افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

نظر هیات انتخاب درباره فیلم های «فجر 42» چیست؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 174859
نظر هیات انتخاب درباره فیلم های «فجر 42» چیست؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمدرضا عباسیان درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره گفت: تنوع موضوعی و جغرافیایی خوبی را در آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شاهد بوده ایم. جشنواره بین المللی فیلم و خوشبختانه تولید فیلم های آپارتمانی در این […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمدرضا عباسیان درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره گفت: تنوع موضوعی و جغرافیایی خوبی را در آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شاهد بوده ایم. جشنواره بین المللی فیلم و خوشبختانه تولید فیلم های آپارتمانی در این دوره کاهش یافته است که این نوید را می دهد که مخاطبان این دوره از جشنواره از نتایج فیلم ها راضی باشند.

از تنوع فیلم های اول تا توجه کمتر به فیلمنامه

و افزود: سینما صنعتی نیست که بتوان گفت روند رشد ثابتی داشته باشد. اصل آن بر اساس هنر، سلیقه و بوی فیلمسازان و فضایی است که در آن کار می کنند. شاید به تعبیری بتوان گفت در دهه‌های اخیر تعداد فیلم‌ها و تأثیر آن‌ها افزایش یافته است، اما این آفت و آسیب تنها محدود به جشنواره فیلم فجر در ایران نیست، بلکه تمام دنیا را در بر می‌گیرد. به نظر من در آثاری که امسال دیده شده کمتر به فیلمنامه پرداخته شده است، اما مثل خیلی از سال های قبل، فیلم های اول درخشان تر بودند و آثارشان بهتر از فیلم بود. چند تا.

عباسیان با اشاره به اینکه ژانر فیلم اولیه در این دوره از جشنواره از تنوع خوبی برخوردار بود، گفت: فیلم ها در این دوره از جشنواره نسبت به سال های گذشته بی نظیر حضور داشتند. از طرفی تنوع جغرافیایی نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تولید فیلم در آپارتمان ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که برای سینما مثبت است. جشنواره فجر به خودی خود جذابیت خاصی دارد و مردم دوست دارند در ایام جشنواره به تماشای فیلم بنشینند که امسال نیز با توجه به ورود نام فیلم های آن به جشنواره، این موضوع وجود دارد.

داریوش ارجمند یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر درباره این دوره از جشنواره گفت: این دوره جشنواره را چشمگیر می دانم زیرا رنگین کمانی از فرهنگ در آن وجود دارد و این ویژگی فرهنگ ماست. . این سینما هم از همین مردم و همین فرهنگ می آید و من آن را دوست دارم.

وی ادامه داد: به نظر من جشنواره فیلم فجر بسیار مهم و دوست داشتنی است زیرا این جشنواره حاصل 42 سال کار در سینمای این کشور است. ما تاریخ مستمری داریم که در آن وقفه ای وجود ندارد و اگر وقفه ای رخ داده، آمادگی برای یک جهش بزرگ بوده است، مانند وقفه ای که در انقلاب مشروطه رخ داد. سینما باید امتداد فرهنگ هزاران ساله باشد و نباید قطع شود. نگاه من به جشنواره فجر، نگاهی مستمر در توالی فرهنگ است. سرزمین من است.

ارجمند در خصوص ارزیابی خود از فیلم های این جشنواره فیلم فجر گفت: ارزیابی من سلیقه من است، همانطور که سینمای ایران سلیقه اهالی است که آن را اداره می کنند، به همین دلیل در هر جشنواره یک سلیقه یا نگاه یکسانی را می بینیم. هر فیلمساز، اما ما بزرگترها در سینمای ایران زیاد داشتیم که بلندی های دنیا را فتح کردند و بزرگان سینمای جهان به احترام آنها کلاه از سر برداشتند.

وظیفه جشنواره گرم نگه داشتن سینمای ایران است

محمدحسین لطیفی یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب چهل و دومین جشنواره جهانی فجر درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: امسال شاهد حضور پر رنگ اولین فیلم ها در چهل و دومین جشنواره جهانی فجر بوده ایم و این اتفاقی که بیانگر ورود نسل جدیدی به سینمای ایران است که امکان پذیر است.از جمله با با استعدادتراستعدادهایی وجود دارند و شاید هم استعدادهای کمتری.

وی با بیان اینکه به دنبال بهترین استعدادها بودیم، افزود: سعی کردیم سهمیه نسبتاً بالاتری را برای ورود فیلم های اول در نظر بگیریم تا در سیمرغ سودا نیز حضور داشته باشند.

