افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

نمایش عمومی؛ همه چیز درباره اختلال تصویر بدن

  • کد خبر : 227798
نمایش عمومی؛  همه چیز درباره اختلال تصویر بدن

دور از انتظار نیست که یک غریبه در خیابان یا هر جای دیگر ناگهان لباس هایش را در بیاورد و آلت تناسلی خود را غریبه نشان دهد! میل به نمایاندن عورت یکی از انواع انحرافات جنسی است که فردی که به آن مبتلا می شود حتی از نمایش اندام خود لذت می برد و کمترین […]

دور از انتظار نیست که یک غریبه در خیابان یا هر جای دیگر ناگهان لباس هایش را در بیاورد و آلت تناسلی خود را غریبه نشان دهد! میل به نمایاندن عورت یکی از انواع انحرافات جنسی است که فردی که به آن مبتلا می شود حتی از نمایش اندام خود لذت می برد و کمترین کنترل را بر میل جنسی خود دارد. این میل نیاز به تشخیص، ریشه یابی و درمان دارد.

“آوارت” چیست؟

نمایشگاه گرایی یکی از انواع انحرافات جنسی است که در آن فرد مبتلا از نشان دادن آلت تناسلی خود به غریبه ها و آشنایان لذت می برد. حتی تصور انجام این کار به صورت ناگهانی و بدون دلیل در مکان های عمومی، خیابان و هر جا که فکرش را بکنید باعث تحریک و برانگیختگی جنسی در فرد مبتلا می شود. البته فرد از این نقطه تحریک فراتر نمی رود و طرف مقابل را لمس نمی کند و صدمه نمی زند. می توان گفت افراد مبتلا به این اختلال برای دیگران خطری ندارند و پس از نشان دادن برهنگی شروع به خودارضایی می کنند. این اختلال در مردان بیشتر از زنان است.

چرا برخی افراد برهنگی را لذت بخش می دانند؟

یکی از بزرگترین دلایلی که برخی افراد از خودنمایی لذت می برند این است که می دانند شخصی مشتاق دیدن آنها برهنه است. هر بار مرور این فکر، میل جنسی فرد را هر لحظه و هر ثانیه بیدار نگه می دارد و به همین دلیل است که می خواهید با نشان دادن بدن یا اندام خصوصی خود، آن شخص را تحریک کنید. البته این تمایل به خودنمایی همیشه جنسی نیست. بسیاری به سادگی از ماهیت و جوهر برهنگی لذت می برند و آن را مترادف با آزادی می دانند.

انواع نمایشگاه عمومی چیست؟

مانند همه اختلالات جنسی، بی بند و باری نیز یک طیف است. برخی از افراد این آرزو را مخفی نگه می دارند و در لبه خیال پردازی شخصی قرار می گیرند، اما برخی دیگر فراتر می روند و آن را به واقعیت تبدیل می کنند. برخی افراد به سادگی از نشان دادن اندام تناسلی خود لذت می برند بدون اینکه بخواهند به اندام خود دست بزنند و برخی دیگر حتی با تک همسری مشکل دارند!

چه زمانی میل به خودنمایی تبدیل به اختلال می شود؟

اکثر افرادی که تمایل به خودنمایی دارند و علائم این نوع پارافیلیا را نشان می دهند، ناراحتی قابل توجهی را متحمل نمی شوند و به خود یا دیگران آسیب نمی رسانند، بنابراین به عنوان دارای اختلالات جنسی طبقه بندی نمی شوند. اما اگر تمام افکار و ذکرهای فرد تحریک جنسی در هنگام قرار گرفتن در معرض دیگران باشد و این رفتار یا خیال پردازی های عجیب او یا اطرافیانش را ناراحت کند، احتمال رفتار غیرقانونی افزایش می یابد و بر عملکرد او تأثیر منفی می گذارد. احتمالاً از مرحله “می خواهند اندام خصوصی خود را فاش کنند”. گذشت و مضطرب است».

علائم اختلال نمایش عمومی چیست؟

مهم‌ترین علامت اختلال نمایش عمومی این است که فرد هنگام تصور یا اجرای نمایش عمومی احساس می‌کند غرق لذت جنسی می‌شود. اکثر این افراد فقط از نشان دادن برهنگی خود به شخص یا افراد خاصی لذت می برند و قرار گرفتن در معرض دیگران برای آنها شرم آور است. اگر این خیال پردازی ها و خواسته های عجیب حداقل 6 ماه ادامه پیدا کند، زندگی اجتماعی، شغلی و شخصی فرد را مختل کند یا باعث شود که او اصرار داشته باشد که خود را در معرض غریبه ها قرار دهد، زنگ خطر به صدا در می آید. برخی از افراد با مشاهده خشم و نفرت دیگران و مداومت بیشتر از این کار لذت بیشتری می برند.

