افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

نصرالله: تنها راه پیش روی نتانیاهو توقف جنگ در غزه است/پاسخ ما ویرانگر خواهد بود

  • کد خبر : 368937
نصرالله: تنها راه پیش روی نتانیاهو توقف جنگ در غزه است/پاسخ ما ویرانگر خواهد بود

به گزارش رکنا، ” سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود میلاد پیامبر اکرم (ص) و نوه ایشان امام جعفر صادق (ع) را به مسلمانان تبریک گفت وی اظهار داشت: آنچه امروز باعث شد من صحبت کنم، اتفاقات دو روز گذشته بود که نیاز به گفتمان، ارزیابی و موضع گیری دارد. […]

به گزارش رکنا، ” سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود میلاد پیامبر اکرم (ص) و نوه ایشان امام جعفر صادق (ع) را به مسلمانان تبریک گفت وی اظهار داشت: آنچه امروز باعث شد من صحبت کنم، اتفاقات دو روز گذشته بود که نیاز به گفتمان، ارزیابی و موضع گیری دارد.

سید حسن نصرالله گفت: برای سالگرد طوفان الاقصی آماده شده بودم تا ارزیابی جامعی از حوادث و درگیری های یک سال گذشته مقاومت و رژیم صهیونیستی ارائه کنم. اما اتفاقات دو روز اخیر من را وادار کرد تا برای ارزیابی و موضع گیری در مورد این تحولات خود را در خدمت شما قرار دهم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به دو موج انفجار دستگاه های ارتباطی در لبنان گفت: از دولت، اداره پزشکی لبنان و همه کسانی که در مناطق مختلف لبنان خون اهدا کردند قدردانی و تشکر می کنم. این بزرگترین عملیات اهدای خون در تاریخ لبنان بود. بسیاری از مجروحان از ناحیه چشم آسیب دیدند. از دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه برای کمک به ما تشکر می کنم.

وی افزود: اتفاقی که دو روز پیش افتاد این بود که هزاران پیجر مورد حمله و بهره برداری قرار گرفتند و دشمن از همه خطوط قرمز عبور کرد و به هیچ چیز، نه انسانی و نه اخلاقی اهمیت نداد. این انفجارها بر بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازارها، مغازه‌ها، خودروها و خانه‌ها که زنان و کودکان زیادی در آن حضور داشتند، تأثیر گذاشت.

سید حسن نصرالله با اشاره به انتقال تعدادی از مجروحان انفجار وسایل ارتباطی به ایران گفت: در دو روز اخیر شاهد حماسه انسانی و اخلاقی در لبنان بوده ایم. از تیم های پزشکی ایرانی که هواپیما برای انتقال مجروحان اعزام کردند تشکر می کنم.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: دشمن تصور می کرد بیش از 4000 پیجر را هدف قرار می دهد و زمانی که آنها را منفجر کرد، عمداً 4000 نفر را در یک دقیقه کشت. دشمن اهمیتی نمی داد که دستگاه ها کجا قرار دارند و اهمیتی نمی داد. قصد دشمن قتل بود. دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیجر را مورد حمله قرار داد و تمامی موازین اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشت. دشمن می‌دانست که این حجم از حملات، سیستم بیمارستان را فلج می‌کند و مجروحین را به شهادت می‌رسانند. دشمن با ابزار غیرنظامی نه تنها به نیروهای حزب الله بلکه به مردم عادی حمله کرد. بسیاری از غیرنظامیان و بیمارستان ها از پیجر استفاده می کردند. دشمن صهیونیستی روز گذشته بار دیگر با انفجار دستگاه های پیجر اقدام به کشتن 5000 نفر کرد. کشتار سه شنبه و چهارشنبه جنایت جنگی و اعلان جنگ علیه لبنان است. رژیم تلاش کرده است هزاران نفر را در لبنان به شهادت برساند و این جنایت در پرونده سیاه خود نیز ثبت شده است.

وی تصریح کرد: آمار جراحات چشمی زیاد است و به بیمارستان ها فشار وارد می شود اما تلاش های زیادی در حال انجام است. از همه کسانی که بدون توجه به اختلافات فرقه ای یا سیاسی کمک کردند و همبستگی خود را نشان دادند، تشکر می کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: بار دیگر در لبنان شاهد حماسه بزرگ انسانی و اخلاقی در سطح ملی و انسانی بودیم. ما از کشورهایی که به سرعت از ما حمایت و کمک های پزشکی کردند، به ویژه ایران و عراق سپاسگزاریم.

