افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

نقدینگی جهانی در سال 2025 رشد قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد

  • کد خبر : 412060
نقدینگی جهانی در سال 2025 رشد قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد

لین آلدن، استراتژیست معروف، پیش بینی کرده است که نقدینگی جهانی در سال 2025 به افزایش خود ادامه خواهد داد. با این حال، او معتقد است که رشد نقدینگی مانند سال های گذشته “انفجار” است. نخواهد بود. به گزارش اسمارتک نیوز، در گذشته ما شاهد همبستگی مثبت نقدینگی جهانی با قیمت دارایی های پرریسک مانند […]

لین آلدن، استراتژیست معروف، پیش بینی کرده است که نقدینگی جهانی در سال 2025 به افزایش خود ادامه خواهد داد. با این حال، او معتقد است که رشد نقدینگی مانند سال های گذشته “انفجار” است. نخواهد بود.

به گزارش اسمارتک نیوز، در گذشته ما شاهد همبستگی مثبت نقدینگی جهانی با قیمت دارایی های پرریسک مانند بیت کوین بوده ایم. آلدن معتقد است که این شاخص می تواند در سال آینده به رشد خود ادامه دهد. با این حال، او پیش بینی می کند که این رشد بیشتر از 2022 اما کمتر از 2017 و 2021.

رشد نقدینگی جهانی در سال 2025 چگونه خواهد بود؟

آلدن معتقد است که نقدینگی جهانی در سال 2025 به جای رشد جهشی، رشد ثابتی را تجربه خواهد کرد:

من واقعاً انتظار یک روند انفجاری در سال 2025 را ندارم. نقدینگی آنقدر افزایش نخواهد یافت، اما بهتر از سال 2022 خواهد بود که سال وحشتناکی برای نقدینگی بود. نقدینگی در سال 2023 تثبیت شد و اکنون در سال 2024 به آرامی در حال افزایش است.

وی افزود:

فکر می‌کنم در سال 2025 نقدینگی به تدریج افزایش می‌یابد یا روند صعودی کمی سریع‌تر می‌شود، با این حال، لزوماً انتظار رشد چشمگیری ندارم.

به گفته این استراتژیست، بسیاری از مردم در سال های 2020 و 2021 با نرخ بهره نزدیک به صفر وام گرفتند و سرمایه گذاری کردند. اما نرخ سود در شرایط فعلی نسبت به آن سال ها بسیار بیشتر است و کاهش جزئی آن نمی تواند مانند گذشته باعث افزایش سرمایه گذاری شود.

روند سرمایه گذاری ها در اقتصاد آمریکا رو به کندی است و کاهش نرخ بهره به چند دلیل نمی تواند مانع از این موضوع شود. یکی از دلایل این است که بسیاری از وام ها زمانی گرفته شده که نرخ بهره در سطوح بسیار پایینی قرار داشته است. بنابراین، تا زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را به صفر نرساند، که فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد، احتمالاً شاهد افزایش سرمایه‌گذاری جدید نخواهیم بود.

همبستگی بیت کوین با شاخص نقدینگی جهانی

طبق مقاله ای که لین آلدن در ماه سپتامبر در وب سایت رسمی خود منتشر کرد، قیمت بیت کوین در هر دوره 12 ماهه 83 درصد از مواقع مطابق با تغییرات نقدینگی جهانی حرکت کرده است و همبستگی بالاتری با این شاخص داشته است. سایر دارایی ها .

مقایسه تغییرات قیمت بیت کوین و نقدینگی جهانی - منبع: lynalden
مقایسه تغییرات قیمت بیت کوین و نقدینگی جهانی – منبع: lynalden

با وجود این همبستگی بالا، در کوتاه مدت، عوامل داخلی و خارجی مختلفی می توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند و مسیر آن را منحرف کنند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که رشد نقدینگی جهانی در سال 2024 و احتمالاً 2025 می تواند زمینه لازم برای رشد قیمت بیت کوین و شکستن رکورد آن را فراهم کند.

لینک های مهم:

  • مقاله لین آلدن در مورد همبستگی بیت کوین و نقدینگی جهانی (lynalden.com)

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-27 21:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.