علت برهنگی چیست؟

اختلال بلوغ در کودکان

تمایل به قرار گرفتن در معرض عموم معمولا در دوران نوجوانی شکل می گیرد و استفاده از الکل و مواد مخدر و ترجیحات جنسی پدوفیلیک احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که سوء استفاده جنسی در دوران کودکی یا بیش فعالی جنسی با اختلال نمایش شرمگاهی مرتبط است. علاوه بر این، به نظر می رسد افرادی که در کودکی مدام مورد سرزنش و تحقیر قرار می گرفتند، در بزرگسالی برهنگی خود را برای تجربه قدرت کاذب نشان می دهند.

علاوه بر اینها، برهنگی مداوم کودکان در خانه به ویژه جلوی چشم مادر، ضربه شدید به مغز (به ویژه لوب گیجگاهی) و ترشح زیاد تستوسترون می تواند عامل برهنگی کودکان باشد. با این حال، هنوز شواهد کافی برای اعلام قطعی علل اصلی بی نظمی در نمایش عمومی وجود ندارد.

آیا نمایش عمومی جرم است؟

میل به خودنمایی اگر در خیال باقی بماند جرم نیست و مجازاتی ندارد. اما اگر باعث ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود شود و یا قصد خودنمایی در ملاء عام را داشته باشد، قطعاً فردی که مرتکب جرم افشاگری شده است، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. البته بسیاری از اوقات این رفتار ناشی از تحریک جنسی نیست و تنها انگیزه آن میل ناسالم به آزار و اذیت دیگران است که همچنان جرم محسوب می شود.

برهنگی چه اثرات جسمی و روانی دارد؟

اکثر این افراد در حالی که از نشان دادن اندام های جنسی خود لذت می برند، شرم جنسی و ناراحتی عاطفی را تجربه می کنند. این تضاد درونی عجیب و ترس از قضاوت اغلب منجر به انزوای فرد می شود، احساس کافی یا جذاب نبودن را بیدار نگه می دارد و برقراری ارتباط صادقانه را دشوار می کند. اگر فردی راهی برای ارضای این میل پیدا نکند، احتمال اختلال در عملکرد جنسی، اختلال نعوظ یا تاخیر در انزال وجود دارد.

درمان اختلال شرمگاهی چیست؟

بهترین راه حل برای درمان اندام تناسلی در کودکان و بزرگسالان مراجعه به یک متخصص جنسی متخصص در زمینه اختلالات جنسی است. این درمانگر از روش های درمانی مختلفی برای یافتن ریشه آسیب و درمان آن استفاده می کند که در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

1. جنسی درمانی

در طول جلسات جنسی درمانی، درمانگر سعی می کند با رویکردی آگاهانه و بدون قضاوت، محرک ها را شناسایی کند. برای تعیین علت تکانه‌ها، خیال‌پردازی‌ها و رفتارهای مرتبط با این اختلال، سابقه جنسی و وضعیت روانی و اجتماعی فرد را ارزیابی کنید و به دنبال علائم اختلال نمایش عمومی در گذشته بگردید، به ویژه موقعیت هایی که این افکار و تمایلات را تشدید می کرد. شرایط روانی مانند اختلالات خلقی یا بیش فعالی جنسی فرد نیز مورد بررسی و درمان قرار می گیرد.

2. درمان شناختی رفتاری (CBT)

اکثر درمانگران از تکنیک‌های «تجدید ساختار شناختی» برای ریشه‌کن کردن و تغییر افکار و رفتار افراد استفاده می‌کنند که راهی مؤثر برای به چالش کشیدن باورهای ناخودآگاه نادرست است. در جلسات درمان شناختی رفتاری از «بیزاری درمانی» نیز برای کاهش تمایل فرد به نشان دادن عورت استفاده می شود. در این تکنیک روانشناختی، فرد آسیب دیده همزمان در معرض یک محرک و چیزی ناخوشایند قرار می گیرد. به مرور زمان ذهن انسان محرک و آن چیز ناخوشایند را به هم متصل می کند و حالتی می شود که هرگاه در معرض آن محرک قرار می گیرد، احساس ناخوشایندی می کند. تحقیقات نشان داده است که شرکت در کلاس های درمان شناختی رفتاری همراه با دارودرمانی راه حل درمانی بسیار موثری برای اختلال بی بند و باری است.

