افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

نقش دولت و مجلس در حمایت از بازار سرمایه

  • کد خبر : 141557
نقش دولت و مجلس در حمایت از بازار سرمایه

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از مهمترین زمینه های ظهور و بروز نقش مردم، طرحی است که برای سال‌هاست که گسترش مالکیت عمومی شرکت‌های ارزشمند در بورس کشور تحت عنوان برنامه‌ریزی شده است اقدامات عدالتخواهانه برای حضور در […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از مهمترین زمینه های ظهور و بروز نقش مردم، طرحی است که برای سال‌هاست که گسترش مالکیت عمومی شرکت‌های ارزشمند در بورس کشور تحت عنوان برنامه‌ریزی شده است اقدامات عدالتخواهانه برای حضور در هیات مدیره شرکت های اقتصادی کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید صلاحیت های لازم را داشته باشند تا از نظر مدیریتی به کارایی بنگاه های اقتصادی لطمه وارد نشود، افزود: شورای عالی بورس پس از جلسات فراوان، رایزنی ها و رایزنی های بسیار گسترده، مصوبه ای را برای برگزاری یک مصوبه تصویب کرد. مجمع عمومی. اقدامات عدالتخواهانه دارای شرکت های سرمایه گذاری استانی در سال 1402 بود تا بتواند نمایندگی مراکز را داشته باشد اقدامات عدالتخواهانه در شرکت های سهامی به اصطلاح شرکت های سرمایه پذیر انجام می شود و شاهد یکی از مهمترین جلوه های مشارکت میلیونی مردم در مهم ترین اقتصاد کشور و اطلاع رسانی تصمیمات و سیاست های اتخاذ شده توسط شرکت ها می باشد. و همچنین حمایت از حقوق سهامداران خرد.

خاندوزی گفت: در جلسه شورای عالی بورس بر اطلاع رسانی و حساس سازی بسیار گسترده برای خدمت به میلیون ها سهامدار تاکید شد.

وی تاکید کرد: شرکت های سرمایه در حوزه شهری و شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز باید بتوانند آموزش مالی مردم را ارتقا دهند و اطلاعات لازم برای مشارکت و انگیزه مردم را توسعه دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه هر چه مشارکت استان ها بیشتر باشد، منتخبان این مجموعه اختیارات بیشتری برای تصمیم گیری سرمایه گذاری بهتر خواهند داشت، اظهار داشت: به مردمی که متاسفانه در 15، 16 سال گذشته تنها سهامدار بوده اند اطلاع رسانی کنید. ساله هستند و نمی دانستند چه سبد دارایی دارند که بسیار مهم است.

خاندوزی درباره نقش دولت و مجلس در حمایت از بازار سرمایه گفت: در دو سال و نیم گذشته سه مصوبه مشخص در بهمن 1400، آبان 1401 و شهریور 1402 برای حمایت از بازار سرمایه به تصویب رسید و امروز نیز همچنان باقی مانده است. اولویت اصلی حمایت از بازار و رشد تولید در کشور است.

به گفته وزیر اقتصاد، ایجاد اطمینان در سرمایه گذاران کشور به ویژه در صنایع بورسی و همچنین بهبود شرایط آنها می تواند سایر زنجیره های صنعتی و میلیون ها سهامدار بورس کشور را امیدوار کند.

خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد آمادگی دارد هرگونه پیشنهادی در خصوص افزایش قابل پیش بینی رونق اقتصادی و همچنین سودآوری آتی شرکت ها را در مرکز بودجه ۱۴۰۳ یا در قالب مصوبات جداگانه با پیشنهاد سازمان پیگیری کند. بورس اوراق بهادار. یا نهادهای دیگر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.