این جنایت در دنیا نیز بی سابقه است.

وی گفت: روز چهارشنبه ده ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. ده ها نفر از جمله چند کودک شهید و هزاران نفر مجروح شدند که آمار نهایی متعاقبا اعلام می شود. لطف خدا این است که این حادثه از شر بزرگتری جلوگیری کرد. چون دستگاه های بیشتری بودند که توزیع نشدند. این ضربه بزرگ بی‌سابقه ما را پایین نخواهد آورد. ما اشتباهات را اصلاح خواهیم کرد و قوی تر خواهیم شد.

سید نصرالله افزود: دشمن صهیونیستی بدون ملاحظه می خواست در عرض دو دقیقه حدود 5000 نفر را به هلاکت برساند. می‌توانیم آنچه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق افتاد را اعلان جنگ بنامیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آنچه رخ داد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و اتفاقات سه شنبه و چهارشنبه را به عنوان دو قتل عام تعریف می کنیم. خدا را شکر که برخی از پیجرها خراب یا توزیع نشده و دور از مردم هستند.

سید حسن نصرالله گفت: شکی نیست که ما هدف حمله انسانی و امنیتی بی سابقه در تاریخ مقاومت لبنان بوده ایم. در مدت کوتاهی به نتایج مشخصی در مورد انفجارها خواهیم رسید و سپس نتایج لازم بر اساس آن اعلام خواهد شد. ما به یک نتیجه تقریبا قطعی در مورد شرایط بمب گذاری رسیده ایم، اما منتظر تایید هستیم. از فرآیند تولید تا مصرف و تا لحظه انفجار پیجرها و بی سیم ها باید منتظر باشیم تا به نتیجه دقیق برسیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که این جنایت در تاریخ درگیری با دشمن بی سابقه بوده و حتی می توان گفت این جنایت در دنیا بی سابقه است.

وی همچنین گفت: می دانیم که دشمن از نظر تکنولوژی برتر است زیرا از حمایت آمریکا و ناتو برخوردار است. ماهیت جنگ این است که هر روز متفاوت است و سه شنبه و چهارشنبه روزهای سختی برای ما بود. این ضربه بزرگ و قدرتمند ما را ضعیف نکرده و نخواهد کرد. اینکه دشمن با وابستگی به غرب دارای توانمندی های تکنولوژیک است، غیر قابل انکار است. اما با اطمینان کامل می گویم که این ضربه محکم ما را از مسیرمان باز نمی دارد، بلکه محکم تر در مقابل آنها می ایستیم.

دشمن در جبهه شمالی با خطر واقعی مواجه است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: وقتی وارد این درگیری شدیم روی تلاش و جهاد شرط بندی کردیم و تاکنون بارها پیروز شده ایم. مهم این است که این حمله بزرگ ما را زمین نزند. ما قوی تر، مصمم تر، متعهدتر و قادر به غلبه بر همه خطرها خواهیم بود. جبهه ما بسیار مؤثر بود و دشمن را تحت فشار قرار داد و شاهد کارهایی است که دشمن می کند و می گوید، فراتر از آنچه اینجا و آنجا گفته می شود. وقتی دشمن می‌گوید آنچه در شمال می‌گذرد، اولین شکست تاریخی «اسرائیل» است، دلیل دیگری بر کارآمدی جبهه ماست. تمام نیروهایی که دشمن به سمت شمال رانده شد، تأیید می کند که در این جبهه با تهدید واقعی روبرو هستند. دشمن با اعتراف به از دست دادن شمال، نتانیاهو و گالانت را مجبور کرد برای این جبهه که یکی از مهمترین جبهه های فرسایش محسوب می شود، چاره اندیشی کنند. جبهه ما یکی از مهمترین ابزارهای مذاکره است که مقاومت فلسطین برای توقف تجاوز به غزه در اختیار دارد.