3. مصرف داروهای ضد افسردگی

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) که عمدتاً برای درمان افسردگی و اضطراب تجویز می‌شوند، میل جنسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. این داروها اثر موقتی دارند و رفتارهای تکانشی ناشی از اختلال بی بند و باری را متوقف می کنند، اما نمی توان انتظار داشت که به تنهایی این اختلال را درمان کنند.

4. استفاده از آنتی آندروژن ها

استفاده از آنتی آندروژن ها برای درمان اختلالات شرمگاهی.

یکی از روش های درمان این اختلال، کاهش احساسات جنسی با کاهش تستوسترون در خون است. در شرایط حاد، درمانگر مدروکسی پروژسترون استات و سیپروترون استات را برای کاهش این هورمون تجویز می کند که میل جنسی را کاهش می دهد.

5. گروه درمانی

یکی از بهترین راه های درمان اختلالات جنسی شرکت در کلاس های گروه درمانی همراه با درمان فردی است. قرار گرفتن در گروهی که با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند و تجربیات مشابهی دارند، نقش مهمی در کاهش رفتار عمومی و افزایش مهارت های اجتماعی این افراد دارد و حتی انگیزه بهبودی آنها را افزایش می دهد!

راه مقابله با میل به خودنمایی چیست؟

برای اختلالاتی که دوره درمان نسبتاً طولانی دارند، یادگیری سازگاری ضروری است. باید بدانید که تا روزی که بر این اختلال غلبه کنید، چگونه با افکار و رفتارهای ناشی از آن مقابله کنیم و بدانیم چگونه آنها را کنترل کنیم. برای بهترین نتایج، مهم است که یک شریک همفکر یا حداقل سازگار انتخاب کنید و این نکات را در نظر داشته باشید.:

  • در مورد تمایلات و خیالات جنسی خود با شریک زندگی خود صادق باشید. تا زمانی که هیچ راز و دروغی وجود نداشته باشد، امکان حمایت و درک همسرتان بیشتر است.
  • از مصرف الکل و هر گونه داروی مقوی جنسی خودداری کنید. اینها رفتارهای ناخوشایند ناشی از اختلال در نمایش عمومی را تشدید می کند.
  • سعی کنید با افراد مبتلا به این اختلال ارتباط برقرار کنید، به خصوص کسانی که توانسته اند تخیل، تمایلات و رفتارهای خود را کنترل کنند.
  • فراموش نکنید که مانند سایر اختلالات سلامت روان، درمان میل به تصویر بدن هر چه زودتر شروع شود مؤثرتر است.

تفاوت بین نمایش برهنگی و تماشای رابطه جنسی

نمایش عمومی و تماشاگری جنسی دو اختلال کاملاً متفاوت هستند. با این حال، هر دو در دسته فتیش های جنسی قرار می گیرند و می توانند ذهن و روح یک فرد را همزمان درگیر کنند. فردی که از نظاره گر جنسی رنج می برد، دوست دارد کسی را ببیند که لباس هایش را درآورده و برهنه باشد یا درگیر فعالیت های جنسی باشد. اما شخصی که دچار انحرافات عمومی است دوست دارد کسی برهنگی او را مشاهده کند. بنابراین می توان گفت دو فرد مبتلا به این دو اختلال می توانند شریک زندگی خوبی برای یکدیگر باشند و میل جنسی یکدیگر را برآورده کنند.

آخرین کلمه

اگر علائمی از تمایل به نمایش عمومی احساس کردید، هر چقدر هم که ضعیف باشد، در اسرع وقت مراحل درمان را زیر نظر یک متخصص حاذق شروع کنید. پیامدهای منفی این میل می تواند زندگی فردی و اجتماعی را تغییر دهد، اما می توان با درمان بالینی و دارو علائم و تکانه های ناشی از آن را کنترل کرد و فرد را به سمت رفتار سالم و رضایت بخش هدایت کرد.

اگر شما خوانندگان عزیز اطلاعات بیشتری در مورد این انحراف جنسی دارید و یا با افرادی که به آن مبتلا هستند برخورد کرده اید، نظرات خود را برای ما و همکاران عزیزمان بنویسید.

برای رهایی از افسردگی چه باید کرد؟

در افسردگی، غم و اندوه به عمیق ترین لایه های زندگی نفوذ می کند و تغییراتی در احساسات و رفتار ایجاد می کند. اگر احساس افسردگی می کنید، مطمئن شوید که با کمک یک روانشناس ریشه مشکل را پیدا کرده اید و راه حلی برای آن پیدا کرده اید، برای تماس با متخصص افسردگی روی دکمه زیر کلیک کنید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر


Buy How - مجموعه صوتی زبان بدن

با کمک زبان بدن به آنچه گفته نمی شود بگویید و گوش دهید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.