افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

نماز جمعه تهران – روزنامه آرمان موج

  • کد خبر : 385674
نماز جمعه تهران – روزنامه آرمان موج

آرمان امروز – گروه سیاسی: نماز جمعه ۲۲ اسفند به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اقامه شد.این نماز جمعه یکی از مهم ترین و حساس ترین نماز جمعه های تاریخ دوران پس از انقلاب به شمار می رود که به دلیل شرایط امنیتی کشور، حضور گسترده حامیان جبهه مقاومت را داشت.احمد زید […]

آرمان امروز – گروه سیاسی: نماز جمعه ۲۲ اسفند به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اقامه شد.
این نماز جمعه یکی از مهم ترین و حساس ترین نماز جمعه های تاریخ دوران پس از انقلاب به شمار می رود که به دلیل شرایط امنیتی کشور، حضور گسترده حامیان جبهه مقاومت را داشت.
احمد زید آبادی، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظر من خطبه های نماز جمعه رهبران جمهوری اسلامی در تهران راهی برای کمک به کاهش التهاب در منطقه است.
وی افزود: اگر اسرائیل اقدامات تخریبی در خاک ایران را آغاز نکند، معتقدم این خطبه ها می تواند مسیر خشونت فزاینده در خاورمیانه را به سمت دیپلماسی هدایت کند.
زیدآبادی ادامه داد: مشکل اینجاست که هیچ ابتکار دیپلماتیک عادلانه ای در دستور کار عمومی جامعه جهانی وجود ندارد. امیدوارم به زودی چنین ابتکاری شکل بگیرد.» نماز جمعه تهران قدمتی طولانی به دوران قبل از انقلاب اسلامی دارد. در تاریخ ایران اولین نماز جمعه به طور رسمی در سال 1358 در تهران برگزار شد و پس از آن انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله طالقانی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته و مورد اعتماد مردم در آن زمان، نقش مهمی در اقامه این نماز داشت و به همین دلیل نماز جمعه تهران برگزار شد. به عنوان نمادی از تجدید حیات روحیه اسلامی و اتحاد مردم شناخته شد.
از آن زمان تاکنون نماز جمعه به طور مرتب در تهران برگزار می شود و ائمه جمعه نقش مهمی در تبیین مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی دارند. محل اصلی نماز جمعه تهران دانشگاه تهران است که به عنوان مرکز تجمع مردم برای نماز جمعه شناخته می شود.
این دعا به مرور زمان به یکی از مهمترین مراسم مذهبی و اجتماعی در ایران تبدیل شده است و هر هفته هزاران نفر در آن شرکت می کنند.
عباس سلیمی نمین، کارشناس سیاسی در گفتگو با روزنامه آرمان امروز درباره حضور پرشور مردم در نماز جمعه تهران گفت: حضور پرشور مردم در نماز جمعه واقعیتی است که هر بار احساس می کنند حضور مقتدرانه آنها می تواند فضا را تغییر دهد. از حضور مردم دریغ نکنید که امروز پیامی قدرتمند به دشمنان ایران دارد و این از هر سلاحی پیروزتر است، زیرا امروز هم جوانان را ترسانده است حضور پررنگ، چیزی که قصد دارد آنها را از چشم دشمن دور نگه دارد و تک تک قاب های نماز جمعه را که در دنیا منعکس می شود، تهدیدی برای ملت می دانند حضور، سناریو را تغییر می‌دهد، این کارشناس سیاسی با اشاره به کودتاهای نافرجامی که در اوایل انقلاب طراحی شده بود، گفت: در آستانه پیروزی ملت ایران، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با حضور هایزر کودتا کردند. فضا برای کودتا حتی با در نظر گرفتن اعتصاب کاملاً آماده شده بود. شرکت نفت یک تانکر بنزین از آمریکا آورده بود و در خلیج فارس لنگر انداخته بود. وقتی ملت این شایعات را شنید چهار میلیون نفر در روز تاسوعا عاشورا حضور داشتند. سلیمی نمین پیام حضور مردم در نماز جمعه را اینگونه تشریح کرد: این حضور پیامی بالاتر از مسئله سلاح داشت، به آمریکایی ها و صهیونیست ها می رساند که ممکن است کودتا شود اما با آن مواجه خواهد شد. یک ملت خاص که شما را در یک نگه می دارد. باتلاقی ایجاد می کند که نمی توانید به راحتی از آن خارج شوید. این موضوع تردیدهای جدی را برای آمریکایی ها و صهیونیست ها ایجاد کرد، بنابراین آنها راه حل سیاسی را در اولویت قرار دادند.
وی افزود: امروز هم با توجه به اینکه صهیونیست ها مردم را کشتند و به مردم آسیب رساندند و حضور این افراد نشان می دهد که باید دوباره به کارهایی که امروز انجام می دهید فکر کنید، بنابراین تأثیر این پیام بسیار بیشتر از موشک است. بارش باران از مراکز نظامی رژیم صهیونیستی برنده تر و جذاب تر است.
وی حضور مردمی را حضور مقتدرانه دانست و تصریح کرد: حضور مقتدرانه ملت از هر نوع رویارویی قوی تر و پیروزتر است و نشان می دهد که هرگونه اقدام علیه ایران آنها را به باتلاقی می کشاند که از آن رهایی نخواهند یافت. . و منجر به نابودی آن خواهد شد.
وی در پایان افزود: هم راهپیمایی ها و هم اقامه نماز که در گذشته با حضور گسترده مردم و جوانان شاهد آن بودیم، پیامی را نشان می دهد که از هر اقدام نظامی مؤثرتر است و پیام روشن تری را منعکس می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.