افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

نظارت و نظارت بر بازار.

  • کد خبر : 207422
نظارت و نظارت بر بازار.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز یکشنبه 29 بهمن 1402 در جلسه هیات دولت با تاکید بر حل مشکلات حوزه پزشکی و نظارت بر حسن اجرای طرح “دارویار” از رئیس برنامه و بودجه درخواست کرد. سازمان موضوع مطالبات داروخانه را با همکاری و هماهنگی مسئولین ذیربط […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز یکشنبه 29 بهمن 1402 در جلسه هیات دولت با تاکید بر حل مشکلات حوزه پزشکی و نظارت بر حسن اجرای طرح “دارویار” از رئیس برنامه و بودجه درخواست کرد. سازمان موضوع مطالبات داروخانه را با همکاری و هماهنگی مسئولین ذیربط حل و فصل و گزارش خود را ارائه نماید.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مشکلات اقلیمی و ریزگردها در برخی استان ها، بر اهمیت دولت بر سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و نهادهای مسئول بویژه حفاظت محیط زیست را مجبور کرد. سازمان اقدامات عملی و موثر خود را برای رفع این مشکلات و بالا بردن شاخص سلامت کشور تسریع بخشد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتصاب معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی تصریح کرد: انتظار این است که نظارت و نظارت بر بازار افزایش یافته و به گونه ای تغییر کند که عمده فروشی و خرده فروشی تقویت شود. تجارت . . نظارت بر بازار برای افراد ملموس

تلاش بیشتر معاونت اطلاع رسانی دولت و روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای تبیین موثر اقدامات و تلاش های دولت و ارتباط مستقیم و حضوری بین دستگاه های اجرایی از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود. کارگزاران و اقشار مختلف مردم برای تبیین اقدامات دولت و رفع گره های ذهنی جامعه.

در ادامه جلسه امروز وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر بهره برداری بیشتر از توانمندی های اقتصاد دریامحور گزارشی از اقدامات و تلاش های انجام شده در این زمینه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در یک سال و نیم اخیر تنها در بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری 20 درصد افزایش داشته است و با توجه به سرمایه گذاری مضاعف دولت در توسعه بنادر بزرگ و کوچک، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر کشور حدود 300 میلیون تن است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، دولت علاوه بر توسعه و افزایش ظرفیت بنادر بزرگی همچون شهید رجایی، امام خمینی و شهید بهشتی، سرمایه گذاری خوبی در بنادر کوچک و پرطرفدار نیز انجام داده است که در نتیجه آن خمرها، بنادر سیریک، اروندکنار و بوموسی عملیات وارد شده و بنادر گناوه، دیر و کنگان نیز در مراحل پایانی ساخت و بهره برداری قرار دارند.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه ظرفیت بندری کشور با بهره برداری از بندر بزرگ مکران 200 میلیون تن افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال تجارت دریایی بیش از 9 درصد و ترانزیت دریایی 34 درصد افزایش یافته است. . و ورود مسافران از مرزهای دریایی 10 درصد رشد داشته است.

وزیر راه و شهرسازی این افزایش ظرفیت در بخش بار و مسافر دریانوردی را حاصل بیش از 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار سرمایه گذاری های دولتی دانست و گفت: در حال حاضر تنها در مرحله تکمیل فاز اول است. از بندر شهید بهشتی چابهار 8 هزار و 100 سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی بخش خصوصی هستیم و فراخوان اجرای فاز 2 این بندر با همکاری بخش خصوصی گرفته شده است.

بذرپاش همچنین از ساخت یک میلیون تن سیلو غلات، افزایش 30 درصدی جاروبرقی مکانیزه غلات که سرعت تخلیه و بارگیری را چند برابر می کند و از دستور ساخت 40 دستگاه شناور دریایی به ارزش بیش از 120 میلیون دلار برای کشور خبر داد. شرکت ها و افزود: تمامی شاخص های حوزه تجارت دریایی رشد چشمگیری داشته و در نتیجه موجودی کانتینر و فله در بخش تخلیه و بارگیری در بنادر کشور کاهش چشمگیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین کاهش تردد کامیون ها و معطلی ها در گمرک آستارا را به کمتر از یک سوم برشمرد که با اجرای دو نوبت نوبت دهی از مبدا و استفاده از مسیر جدید ترانزیتی محقق شد. : با استفاده کامل از این مسیر ترانزیتی دیگر شاهد ترافیک و تاخیر کامیون در این قسمت نخواهیم بود.

وزیر اقتصاد و دارایی در این جلسه با بیان اینکه در مجموع 18 دستگاه ردیاب کامیون قبل از دولت مردمی در کشور نصب شده بود، از راه اندازی 11 دستگاه جدید در دولت مردمی خبر داد و تصریح کرد: با حمایت دولت دانش. شرکت های مستقر، کشور در این زمینه فعال بوده، کار آنها رونق گرفته و اخیراً از برخی کشورهای منطقه سفارش دریافت کرده اند.

احسان خاندوزی همچنین تاکید رئیس جمهور بر کنترل بخشنامه ها و تذکرات در حوزه تجارت و گمرک برای افزایش اعتماد فعالان تولید و بازرگانی را مورد تاکید قرار داد و از کاهش تعداد بخشنامه های صادره در 10 ماهه امسال به 116 بخشنامه خبر داد. 235 بخشنامه صادره در مدت مشابه سال قبل حاکی از کاهش بیش از 50 درصدی بوده است.

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برگزاری پرشور جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد و گفت: با توجه به استقبال و علاقه مردم، امسال در راستای برقراری عدالت فرهنگی کاهش داشته ایم. قیمت بلیت جشنواره موسیقی فجر در 16 استان. از آنجایی که این جشنواره همزمان برگزار می شود، مردم می توانند بیشتر و بهتر بهره ببرند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری و شرایط بحرانی شمال غزه و رفح گفت: حماس به نمایندگی از مردم غزه، طرحی جامع برای توقف نسل کشی، رفع محاصره بشردوستانه، تبادل اسرا و بازسازی غزه تنظیم کرد، رهبران مقاومت هشدار داده اند که هرگونه اقدام نظامی علیه ساکنان رفح عواقب متقابل جدی خواهد داشت. عواقب.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نرسیده است و به همین دلیل همچنان بر طبل جنگ و تهدید آمریکایی ها می کوبد، به آمریکایی ها هشدار داد که ضمن تشویق رژیم صهیونیستی به حمله، دست از نفاق بردارند و از آتش بس صحبت کنند. رافا. .

وزیر امور خارجه با اشاره به موضع روشن جمهوری اسلامی ایران از ابتدای نسل کشی غزه، خاطرنشان کرد: ایران از هر راه حل فلسطینی که امنیت منطقه و حقوق ملت فلسطین را تامین کند، قویا حمایت می کند.

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه در گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در رابطه با انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: وزارت کشور با همکاری با سایر نهادهای ذیربط، بسترهای لازم برای برگزاری پرشور انتخابات را فراهم کرده است.

رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز تمامی مسئولان اجرایی را به استفاده از برکات ماه شعبان توصیه کرد و اصلاح جامعه را هدف مشترک مسئولان جامعه اسلامی دانست و افزود: شرط تحقق این امر است. این هدف، داشتن شایستگی فردی است و وقتی انسان خودساخته، اصلاح شده و مخلص باشد، سخنان او بر دیگران تأثیر می گذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.