افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

نشست کمیته نظارت مجلس با روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق برگزار شد

  • کد خبر : 339670
نشست کمیته نظارت مجلس با روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق برگزار شد

اعضای کمیته نظارت مجلس در نجف با روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق دیدار کردند. خبرگزاری میزان- به گزارش خبرنگار خانه ملت، اعضای کمیسیون نظارت مجلس که برای نظارت بر ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی به عراق سفر کرده بودند، پس از بازدید از چند بخش بیمارستان هلال احمر امام علی (ع) […]

اعضای کمیته نظارت مجلس در نجف با روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق دیدار کردند.

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرنگار خانه ملت، اعضای کمیسیون نظارت مجلس که برای نظارت بر ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی به عراق سفر کرده بودند، پس از بازدید از چند بخش بیمارستان هلال احمر امام علی (ع) نجف، جلسه ای برگزار کردند. با حضور پیرحسین کولیوند و یاسین المعاموری روسای هلال احمر ایران و عراق و رئیس این بیمارستان نجف.

سید محمد پاکمهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه شاهد همدلی، انسجام و اتحاد جمعیت هلال احمر دو کشور ایران و عراق هستیم، گفت: بی طرف است و همدلی و اتحاد بین آنهاست. دو کشور یکی از زیبایی های این سفر است. مراکز درمانی ترکیبی نشان دهنده وحدت و بیمارستان امام علی (ع) نمونه ای از این وحدت و با هم بودن است.

وی ابراز امیدواری کرد که این اتحاد و همدلی خدمات گسترده ای را به زوار حسینی ارائه دهد.

سید محمد جمالیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز ضمن قدردانی از زحمات خالصانه هلال احمر در ارائه خدمات به زائران حسینی، رضایت مردم را حاصل تلاش جامعه دانست و بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر این جمعیت تاکید کرد. دو کشور

نماینده مردم اراک و کامیجان در مجلس دوازدهم بر لزوم توجه به موضوع ارتقای توجیه اقتصادی بیمارستان امام علی (ع) تاکید کرد.

علی زمانی کیاسری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ابراز امیدواری کرد که این بیمارستان از ظرفیت متخصصان و پزشکان متخصص استفاده کند تا شاهد مهاجرت کادر درمانی نباشیم.

در این جلسه محمد سراج نماینده مردم فیروزکوه با قدردانی از زحمات هلال احمر بر تقویت بیمه آسیا و معلم تاکید کرد و گفت: می توان تعداد بیمه ها را اندکی افزایش داد تا کار اساسی انجام شود. برای سلامتی اربعین برای هر زائری. به مراحل سفر و بازگشت زائران در بیمه می پردازیم و در صورت نیاز به کمک مجلس در این زمینه کمک می کنیم تا پوشش مناسب و شایسته ای برای زائران داشته باشیم.

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی و جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این حرکت ارزشمند پیام عاشورا را به گوش جهانیان می رساند، ابراز امیدواری کرد: خدمات به بازدیدکنندگان از نظر کمی و کیفی که در طول سالیان یکسان بوده است.

روح الله لک علی آبادی نماینده مردم دورود و ازنا و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه تاکید کرد: مراکز درمانی مشترک و اتحاد دو کشور پیام برادری و خواهری دو کشور را به جهانیان و اربعین می رساند. نماد همدلی و برادری است.

فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان نیز با تقدیر از مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ارتقای سطح خدمات رسانی به زائران حسینی تاکید کرد که از زحمات وی قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت ارائه خدمات نسبت به گذشته بهتر شده است، اما امیدواریم تعداد بیماران افزایش یابد و اگر دو کشور بتوانند در ارائه خدمات اتحاد داشته باشند، پیام خوبی به دنیا مخابره می شود. این بیمارستان می تواند منبع کالا و ارائه خدمات به زائرین حسینی باشد و در این راستا لازم است فرآیند ارائه خدمات به زائرین اربعین به صورت دیجیتال هوشمند انجام شود.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های خوب مجلس، تاکید کرد که مجلس همواره از ما حمایت کرده است.

یاسین المعامری رئیس هلال احمر عراق در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه ما و کولیوند رابطه برادرانه داریم، گفت: حضور فعال و همه جانبه در میدان و حمایت دولت ایران دارد. هلال احمر ما را قوی کرده است و این همکاری برای ارائه خدمات است. برای زوار حسینی بهتر است، البته نمی توانم از او استقبال کنم زیرا عراق کشور خودش است و ما تاریخ مشترکی داریم.

وی یادآور شد: افزایش تعداد زائران نوعی معجزه است و هیچ کشوری باور ندارد بین 20 تا 25 میلیون زائر وارد عراق شوند.

رئیس هلال احمر عراق با بیان اینکه در حال ساخت بیمارستان در کربلا هستیم و این شرط را قرار دادیم که جمعیت هلال احمر ایران آن را مدیریت کند، با اشاره به روز پزشک در ایران، گفت: موسسات و مراکز درمانی زیادی در عراق وجود دارد. نام آنها به نام ابن سینا است و تمام اقداماتی که در حوزه علوم پزشکی انجام شده، خلاصه ای از کاری است که این دکتر بزرگ آغاز کرده و ما ادامه دهنده راه او هستیم.

در ادامه این نشست خلیقی مدیر بیمارستان امام علی (ع) نجف گفت: یکی از مشکلات زائران عدم ثبت نام در سامانه سماح است و بسیاری بدون بیمه وارد عراق می شوند و در صورت بروز حوادث با مشکل مواجه می شوند. بسیار گران است و قیمت خدمات با بیمه کاهش می یابد. البته این افراد در حال حاضر به سفارش کولیوند خدمات رایگان دریافت می کنند، اما اگر در جایی هلال احمر نباشد، برایشان مستأصل می شوند. در مورد یک حادثه، بنابراین باید مصوبه ای در مجلس تصویب شود تا بر اساس آن، همه زائران باید در سامانه ثبت نام کنند و نرخ بیمه زائران باید ثبت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=339670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.