افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

نظریه پزشکی قانونی مبهم بود اما کیفرخواست صادر شد!

  • کد خبر : 150528
نظریه پزشکی قانونی مبهم بود اما کیفرخواست صادر شد!

آفتاب نیوز: منوش منوچهری وکیل مونا دختر داریوش مهرجویی گفت: از طریق رسانه ها متوجه این موضوع شدیم. در حالی که تحقیقات در دادسرا همچنان ادامه دارد. با توجه به وجود ابهامات در پرونده، در مواردی درخواست رسیدگی کرده بودیم و تا پایان رسیدگی و رسیدگی به اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، همچنان امکان صدور […]

آفتاب نیوز:

منوش منوچهری وکیل مونا دختر داریوش مهرجویی گفت: از طریق رسانه ها متوجه این موضوع شدیم. در حالی که تحقیقات در دادسرا همچنان ادامه دارد. با توجه به وجود ابهامات در پرونده، در مواردی درخواست رسیدگی کرده بودیم و تا پایان رسیدگی و رسیدگی به اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، همچنان امکان صدور کیفرخواست وجود نداشت.

نوزدهم همین ماه کیفرخواست قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر صادر شد، اما منوچهری، وکیل مونا، دختر داریوش مهرجویی، درباره ابهامات احتمالی کیفرخواست می‌گوید: نظریه “پزشکی شک داشت اما دیروز کیفرخواست متهم صادر شد.”

وی در خصوص نحوه رسیدگی به این پرونده گفت: 28 آذرماه از طریق رسانه ها از کیفرخواست متهم مطلع شدیم. در حالی که تحقیقات در دادسرا همچنان ادامه دارد. همچنین به دلیل اینکه آخرین نظریه پزشکی قانونی نیز با ابهاماتی مواجه بود، کیفرخواست به احتمالات و غیرقطعی صادر شد. لذا با توجه به موارد احتمالی اعتراض و همچنین با توجه به وجود ابهامات در پرونده در مواردی درخواست رسیدگی کرده بودیم و تا تکمیل تحقیقات و بررسی اعتراض به نظریه پزشکی قانونی همچنان ایراد اتهام غیرممکن به نظر می رسید. این نکته را نیز باید متذکر شوم که با توجه به عدم وجود انگیزه مؤثر در این جنایت از سوی متهم، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی معاونان و سرکردگان احتمالی یا همدستان جنایت و یا اطلاع از انگیزه واقعی این متهمان و اعتراض ما ضروری است. . به نظریه پزشکی قانونی و مطالبه «تکمیل تحقیقات در قالب دو لایحه و حتی اعتراض وکلای متهمان به آخرین نظریه پزشکی قانونی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است».

منووش منوچهری ادامه می دهد: حتی من درخواست بررسی خطوط تلفن و دوربین و بررسی پاسخ این سوالات را مطرح کردم، اما متاسفانه سرعت عمل ملاک عمل دادسرا قرار گرفت و در جریان صدور اتهام قرار گرفتیم. دیروز از طریق رسانه ها امیدواریم دادگاه کیفری پرونده را برای تکمیل تحقیقات به دادسرا بازگرداند و این ابهامات برطرف شود.»

علیرغم ابهاماتی که منوچهری، وکیل پدر و مادر مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر با «اعتماد» مطرح کرد، حسین فضلی هرکندی، رئیس دیوان عالی استان البرز، روز 28 آذر در خصوص نحوه قتل مهرجویی و همسر وی و همچنین کیفرخواست صادر کرد: وی اعلام کرد: در پی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، کیفرخواست برای چهار متهم پرونده صادر و برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان البرز ارجاع شد. 22 اردیبهشت ماه سال جاری گزارش کشف جسد متوفی مهرجویی و همسرش خانم محمدی فر با توجه به نوع جنایت و همچنین نقش و جایگاه مرحوم مهرجویی دریافت شد. سینمای کشور از همان دقایق اولیه وقوع جنایت، دادستان و بازپرس ویژه قتل فردیس به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جنایت در محل کشف جسد وی حاضر شدند. که ویلای مسکونی متوفی مهرجویی و خانواده اش بود، به بررسی صحنه جنایت و جمع آوری آثار، شواهد و نشانه های جنایت پرداختند. رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائیه در چهارم مهرماه دستور داد قاتل یا قاتلان در اسرع وقت با استفاده از تمامی امکانات شناسایی و پرونده آنها به سرعت و به طور کامل بررسی و منجر به صدور حکم شود. حکمی مبنی بر اینکه برای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه کارگروه ویژه ای با مسئولیت رئیس دیوان عالی استان البرز تشکیل شد.

هاریکندی در ادامه اظهار داشت: نحوه وقوع قتل و کیفیت ورود متهم یا متهم حاکی از آگاهی کامل وی از شهر و محل سکونت مقتولین است که در نهایت متهمان شناسایی و دستگیر شدند. ، اما با توجه به نوع جرم و نحوه وقوع آن، تحقیقات به منظور تکمیل تحقیقات و جمع آوری دلایل بیشتر و نیز صحت اظهارات و اعترافات متهم ادامه یافت. متهم و در اعمال مواد قانونی با همکاری کانون وکلا برای هر یک از متهمان به صورت جداگانه وکیل تعیین و پرونده شخصیتی نیز با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس کلیه متهمان تنظیم شد. با تکمیل مقدمات قانونی ضمن بازسازی صحنه قتل و بازجویی و تحقیقات از متهم در بازپرسی اطلاعات، زندان و بازپرسی پلیس آگاهی، ملاقات حضوری بین متهمان جهت معاینه، جمع‌آوری و بازجویی تشکیل می‌شود. و با حضور وکلای خود و وکیل اولیای دم در اختیار بازپرس قرار گرفت و مدارک و اظهارات خود را با سایر ادله جرم اثبات کنند. در نهایت با تکمیل تحقیقات مقدماتی بازپرس پرونده به دادگاه احضار و متعاقباً دادستان فردیس در کمتر از دو ماه از لحظه قتل، اتهام لازم را صادر و پرونده به دادگاه کیفری ارسال شد. استان البرز برای رسیدگی به اتهامات متهمان.

