افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

نفوذ ایران بر معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل؟

  • کد خبر : 178577
نفوذ ایران بر معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل؟

سه سال پس از مرگ مشکوک یکی از فرماندهان شاغل در معاونت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان)، برخی از اطلاعات رسیده به تسنیم از اخراج فیزیکی مهم وی توسط صهیونیست ها حکایت دارد. بر اساس اخبار رسیده به خبرنگاران گروه عبری تسنیم، «شاخار یوسف زاده» در یک تصادف ساختگی در یکی از پادگان های اصلی […]

سه سال پس از مرگ مشکوک یکی از فرماندهان شاغل در معاونت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان)، برخی از اطلاعات رسیده به تسنیم از اخراج فیزیکی مهم وی توسط صهیونیست ها حکایت دارد.

بر اساس اخبار رسیده به خبرنگاران گروه عبری تسنیم، «شاخار یوسف زاده» در یک تصادف ساختگی در یکی از پادگان های اصلی امان به اتهام درز اطلاعات مهم از اماکن نظامی و امنیتی و فرماندهان اسرائیلی به ایرانیان جان باخت. . منابع اطلاعاتی

شاخار یوسف زاده یکی از ساکنان ایرانی الاصل در سرزمین های اشغالی بود که در زمان مرگ جانشین فرمانده یکی از یگان های امان بود.

یوسف زاده که در منابع عبری با نام «شاخارزاده» از آن یاد می شود، فرزند اسحق و تمار خیا (زری سابق) بود که پدر و مادرش در دوران کودکی وی فوت کردند (پدر در 4 سالگی در سال 1950 و مادر در سن 8 سالگی در 1958) به فلسطین رسیدند و در شهر خولون (نزدیک تل آویو) ساکن شدند. شاخار که فرزند دوم خانواده بود نیز در تاریخ 26/12/1353 در همین شهر به دنیا آمد و بعدها در محله نو ارعظیم شهرستان خلون ساکن شد.

وی که در ابتدا به فوتبال علاقه داشت مدتی در رشته مدلینگ فعالیت کرد و سپس در 20 مرداد 1372 برای آموزش نظامی به ستاد عمان (یگان اطلاعات ارتش) رفت و پس از مدتی به یگان “تلم” منتقل شد که مسئولیت آن تامین زیرساخت ها، پشتیبانی و انتقال پایگاه های مخفی از امان به منطقه نقب است.

در همین دوران بود که با همسرش (سیوان) آشنا شد و خیلی زود با هم ازدواج کردند. همسر او بعداً ارتش را ترک کرد و آنها چندین سفر به خارج از کشور از جمله ایالات متحده و تایلند داشتند.

سه سال بعد از ورود به ارتش دچار مشکل کتف شد و فرصت شرکت در فعالیت های عملیاتی را از دست داد و به یگان تدارکات منتقل شد.

این واحد وظیفه تامین وسایل نقلیه و رانندگان واحدهای مختلف در عملیات را بر عهده دارد و یکی از پرطرفدارترین نقاط شهر امان به شمار می رود.

2

بر اساس این گزارش، بیشترین تردد شاخار یوسف زاده دو پایگاه مهم امان (در بین 4 پایگاه اصلی) یعنی «گالیلوت» و «سانیفیم» بوده است.

پایگاه گالیله یکی از پایگاه های اصلی در امان است که مقر یگان 8200 در آن قرار دارد و پایگاه صنیفیم نیز در اورشلیم (قدس اشغالی) قرار دارد که بخش اعظم واحد 8200 در آنجا قرار دارد. واحد 8200 مهمترین و بزرگترین بخش امان که وظیفه جمع آوری اطلاعات را بر عهده دارد.

شاخار یوسف زاده در زمان مرگ جانشین فرمانده یگان خودرو بود و با بسیاری از فرماندهان و افراد عالی رتبه ارتش به ویژه امان ارتباط گسترده داشت.

امان به عنوان معاون وزیر اطلاعات ارتش، یکی از مهم ترین سازمان های اطلاعاتی در ساختار اسرائیل به شمار می رود.

به گزارش جی اف یکی از دوستان صمیمی شاخار چند ماه قبل از اخراج فیزیکی و پس از 27 سال حضور در این سیستم امنیتی گفت: من مشغول کار بزرگی هستم و اگر موفق شوم دیگر در ارتش نمی مانم. .

شاخار یوسف زاده سرانجام در تاریخ 1399/11/16 بر اثر سانحه مشکوک در یکی از پایگاه های امان به شهادت رسید که بر اساس بیانیه مختصر ارتش در این خصوص مبنی بر اینکه وی در یکی از پایگاه های مرکزی در امان فوت کرده است. محل قتل باید یکی از دو پایگاه گالیله یا سانفیم باشد.

در حادثه مذکور به جز شاخار یوسف زاده، فرد دیگری مجروح نشد و ارتش برخلاف روال قبلی خود که در موارد مشابه با فاصله دو سه روزه اطلاعیه ای را منتشر می کرد، بلافاصله اعلام کرد که این سرعت عمل و اعلامیه فوری مشکوک به آماده بودن است. بیانیه و شبهه فوت یوسف زاده اضافه شد.

3

شاخار یوسف زاده در گورستان نظامی خولون به خاک سپرده شد و جمعیت به دلیل ویروس کرونا اجازه حضور در مراسم تشییع وی را نداشتند.

از او 3 فرزند به نام های یوناتان، رافائل و دانیلا به یادگار مانده است.

مرگ مشکوک شاخار یوسف زاده بسیاری از همکاران وی را نگران کرد.

سانسور قدرتمند در اخبار نظامی و امنیتی اجازه نمی دهد که هیچ خبر دیگری – به جز اخباری که به طور رسمی از سوی نهادهای صهیونیستی اعلام می شود – منتشر شود و بسیاری از مرگ های مشکوک در نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل حداقل برای مدت طولانی پنهان مانده است./تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.