افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

نمادهای قدرتمند گروه دارویی برای رشد پاییزی.

  • کد خبر : 108399
نمادهای قدرتمند گروه دارویی برای رشد پاییزی.

بازار؛ گروه بورس: در حال حاضر کل شاخص بورس به کف حمایت رسیده است و از این پس نمادها و گروه های ارزشمند و نمادهایی که در شش ماه گذشته هنوز بهبود چندانی نداشته اند یا در رشد بعدی رشد زیادی داشته اند. دوره توانایی رشد کمتری خواهد داشت. گروه دارویی یکی از بیشترین ظرفیت […]

بازار؛ گروه بورس: در حال حاضر کل شاخص بورس به کف حمایت رسیده است و از این پس نمادها و گروه های ارزشمند و نمادهایی که در شش ماه گذشته هنوز بهبود چندانی نداشته اند یا در رشد بعدی رشد زیادی داشته اند. دوره توانایی رشد کمتری خواهد داشت. گروه دارویی یکی از بیشترین ظرفیت ها برای اخذ مجوز افزایش نرخ و همچنین فروش بیشتر در نیمه دوم سال محسوب می شود و در این گزارش به نمادهایی که عملکرد خوبی داشته اند پرداخته شده است.
چهار خطر اساسی کمبود نقدینگی ناشی از عدم وصول وام‌های بخش دولتی، «ریسک نرخ بهره» وام‌های تحت پوشش «کمبود نقدینگی»، «خطر تحریم‌های اقتصادی» و «رشد نرخ ارز» برای عرضه کالاهای صنعتی تجهیزات و مواد اولیه همواره مورد توجه صنعت داروسازی است. یعنی بخش مهمی از مواد اولیه شرکت های دارویی از طریق واردات تامین می شود، رشد نرخ ارز باعث می شود تامین مواد اولیه شرکت های دارویی با هزینه بالایی مواجه شود. علاوه بر این، از آنجایی که داروسازی برای بهبود فناوری نیاز به واردات دستگاه‌های جدید دارد، تحریم‌های اقتصادی را می‌توان مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت فناوری در خطوط تولید دارو دانست. با این حال، شرکت های داروسازی عملکرد خوبی داشته اند و انتظار می رود با وجود موج گسترده آنفولانزا یا تاج جدید، تقاضا در نیمه دوم افزایش یابد.

140% رشد عملکرد دابالک
شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در ماه عملکرد منتهی به 10 شهریور 1402 محصولات خود را به ارزش 68.3 میلیارد تومان به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه یک ماهه سال قبل 183 درصد افزایش نشان می دهد.

دابالک طی 8 ماهه سال مالی منتهی به 9 آذرماه به درآمد فروش 398 میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 140 درصد افزایش داشت.

«دبالک» با سرمایه ثبت شده 77 میلیارد تومان طی 9 ماهه سال مالی منتهی به 9 آذر 1402 به درآمد فروش 466.5 میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 146 درصد افزایش داشت.
با توجه به اینکه شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک طی عملیات یک ماهه منتهی به 31 مردادماه محصولات خود را به ارزش 58.2 میلیارد تومان به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه یک ماه سال قبل 134 درصد افزایش نشان می دهد و نشان می دهد. رشد سودآوری این شرکت به طور مستمر و مستمر ادامه داشته است.
«دبالک» طی هشت ماهه سال مالی منتهی به 9 آذرماه با 140 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل 398 میلیارد تومان درآمد فروش داشته است.

رشد 54 درصدی سود دلبر
همچنین شرکت البرز دارو در نماد دلبر در ماه عملکرد منتهی به 10 شهریور 1402 محصولات خود را به ارزش 311 میلیارد تومان به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.
دالبر با سرمایه ثبت شده 658 میلیارد تومان، طی شش ماهه سال مالی منتهی به 8 اسفند 1402، یک هزار و 623 میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد رشد داشته است.

درآمد دیران در شش ماهه اول سال افزایش یافت
شرکت ایران دارو با نماد دیران در ماه عملکرد منتهی به 31 شهریور 1402 محصولات خود را به ارزش 43 میلیارد تومان به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.
دیران با سرمایه ثبت شده 88 میلیارد تومانی در سه ماهه سال مالی منتهی به 9 دی ماه 1402 به درآمد فروش 379 میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد افزایش نشان می دهد.

رشد ۷۶ درصدی ارزش دارایی های صدا و سیما
بررسی ارزش خالص دارایی هر سهم هلدینگ داروپخش وپخش در مهر امسال نشان داد که ارزش روز پرتفوی سهام این شرکت 18.415 میلیارد تومان و ارزش کل بورس این شرکت 17620 میلیارد تومان است.
شرکت های عمده داروسازی عبارتند از: کارخانه دارو پاشا، داروسازی اکسیر، توزیع داروپش و داروسازی ابوریحان. همچنین ارزش برآوردی پرتفوی غیربورسی این شرکت بالغ بر 1751 میلیارد تومان و ارزش کل بازار غیربورسی شرکت 1706 میلیارد تومان بوده است.
بدین ترتیب «NAV» هر سهم 2466 تومان و نسبت سود/NAV شرکت 76 درصد است.

افزایش فروش دارو با وجود کاهش تولید
همچنین کارخانجات دارویی با نماد اسپرد در شهریور ماه بیش از 437 میلیارد تومب فروش به ثبت رساندند. این میزان نسبت به مردادماه 6 درصد بیشتر بوده و نسبت به میانگین ماه های قبل 18 درصد افزایش نشان می دهد.
در این ماه حجم تولید دارو 17 درصد کاهش و فروش آن 10 درصد افزایش داشته است. دارو در این ماه 233 هزار و 194 هزار عدد قرص به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته 3.9 درصد رشد نشان می دهد. همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل 5.55 درصد افزایش داشته است.
مجموع فروش این شرکت در شش ماهه بالغ بر 2.278 میلیارد تومبا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش را نشان می دهد.

شرکت های دارویی در بخش درآمد با ثبت افزایش ۷۱ درصدی در ۶ ماهه امسال و رشد ۴۸ درصدی در شهریور ماه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند.

بر اساس این گزارش نمادهایی که در شش ماه و نه ماه سال سود خوبی کسب کرده اند. شرکت های دارویی در بخش درآمد با ثبت افزایش ۷۱ درصدی در ۶ ماهه امسال و رشد ۴۸ درصدی در شهریور ماه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند. میانگین سه متغیر سودآوری فصل بهار این صنعت 23 درصد ثبت شده است که نسبت به میانگین 13 فصل گذشته 3 واحد درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.