افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

نقش ویتامین D در حفظ سلامت قلب

  • کد خبر : 410968
نقش ویتامین D در حفظ سلامت قلب

آفتاب نیوز: بررسی اخیر و متاآنالیز توسط محققان مؤسساتی در چین و ایالات متحده به نتایج امیدوارکننده ای در مورد تأثیر قابل توجه مکمل های ویتامین D بر سلامت قلب و عروق دست یافته است. در این مرور جامع، 99 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده با 17656 شرکت‌کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این […]

آفتاب نیوز:

بررسی اخیر و متاآنالیز توسط محققان مؤسساتی در چین و ایالات متحده به نتایج امیدوارکننده ای در مورد تأثیر قابل توجه مکمل های ویتامین D بر سلامت قلب و عروق دست یافته است.

در این مرور جامع، 99 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده با 17656 شرکت‌کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که مصرف مکمل‌های ویتامین D با دوز متوسط ​​3320 واحد بین‌المللی در روز اثرات مثبتی بر عوامل خطرزای مختلف قلبی عروقی دارد. این عوامل عبارتند از کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، قند خون ناشتا، هموگلوبین A1C و انسولین خون ناشتا.

محققان همچنین دریافتند که فواید مکمل ویتامین D در گروه‌های خاصی بارزتر است. این گروه ها شامل جوامع غیر غربی، افراد با سطح پایه ویتامین D کمتر از 15 نانوگرم در میلی لیتر، افراد با شاخص توده بدنی کمتر از 30 کیلوگرم در متر مربع، و افراد 50 سال یا بیشتر هستند.

این تحقیق همچنین بر اهمیت استراتژی‌های مداخله شخصی مبتنی بر ویتامین D تاکید کرده است (سه ماه یا بیشتر) و دوزهای بالاتر ویتامین D ممکن است پیامدهای قلبی متابولیک مثبت تری در گروه های خاص داشته باشد.

این یافته ها ممکن است به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه پزشکی پیشگیری و علوم تغذیه منجر شود و به طور بالقوه به طراحی استراتژی های موثرتر در زمینه بهداشت عمومی کمک کند. مسئولان بهداشت و تغذیه می توانند با ارائه مکمل های ویتامین D بر اساس ویژگی های فردی، اثربخشی مداخلات را بهبود بخشند و به کاهش شیوع بیماری های قلبی متابولیک کمک کنند.

خلاصه

یک مطالعه جدید نشان داده است که مکمل‌های ویتامین D اثرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارند و ممکن است به کاهش خطرات مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند. این تحقیق که با بیش از 17 هزار نفر انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه ویتامین D در دوزهای متوسط ​​باعث کاهش فشار خون، کلسترول، قند خون و سایر شاخص های خطر برای مشکلات قلبی می شود.

فواید ویتامین D در گروه‌های خاصی مانند افراد بالای 50 سال، افراد با سطوح پایین‌تر ویتامین D و افرادی با شاخص توده بدنی کمتر از 30 بیشتر است. نتایج بهتر این یافته ها بر نیاز به مداخلات شخصی برای دریافت ویتامین D بر اساس ویژگی های فردی تاکید می کند و ممکن است به بهبود سلامت عمومی و کاهش شیوع بیماری قلبی کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.