افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

نقش تعاونی زنان روستایی در نظام کشاورزی

  • کد خبر : 348985
نقش تعاونی زنان روستایی در نظام کشاورزی

به گزارش بازار، منوچهر طوسلی، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، جایگاه شبکه گسترده تعاونی های زنان روستایی را به عنوان بزرگترین تشکل فراگیر زنان روستایی کشور برشمرد و این تعاونی ها را یکی از مطلوب دانست. ساختارهای توسعه مشارکت زنان روستایی در نظام اقتصادی. وی خانه روستایی و بهبود شرایط کار زنان روستایی را […]

به گزارش بازار، منوچهر طوسلی، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، جایگاه شبکه گسترده تعاونی های زنان روستایی را به عنوان بزرگترین تشکل فراگیر زنان روستایی کشور برشمرد و این تعاونی ها را یکی از مطلوب دانست. ساختارهای توسعه مشارکت زنان روستایی در نظام اقتصادی. وی خانه روستایی و بهبود شرایط کار زنان روستایی را تحکیم خانواده و حمایت از زنان روستایی برشمرد و گفت: این سازمان به عنوان حامی حاکم بر این بخش است. با تدوين سياست ها، هماهنگي و هدايت فعاليت هاي تعاوني هاي زنان روستايي و هدايت فعاليت هاي آنان به سمت مناطق اشتغال زا و تشويق تفكر تعاوني، اهداف كلي را در رابطه با اين بنگاه ها دنبال مي كند.

ارتقای دانش و مهارت اعضای تعاونی‌های زنان در اجرای طرح‌های پیشنهادی، بهبود وضعیت معیشتی زنان روستایی و خانواده‌های آنان، کشف و ساماندهی ایده‌های خلاقانه و کارآفرینانه، ایجاد شبکه‌ها و یکپارچه‌سازی سیستم‌های فعالیت‌های کشاورزی و مشاغل خانگی. و صنایع دستی و بازاریابی و تجاری سازی محصولات و خدمات جمعی زنان روستایی را از اهداف کلی این سازمان برشمرد.

توسلی تصریح کرد: در حال حاضر 346 شرکت تعاونی زنان روستایی با بیش از 60 هزار عضو با توجه به حدود عملیات تعیین شده در اساسنامه برای فعالیت های اقتصادی در زمینه های تولید و کشت انواع محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، خرید و فروش فعالیت می کنند. موسسات در زمینه فروشگاه های مصرف، نمایندگی های بیمه روستایی و عشایری، مدارس، مهدکودک ها و نمایندگی های بانوان خدمات اجتماعی و فرهنگی را به اعضای خود ارائه می دهند. همچنین چهار تعاونی زنان روستایی در استان های خراسان جنوبی، سمنان، فارس و کرمانشاه تشکیل شده است که در حوزه خدمات رسانی به جامعه هدف فعالانه فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.