افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

نظر عراقچی درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک با بحرین

  • کد خبر : 405416
نظر عراقچی درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک با بحرین

آفتاب نیوز: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه که بعدازظهر دوشنبه 9 مهرماه در رأس هیاتی و به عنوان اولین مقصد از دور پنجم سفرهای خود به منطقه به منامه سفر کرده بود، در پایان این سفر چند ساعته گفت: مصاحبه: سفر به بحرین در ادامه سفرهای قبلی من به کشورهای منطقه است. مخصوصاً در […]

آفتاب نیوز:

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه که بعدازظهر دوشنبه 9 مهرماه در رأس هیاتی و به عنوان اولین مقصد از دور پنجم سفرهای خود به منطقه به منامه سفر کرده بود، در پایان این سفر چند ساعته گفت: مصاحبه: سفر به بحرین در ادامه سفرهای قبلی من به کشورهای منطقه است. مخصوصاً در منطقه خلباج فارس این کار را انجام دادم.

وی افزود: هدف اصلی از این سفرها رایزنی و گفتگو در مورد تحولات منطقه، بحث غزه و لبنان، حملات رژیم صهیونیستی و جنایاتی که صورت می گیرد، لزوم توقف این جنایات و حملات، رسیدگی به امور است. وضعیت آوارگان و احتمال افزایش تنش در منطقه. باید از افزایش تنش پرهیز کرد و همه این موارد بحثی بود که این روزها در منطقه داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در بحرین عمده بحثی که با پادشاه و وزیر امور خارجه بحرین داشتیم حول این موضوعات می چرخید. طبیعی است که در کنار آن بحث های دیگری نیز صورت گرفته است.

* به یک روند تدریجی و صبورانه نیاز دارم.

عراقچی با اشاره به اینکه در حال حاضر روابط دیپلماتیک با بحرین نداریم، گفت: هدف از این سفر رایزنی های منطقه ای بوده است.

وی ادامه داد: البته مسائلی بین دو کشور در خصوص از سرگیری روابط وجود دارد که باید در روندی تدریجی و با حوصله به آن رسیدگی شود و هنوز تا رسیدن به آن فاصله داریم.

وزیر امور خارجه افزود: اما حسن نیت دو طرف وجود دارد که بتوانیم مشکلات موجود را به خوبی حل کنیم. اما هدف اصلی ما در این سفر رایزنی های منطقه ای بود.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین گفت: فکر می کنم دیدگاه های مشترکی در بین ما درباره لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه و محکومیت این جنایات وجود دارد و همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم همکاری وجود دارد. بین همه کشورهای منطقه برای رسیدن به آتش بس و توقف حملات.

از سال 2009، بحرین روابط خود را با ایران به سطح دیپلماتیک کاهش داد و در سال 2014 پس از حمله به سفارت و سرکنسولگری عربستان سعودی در ایران که باعث به هم خوردن روابط دو کشور شد، بحرین از عربستان تبعیت کرد و قطع کرد. کراوات با ایران

عراقچی پس از گفتگو با پادشاه و وزیر امور خارجه بحرین راهی کویت دومین مقصد این سفر شد تا با مسئولان این کشور درباره اوضاع منطقه گفتگو کند.

وی پیش از این در چارچوب سفرهای خود به منطقه از لبنان، سوریه، عربستان سعودی، قطر، عراق و عمان دیدن کرده بود. او به اردن، مصر و ترکیه رفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.