ما از حمایت از غزه دست برنخواهیم داشت

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: فشارها، تهدیدها و حملات زیادی برای متوقف کردن جبهه جنوب اعمال شد و در همین چارچوب آخرین حمله انجام شد. روز سه‌شنبه از کانال‌های رسمی و غیر رسمی پیام‌هایی مبنی بر توقف حمایت از غزه و شلیک از جنوب دریافت کردیم. ما از طریق کانال های رسمی و غیر رسمی از تهدید به حملات جدید در صورت عدم توقف تیراندازی مطلع می شویم. ما نمی توانیم تسلیم این تهدیدها شویم یا حمایت از غزه را متوقف کنیم. پاسخ ما به اسامی شهدا و مجروحان این است که بدون توجه به فداکاری ها، پیامدها، احتمالات و افق، تا زمانی که تهاجم به غزه متوقف نشود، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد. مقاومت در لبنان به حمایت از غزه، کرانه باختری و مردم مظلوم فلسطین ادامه می دهد و دشمن به هدف خود نرسیده است. هدف دشمن این است که به محیط مقاومت حمله کند و آن را نابود کند و تحت کنترل خود درآورد و بر سر مقاومت فریاد بزند و بگوید: بس است!

وی افزود: اظهارات مجروحان بیانگر روحیه، صبر و اراده آنان برای بازگشت به میدان است و این پاسخی دیگر به دشمن است. ما شرمنده خانواده شهدا و مجروحان و عزم، صبر و اراده آنها هستیم و پاسخ کشورمان عموماً حمایتی است.

دشمن احمق است

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هدف دشمن از بین بردن ساختار مقاومت، حمله به سیستم های فرماندهی و کنترل، حمله به بیشترین رهبران و ایجاد هرج و مرج و ضعف در ساختار ما بود و هرگز این اتفاق نیفتاد. در ساختار مقاومت حتی برای لحظه ای ضعف وجود نداشت و ما در جبهه آمادگی هر سناریویی را داشتیم. ساختار قدرت، دوام، قدرت، تجهیزات، تعداد و انسجام ما تحت تأثیر جنایتی به این بزرگی نیست. دشمن باید بداند که به ساختار، عزم و اراده ما لطمه ای وارد نمی شود، او احمق و احمق است و عمق اخلاقی محیط ما را درک نمی کند. اظهارات دشمن در مورد انتقال بار به شمال پس از گسترش اهداف جنگی با بازگرداندن شهرک نشینان خود به شمال فلسطین اشغالی متناقض است.

و افزود: آیا می توانند پناهندگان را به شمال برگردانند؟ ما این چالش را می پذیریم و شما نمی توانید آنها را بازگردانید و هر کاری که می خواهید انجام دهید، تنها راه بازگشت آوارگان به شمال، توقف تهاجم به نوار غزه و کرانه باختری است. کاری که آنها انجام خواهند داد، آوارگی آوارگان شمال را افزایش می دهد و شانس بازگشت آنها را از بین می برد. پیشنهاد احمقانه فرمانده منطقه شمال برای ایجاد کمربند امنیتی. تانک هایشان را با لامپ و فتیله چک می کنیم و وقتی به سراغ ما می آیند از ما استقبال می کنند و این تهدید را یک فرصت تاریخی می دانیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت در سال 1978 و سپس مقاومت با همه جناح های خود در سال 1982 بر آزادسازی «نوار مرزی» متمرکز شد. اگر دشمن کمربند ایمنی ببندد باید بدانید که تبدیل به تله و کمین می شود و با ممیزی سخت مواجه خواهید شد. با توجه به سختی داستان، اخبار مربوط به آنچه خواهید دید است، نه درباره آنچه خواهید شنید، ما امیدواریم که این وضعیت مثبت را در بین مردم لبنان حفظ کنیم، به دور از مردم عادی که می خواهند این سناریوی بشردوستانه را تحریف کنند. امیدواریم خداوند به مردم ما در غزه و کرانه باختری که در برابر چشمان جهانیان در حال نابودی هستند کمک کند. رهبری احمقانه، خودشیفته و بی پروا نتانیاهو و گالانت، رژیم اشغالگر را به دره ای عمیق و ویرانی سوق خواهد داد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: شکی نیست تجاوزی که صورت گرفت تجاوزی بزرگ و بی سابقه است و با حساب سخت و قصاص منصفانه پاسخ داده خواهد شد. دشمن در جایی که انتظار می رود و جایی که انتظارش نمی رود، با حساب سختی روبرو خواهد شد و فقط انتقام می گیرد. حوادث روز سه‌شنبه و چهارشنبه مجازات منصفانه و حسابرسی سخت و کوبنده را دریافت خواهند کرد. در مورد زمان و مکان خاصی برای پاسخگویی به دشمن صحبت نمی کنم. خبر قطعی آن چیزی است که خواهید دید، نه چیزی که خواهید شنید، زیرا ما در دقیق ترین، حساس ترین و عمیق ترین قسمت نبرد هستیم. پایان جنگ، شکست دشمن و پیروزی بزرگ مقاومت است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.