افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

نظرات او علیه تمرکززدایی بیت کوین است

  • کد خبر : 407582
نظرات او علیه تمرکززدایی بیت کوین است

مایکل سیلر، بنیانگذار Microstrategy، اخیراً به کاربران ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده است که از مؤسسات مالی بزرگ برای نگهداری بیت کوین خود استفاده کنند. با این حال، این گفتگوها با واکنش گسترده جامعه ارزهای دیجیتال و ویتالیک بوترین، خالق اتریوم همراه شده است. بر اساس گزارش Blockchain Homeland، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، معتقد است اظهارات […]

مایکل سیلر، بنیانگذار Microstrategy، اخیراً به کاربران ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده است که از مؤسسات مالی بزرگ برای نگهداری بیت کوین خود استفاده کنند. با این حال، این گفتگوها با واکنش گسترده جامعه ارزهای دیجیتال و ویتالیک بوترین، خالق اتریوم همراه شده است.

بر اساس گزارش Blockchain Homeland، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، معتقد است اظهارات سیلر کاملا درست است. ایده آل بیت کوین برای تمرکززدایی یک تناقض وجود دارد. در مصاحبه اخیر، سیلر پیشنهاد کرد که نگهداری بیت کوین در مؤسسات مالی بزرگ، احتمال توقیف دارایی‌ها توسط دارندگان غیرقانونی را کاهش می‌دهد.

حمایت سیلر از حضانت نهادی

دو روز پیش، مایکل سیلر با مدیسون ریدی در مورد طیف گسترده ای از مسائل، از جمله پذیرش بیت کوین توسط شرکت ها و دولت های مختلف صحبت کرد. وی همچنین از نیاز کاربرپسند محصولات سرمایه گذاری بیت کوین حمایت کرد و آنها را موضوع بسیار مهمی برای پذیرش این ارز دیجیتال خواند.

ریدی در پاسخ به صحبت های سیلر از وی پرسید که آیا سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و در اختیار داشتن بخش بزرگی از عرضه باعث تمرکز این ارز می شود یا خیر؟ به گفته ریدی، چنین رویدادی می‌تواند منجر به خطر توقیف و مصادره بیت‌کوین شود چه اتفاقی برای طلا در دهه 1930 افتاد اما سیلر این نگرانی ها و کسانی را که به این موضوع اعتقاد داشتند را رد کرد «آنارشیست‌های پارانوئید رمزپایه» خواندن

سیلر در این باره گفت:

مردم نیز چنین نظری دارند، اما بیشتر آنها آنارشیست های رمزپایه پارانوئید هستند. این یک افسانه است و قابل تکرار است. اولاً باید بگویم که دولت در آن زمان واقعاً طلاهای مردم را مصادره نمی کرد. بلکه خود مردم داوطلبانه آنها را تحویل دادند.

به گفته Seiler، شرکت های بزرگی مانند BlackRock و Fidelity باید به جای سرمایه گذاران خرد، دارندگان اصلی بیت کوین باشند. به گفته وی، چنین رویدادی از این ارز دیجیتال در برابر تصرف توسط دولت ها محافظت می کند و در عین حال ثبات آن را در سیستم مالی گسترده تر تضمین می کند.

علاوه بر این، او خاطرنشان کرد که همین آنارشیست ها به دلیل بی توجهی به قانون می توانند منجر به مصادره بیت کوین شوند:

من فکر می‌کنم زمانی که بیت‌کوین در دست آنارشیست‌های رمزنگاری‌ست که سازمان‌های بزرگ مورد تایید نیستند و دولت را تایید نمی‌کنند یا مالیات می‌پردازند، خطر توقیف افزایش می‌یابد.

واکنش حاد ویتالیک بوترین

اما سخنان سیلر با واکنش تند ویتالیک بوترین همراه شد. بوترین در پاسخ به نظرات شبکه اجتماعی X، خاطرنشان کرد که استدلال سیلر تمرکز گسترده ای را که بیت کوین برای مبارزه با آن طراحی شده بود ترویج می کند.

به نظر او، اعتماد به سازمان‌های شخص ثالث برای نگهداری ارزهای دیجیتال، اصل تمرکززدایی را که ارزهای دیجیتال بر اساس آن ساخته شده‌اند، از بین می‌برد.

او می‌گوید که در سال‌های گذشته، پیشرفت‌های مختلفی مانند فناوری دانش صفر و انتزاع حساب، چالش‌های حضانت شخصی ارزهای دیجیتال را از بین برده است. به گفته بوترین، اگرچه حضانت شخصی ارزهای دیجیتال بدون چالش نیست برای امنیت طولانی مدت و یکپارچگی بیت کوین بسیار مهم است; به همین دلیل است که دیدگاه سیلر بسیار خطرناک است.

وی در این باره می گوید:

خوشحالم که بگویم نظرات مایکل سیلر دیوانه کننده است. به نظر می رسد که او آشکارا از یک رویکرد توقیف قانونی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال حمایت می کند. شواهد زیادی برای شکست این استراتژی وجود دارد و از نظر من، انجام این کار خلاف اهداف ارزهای دیجیتال است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-23 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.