افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

نفت را با کمترین تخفیف به هر کجا که بخواهیم صادر می کنیم افزایش فشار در پارس جنوبی باید 8 سال پیش اجرا می شد.

  • کد خبر : 227729
نفت را با کمترین تخفیف به هر کجا که بخواهیم صادر می کنیم افزایش فشار در پارس جنوبی باید 8 سال پیش اجرا می شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای قراردادهای اجرای طرح تقویت میدان مشترک گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این پروژه باید 8 سال پیش اجرا می شد، گفت: 70 درصد گاز کشور و 45 درصد بنزین در کشور است. ما به پارس جنوبی وابسته هستیم، امروز مهمتر است، ما […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای قراردادهای اجرای طرح تقویت میدان مشترک گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این پروژه باید 8 سال پیش اجرا می شد، گفت: 70 درصد گاز کشور و 45 درصد بنزین در کشور است. ما به پارس جنوبی وابسته هستیم، امروز مهمتر است، ما پروژه جهش پارس جنوبی را در کشور نداریم.

وی افزود: این پروژه باید از 8 سال پیش در کشور آغاز می شد، اما 8 سال بود که کشور روی بحث افزایش فشار در خشکی یا دریا کار می کرد، اما امروز تصمیم به اجرای این مهم گرفتیم و قاطعانه می گوییم. از آنجایی که کشور قطر این کار را در دریا با شرکت های بزرگ جهانی برنامه ریزی کرده است، باید فشارها برای انجام آن در دریا افزایش یابد.

وزیر نفت با بیان اینکه تصمیم شجاعانه گرفتیم و منتظر خارجی ها نبودیم، بلکه از نخبگان ایرانی در این پروژه مهم استفاده کردیم، تصریح کرد: امسال برداشت روزانه 707 میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک گازی جنوب پاریس انجام شد. .

اوجی با اشاره به اینکه در صورت ادامه برداشت در این میدان بدون اجرای طرح افزایش فشار شاهد افت فشار در این میدان خواهیم بود، ادامه داد: اهمیت بهره برداری از این میدان مشترک این است که 93 درصد سوخت نیروگاه ها و گاز تولید می شود. صنایع و بیشتر محصولات پتروشیمی این میدان از طریق گاز تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه منتظر شرکت های خارجی نیستیم و از نخبگان این صنعت استفاده می کنیم، گفت: نمونه آن بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی بود. امروزه 38 سکو در پارس جنوبی در حال استفاده است.

وزیر نفت از راه اندازی سکوی فاز 13 آلفا که در اردیبهشت 1403 مورد اصابت یک کشتی بحرینی قرار گرفت، خبر داد و گفت: در سه چهار سال آینده فشارها بر روی سکوی مشترک پارس جنوبی افزایش می یابد.

اوجی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ظرفیت 30 میلیارد دلاری برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد می شود، افزود: با افزایش 90 تریلیون فوت مکعبی برداشت گاز و 2 میلیارد بشکه استخراج میعانات گازی، 900 میلیارد دلار افزایش می یابد. به دست آمده. به درآمد کشور افزوده می شود که نقش مهمی در تامین امنیت انرژی کشور دارد.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک افزایش تولید میدان مشترک آزادگان سور را با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهیم کرد.

وزیر نفت با تشکر از همه کارکنان صنعت نفت که در تامین گاز پایدار کشور نقش آفرینی کردند، گفت: با اقداماتی که انجام دادیم و ذخیره سوخت مایع که یک میلیارد لیتر نسبت به پارسال بیشتر بود، رسیدیم. قادر به پشت سر گذاشتن زمستان با عرضه سوخت پایدار است.

اوجی تصریح کرد: امروز صادرات نفت ایران به بالاترین میزان از سال 1396 تاکنون رسید و این افزایش صادرات در کمترین تخفیف قرار دارد.

وی با اشاره به حمله به چهار خط لوله انتقال گاز ایران که هر کدام 120 میلیون متر مکعب گاز دارند، افزود: این خطوط در کمترین زمان به مدار بازگشتند.

وی با تاکید بر اینکه گروه نفت و گاز از ابتدای سال تاکنون رشد اقتصادی بالایی را به ثبت رسانده است که در طول تاریخ بی سابقه است و این رشد در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: علاوه بر تاثیر افزایش تولید و صادرات نفت. در سرمایه گذاری، تولید و بهره وری صنعت نفت رتبه اول را در کشور دارد.

اوجی با بیان اینکه می خواستند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند، گفت: امروز می توانیم نفت را به هر کجا که بخواهیم با کمترین تخفیف صادر کنیم. در حال حاضر بیشترین میزان صادرات نفت را داریم و درآمدهای ارزی کشور نشان می دهد که ایران به حداکثر صادرات نفت رسیده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.