افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

نقش بوفه مدارس در ابتلا به کبد چرب/معرفی غذاهای سالم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 401642
نقش بوفه مدارس در ابتلا به کبد چرب/معرفی غذاهای سالم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، کبد چرب به دلیل کم تحرکی، افزایش وزن و استفاده از غذاهای مقوی پرکالری و کم فیبر ایجاد می شود. آنچه مسلم است و می توان بر این گفته تاکید کرد و بر آن تاکید کرد این است که کبد چرب را می توان خاطره ای از زندگی صنعتی دانست که […]

به گزارش خبرنگار مهر، کبد چرب به دلیل کم تحرکی، افزایش وزن و استفاده از غذاهای مقوی پرکالری و کم فیبر ایجاد می شود.

آنچه مسلم است و می توان بر این گفته تاکید کرد و بر آن تاکید کرد این است که کبد چرب را می توان خاطره ای از زندگی صنعتی دانست که سلامت جوامع را به خطر انداخته است.

در این میان متاسفانه شاهد شیوع این بیماری در بین کودکان و نوجوانان هستیم. در حالی که تا یکی دو دهه پیش، این نوع عوارض باید در بزرگسالی و بعد از آن تشخیص داده می شد. به دنبال اما امروزه شاهد کبد چرب در کودکان و نوجوانانی هستیم که به مصرف غذاهای آماده روی آورده اند. هستند و در عین حال تحرک و فعالیت بدنی ندارند.

عبدالرضا نوروزی، مدیر انجمن تغذیه بالینی ایران، با عنوان این مطلب که چاقی و عوارض آن در ایران به سرعت در حال افزایش است، گفت: با این روند، جایگاه ایران در جهان از رتبه 42 فعلی در سال 1414 افزایش خواهد یافت. او مقام نهم را به خود اختصاص داده است.

سیدموید علویان فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص نقش بوفه مدارس در شیوع کبد چرب گفت: بسیاری از بوفه ها غذاهایی مانند کیک با شکر و روغن های ناسالم را به کودکان می فروشند. این کیک ها می توانند آب میوه های خوشمزه اما ناسالمی داشته باشند که کودکان را به خوردن غذاهای بسیار شیرین عادت دهد.

وی در عین حال تاکید کرد: گرسنگی ناشی از افت قند خون می تواند قدرت یادگیری را کاهش دهد، اما برخی از تنقلات ارائه شده در بوفه مدارس چندان سالم نیستند.

علویان همچنین پیشنهاداتی را برای ارائه تغذیه سالم در بوفه مدارس ارائه کرد و افزود: به جای چیپس های صنعتی حاوی اسیدهای چرب ترانس و نمک زیاد می توان از چیپس خانگی با روغن های سالم و کم نمک در کنار ادویه های طبیعی مانند آویشن استفاده کرد. . و پودر سیر پیشنهاد می شود.

وی گفت: کلوچه های صنعتی اغلب حاوی قند اضافی و مواد مضر هستند. در عوض به دانش آموزان می توان کیک های خانگی با مواد با کیفیت داد.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: شیره های تهیه شده ارزش غذایی پایینی دارند. بهتر است این نوشیدنی ها را با میوه های تازه و فصل جایگزین کنید. علاوه بر این، نوشیدنی های گازدار به دلیل محتوای قند بالا و ارزش غذایی پایین توصیه نمی شود. دوغ به عنوان یک جایگزین سالم می تواند به بهبود تغذیه دانش آموزان کمک کند.

علویان با عنوان این مقاله که پفک حاوی نمک زیاد و ارزش غذایی کمی است، اظهار داشت: پاپ کورن می تواند جایگزین خوبی به عنوان منبع فیبر باشد.

هایلایت شده: شکلات های تیره که باید داشته باشید فلاونوئیدها آنها می توانند به بهبود تغذیه کمک کنند، در حالی که شیرینی ها به دلیل چسبندگی می توانند باعث ایجاد پوسیدگی شوند.

علویان بیان کرد: میوه های خشک و آجیل منبع خوبی از فیبر و مواد معدنی ضروری مانند آهن و کلسیم هستند که می توانند به رشد کودکان کمک کنند.

و افزود: فرآورده های گوشتی صنعتی حاوی نیترات هستند که می تواند باعث شود نیتروزامین تبدیل به ترکیبی می شود که می تواند سرطان زا باشد. تهیه ساندویچ های خانگی مانند ساندویچ مرغ می تواند جایگزین خوبی باشد.

علویان گفت: کشت و مراقبت دقیق بوفه مدارس می تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت دانش آموزان داشته باشد. با تهیه غذاهای سالم و تشویق به عادات غذایی صحیح می توان از بروز بیماری هایی مانند کبد چرب و مشکلات مربوط به تغذیه نامناسب جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.