افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

نماینده سینمای ایران در اسکار 2025 معرفی شد

  • کد خبر : 371224
نماینده سینمای ایران در اسکار 2025 معرفی شد

هیات انتخاب نماینده سینمای ایران را در آکادمی معرفی می کند اسکار پس از 10 روز بررسی و بررسی فیلم های واجد شرایط، فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا به عنوان نماینده ایران در اسکار 2025 نامزد شد. خانم ها نرگس آبیار، شبنم مقدمی و آقایان فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق […]

هیات انتخاب نماینده سینمای ایران را در آکادمی معرفی می کند اسکار پس از 10 روز بررسی و بررسی فیلم های واجد شرایط، فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا به عنوان نماینده ایران در اسکار 2025 نامزد شد.

خانم ها نرگس آبیار، شبنم مقدمی و آقایان فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق کریمی، مهدی سجاده چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زین العابدین 9 نفر از اعضای هیات انتخاب نماینده سینمای ایران هستند که حضور خواهند داشت. نود و هفتمین دوره آکادمی اسکار. مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و فیلم «در آغوش بگیر» به کارگردانی بابک خواجه پاشا سه نامزد نهایی این کمیته بودند.

در جلسه پایانی این هیئت، شبنم مقدمی » به اتفاق آرا به عنوان سخنران انتخاب شد. سخنگوي هيئت مديره در خبر تكميلي اطلاعات تكميلي در اين خصوص اعلام خواهد كرد.

«در آغوش درخت» در سال 1401 به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح اکران شد. پروانه ساخت این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و کارگردانی و نویسندگی قاسم لطفی خواجه پاشا تیرماه از سوی سازمان سینمایی صادر شد. 8، 1401.

سجاد نصراللهی نسب، سرمایه گذار و مجری این پروژه سینمایی در آن زمان گفت: یکی از خوبی های این پروژه حضور و همراهی سینماگرانی چون مجید مجیدی و رضا میرکریمی بود. مجیدی از ابتدای پیش تولید شروع به کار کرده و از اینکه در این فیلم فضای شهر و آپارتمان فاصله گرفته شده ابراز خرسندی کرد. در ادامه رضا میرکریمی نیز از این طرح بسیار خوشش آمد و پیشنهاد حضور به عنوان مشاور در این پروژه را داد و در این زمینه توصیه های مهمی به ما کرد.

در ادامه این روند نقش نصرالهی نسب در فیلم بیشتر از تهیه کننده اصلی فیلم (مصباح) که با معرفی برادران ارک (که در فیلم پست با او همکاری داشتند) در کشف خواجه پاشا نقش آفرینی کرد. .

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که پیش از این در فیلم یدو با مصباح و فارابی همکاری کرده بود به جمع تهیه کنندگان این فیلم پیوست.

در ماه های منتهی به جشنواره چهل و یکم، حوزه هنری نیز برای سهم خواهی در این فیلم قدم هایی برداشت تا نام مصباح دیگر در خبرها دیده نشود.

این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر دولت سیزدهم به نمایش درآمد و مورد توجه داوران و منتقدان قرار گرفت.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» آمده است: بحران زندگی پیچیده کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواجشان می گذرد، دنیای زیبای فرزندانشان را به هم می زند، کودکانی که جز سادگی و خوبی چیزی نمی شناسند در زندگی”

«در آغوش درخت» در شهر ارومیه با نمایش عکس‌هایی خارج از تهران و خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های خانواده‌ای در آستانه فروپاشی را توصیف می‌کند.

مارال بنی آدم جواد قامتی، روح الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آقس دارم» را تشکیل می دهند.

بابک لطفی خواجه پاشا متولد 1360 است.وی در فیلم های خورشید، قصرشیرین، تو میمانی و سریال های سنه خطیر، تورشا شیرین، عاشورا و … به عنوان بازیگر حضور داشته است. سریال های «بهانی بری بودند»، «ترشا شیرین» و کارگردانی «سنه خطیر» محصول شبکه استانی آذربایجان غربی است. او همچنین دستیار کارگردان فیلم «محمد» به کارگردانی مجید مجیدی بود. بابک خواجه پاشا یکی از جوانانی است که با فیلم «در آغوش درخت» وارد عرصه سینمای آذربایجان غربی شد. او مانند برادران اوراک محصول سینمای جوان شهرش است و فعالیت هایش در عرصه سینما باعث شد تا اولین فیلمش را بعد از مدت ها بسازد.

دومین فیلم او، «آبی روشن»، قبل از اینکه اولین فیلمش (در آغوش گرفتن) امسال به اکران برود، توجه زیادی را به خود جلب نکرد.

«در آغوش درخت» تاکنون موفق به جذب ۷۵ هزار تماشاگر در تئاترهای ایران شده و نزدیک به ۴ میلیارد تومان فروش داشته است.

این فیلم در چندین جشنواره بین المللی از جمله جشنواره شانگهای چین، جشنواره کازان روسیه، زوریخ سوئیس و شارجه در امارات متحده عربی شرکت کرده است.

«در آغوش درخت» امروز در آکادمی اسکار توسط هیئت انتخاب فیلم نماینده ایران معرفی شد. فیلمی که در سال 2022 تولید خواهد شد.

[ برای نود و هفتمین دوره جوایز اسکار که ۱۲ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، لازم است که فیلم‌های بخش غیرانگلیسی در یک زمانی مشخص به مدت هفت روز در کشور مبدأ اکران عمومی شوند که این بازه در ایران از ۱۱ آبان سال ۱۴۰۲ تا نهم مهرماه سال ۱۴۰۳ را دربرمی‌گیرد. در واقع تصمیم معرفی نماینده ایران به اسکار ۹ روز زودتر از موعد انجام شد در حالی که این شانس را برای فیلم‌هایی چون رکسانا، صبحانه با زرافه‌ها و تابستان همان سال می‌شد متصور بود]

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.