وی درباره اتهام وارده توضیح داد: با توجه به اتهام صادره با توجه به محتویات پرونده اعم از اظهارات متهم و اظهارات مطلعین مشخص شد چهار متهم پرونده به همراه اصلی وارد منزل شده اند. و انگیزه اصلی انتقام از دشمنی ها و اختلافات شخصی و همچنین سرقت، متوفیان مورد تکریم قرار می گیرند، متهمان دو بار وارد ویلای متوفی مهرجویی شده اند که اولین بار در شانزدهم مهر ماه پس از ورود به ویلای متوفی مهرجویی وارد شده است. منطقه روستا با توجه به بسته بودن درهای ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی از حضور آنها متواری شد و از محلی که محمدی فر موضوع را در فضای مجازی منتشر می کند اما به پلیس گزارش و شکایتی اعلام نمی کند.با توجه به اینکه این افراد شناخت کافی از شهر و محیط ویلا دارند، این بار به راحتی با چاقو از درب دیگر و از کنار آشپزخانه وارد ساختمان اصلی ویلا شدند. مرحوم محمدی فر با دیدن آنها به اتاق خواب دخترش پناه برد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آنها پناه گرفت. با هم درگیر شدند و در جریان این درگیری با ضربات متعدد چاقو کشته شد.

با توجه به اظهارات متهم و بازسازی صحنه و بررسی مدارک، دو متهم دیگر به دنبال خانم محمدی فر به اتاق خواب رفته و از وی تقاضای لباس کردند و متوفی نیز لباس هایی را که همراه وی بود در اختیار آنها قرار داد. ، مانند دستبند و دستبند. بر اساس اظهارات متهم، این دو نفر قصد کشتن خانم محمدی فر را نداشتند اما در این بین با ورود متهم دیگر به اتاق که همان فردی بود که مهرجویی را با چاقو کشت، پس از تحریک و تهدید آنها را به قتل رساند. آنها را بکشند، یکی از آنها به خانم محمدی فر ضربه زد و سپس همان تحریک کننده که نقش طراح و رهبر متهم را بازی می کرد، ضربه آخر را با چاقو به خانم محمدی فر زد.

متهمان پس از قتل به دنبال اموال ارزشمند دیگری می گردند و از اتاقی دیگر دو گوشی تلفن همراه را سرقت می کنند و سپس به ساختمان دیگری در محوطه ویلا می روند و در آنجا چیز ارزشمند دیگری پیدا نمی کنند و در همان مسیر برمی گردند. کالاهای مسروقه به یکی از متهمان که در خارج از شهر زندگی می کرد تحویل داده می شود. وی تصریح کرد: با توجه به این یافته ها و گزارش پزشکی قانونی و اتهام صادره، قاتل هر دو یک نفر بوده و نقش سایر متهمان به کمک در قتل یا شروع به آن محدود شده است. البته همه آنها به اتهامات دیگری مانند شرکت در سرقت با چاقو متهم هستند.

رئیس دیوان عالی استان البرز درباره کشف اسلحه و اشیای مسروقه اعلام کرد: سه نفر از متهمان از جمله قاتل اصلی که در همان روزهای اول جنایت دستگیر شدند، ابتدا منکر موضوع شدند و اقدام به انجام آن کردند. اشاره ای به حضور نفر چهارم نمی شود، به این امید که چون چاقوی قتل و اموال مسروقه از مقتولین کشف نشد، دلیلی علیه وی یافت نشود؛ بنابراین پس از دستگیری نفر چهارم و کشف چاقو و اشیاء مسروقه مشکل اصلی و دلایل کشف می شود یکی از مدارکی که به روشن شدن این پرونده کمک کرد محتویات گوشی تلفن همراه خانم محمدی فر بود که از دست متهم کشف شد.پس از کشف تلفن دزدیده شده از خانم محمدی فر، پیش نویس پیامک ارسال نشده او برای دخترش پیدا شد که حاوی مشخصات متهم و قاتل اصلی بود و دخترش را از ورود قاتل به خانه مطلع می کرد. بنا به اظهارات دو نفر از متهمان که از قبل با متوفی آشنا بودند، با توجه به سفرهای خارج از کشور متوفی از جمله سفر اخیر وی به فرانسه، تصور آنها این بوده است که دارایی های ارزشمندی مانند ارز و طلا را در خانه نگهداری کنند. در نتیجه به تحریک دو نفر دیگر و با این وعده که با این سرقت زندگی آنها تغییر کرده و دیگر نیازی به کار ندارند، آنها را می برند. دو متهم دیگر پرونده علاوه بر انگیزه اقتصادی، قبلاً با متوفی مهرجویی و همسرش خصومت شخصی داشتند، به گونه‌ای که یکی از متهمان از برخورد پرخاشگرانه متوفی مهرجویی با وی و دیگری متهم به اخراج می‌کرد. خود از توافق به دستور آقای مهرجویی و اتهام سرقت چون به یکی از انگیزه های قتل اشاره دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.