عضو هیات انتخاب چهل و دومین جشنواره جهانی فجر تصریح کرد: به نظر من وظیفه جشنواره گرم نگه داشتن سینمای ایران است و می بینیم که همه به دنبال این هستند که این خط را به پایان برسانند و تلاش خود را ارائه کنند و امیدوارم نور جشنواره همیشه درخشان تر خواهد بود

وی که در این دوره از جشنواره شاهد فیلمبرداری بسیار خوبی بود، اظهار داشت: اتفاقات خوشایندی در حوزه فنی و موسیقی رخ داده و فیلم های خوبی را در سطح ملی و بین المللی نیز دیده ایم.

حسین زنده باف یکی از اعضای هیات انتخاب نیز گفت: با توجه به تجربه ای که در کار اجرایی دارم، در این دوره از جشنواره جهانی فجر شاهد زحمات و انرژی فیلمسازان برای فیلم هایشان بودم و به نظر می رسد شرکت کنندگان در این دوره تصمیم گرفتند. تا سینمای ایران را به کمال برسانیم، چون چند سال پیش سینمای ایران در هر جشنواره افتخار جشنواره های جهانی بود، یعنی اعتبار جشنواره های جهانی مدیون حضور سینمای ایران بود.

به امید ولادت تقوا و کیارستمی.

وی افزود: مشکلی که در سینمای ما وجود دارد این است که احتمالاً کارگردانان جوان ما فیلم را با حضور مردم در سینما نمی بینند، بلکه در خانه هستند و این نظرات بسیار متفاوت است. تماشای چند فیلم اول در این دوره از جشنواره مرا متعجب کرد و متوجه شدم که کارگردانان در این دوره چقدر زحمت کشیده اند و امیدوارم سینمای ایران به جایگاه اصلی و واقعی خود بازگردد. چون بعد از تماشای فیلم های این دوره از جشنواره احساس کردم سینمای ایران پله هایی را طی کرده است و امیدوارم از میان این فیلمسازانی چون تقوایی و کیارستمی متولد شود.

محمدحسین نیرومند یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب چهل و دومین جشنواره جهانی فجر، حضور کارگردانان فیلم اول، تنوع اقلیم های مختلف و ژانرهای مختلف سینمایی در سینما را مهم ترین اتفاق این دوره دانست. این جشنواره گفت: برای سومین سال عضو هیات انتخاب هستم. من در جشنواره فیلم فجر هستم و می توانم بگویم امسال جشنواره متفاوتی نسبت به سال های قبل از نظر تنوع جغرافیایی و ژانری و حضور کارگردانان جوان است. مقابل ما در حال مقابله هستیم

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر شاهد ژانرهای مختلفی از جمله ورزشی، اجتماعی، تفننی و ما فانتزی، کمدی و اکشن هستیم که شاید یکی از مهم ترین ویژگی های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باشد. جشنواره فیلم فجر جشن سینمای ایران است و دوست دارم اهالی سینما برای دیدن فیلم های کارگردانان جوان حضور پیدا کنند. حضور پیشکسوتان و معلمان نیز باعث ایجاد انگیزه در مدیران جوان و ارتقای سطح کاری آنها می شود.

تنوع جنسیتی مهمترین ویژگی دهه مبارک فجر 42 است

در ادامه روح الله سهرابی یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب این دوره از جشنواره فیلم فجر با تشریح مهم ترین ویژگی چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر و تفاوت آن با دوره های گذشته گفت: مهم ترین ویژگی این دوره، تنوع و تنوع است. جنسیت ها . در این دوره از جشنواره فیلم هایی با موضوعات مختلف از جمله حوزه های مختلف کودک و نوجوان، دفاع مقدس، تاریخ معاصر و انقلاب داریم و کمتر دوره ای را به یاد دارم که جشنواره ای سبد رنگارنگی از موضوعات مختلف را پوشش داده باشد. امسال با توجه به حضور پیشکسوتان سینما و حضور فیلمسازان جوان فکر می کنم جشنواره بسیار پرنشاطی در پیش داریم. این دوره قسمتی از کمتر قسمتی وجود دارد که به آثار کمدی توجه می شود و شاید بخشی از این توجه، استقبال مردم از این ژانر سینمایی باشد. خلاصه اینکه در این دوره در جشنواره ای پر جنب و جوش و با رقابت تنگاتنگ حضور داریم و سال سینمایی ما به گونه ای آغاز می شود که با اعتماد به فیلمسازان جوان مستعد راه پیش روی آنها هموار شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.