افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

نشست های وزیران اوپک و اوپک پلاس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود

  • کد خبر : 274608
نشست های وزیران اوپک و اوپک پلاس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود

به گزارش بازار، یکصد و هشتاد و هشتمین نشست عادی وزرای نفت و انرژی اوپک و سی و هفتمین نشست اوپک پلاس که از اول ژوئن (12 خرداد) به 2 ژوئن (13 خرداد) موکول شده است، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود. در همین حال، پنجاه و چهارمین نشست کارگروه وزیران پیگیری توافق اوپک […]

به گزارش بازار، یکصد و هشتاد و هشتمین نشست عادی وزرای نفت و انرژی اوپک و سی و هفتمین نشست اوپک پلاس که از اول ژوئن (12 خرداد) به 2 ژوئن (13 خرداد) موکول شده است، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

در همین حال، پنجاه و چهارمین نشست کارگروه وزیران پیگیری توافق اوپک پلاس (JMMC) از طریق ویدئو کنفرانس پیش از نشست وزیران اوپک پلاس برگزار می شود.

پس از به تعویق افتادن نشست اوپک و اوپک پلاس، قیمت نفت برنت دریای شمال در روز جمعه با 0.3 درصد کاهش به 81.14 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت از فوریه امسال بود. قیمت این شاخص در ابتدای ماه گذشته به 91.17 دلار در هر بشکه و بالاترین قیمت در سال 2024 رسید.

پس از سی و ششمین نشست وزیران این اتحاد در نوامبر 2023، چندین عضو اوپک پلاس متعهد شدند که علاوه بر ارقام قبلی و توافق کاهش عرضه موجود برای سه کشور اول، داوطلبانه تولید خود را به میزان 2 میلیون و 200 هزار بشکه دیگر در روز کاهش دهند. در همین حال اعضای این ائتلاف در ماه مارس سال جاری به منظور حمایت بیشتر از بازار در بحبوحه رشد اقتصادی جهانی اعلام کردند که کاهش داوطلبانه تولید نفت خام خود را در سه ماهه اول تمدید خواهند کرد. به سه ماهه دوم این سال

کارگروه وزیران برای پیگیری توافق اوپک پلاس در 3 آوریل (15 آوریل 1403)، در پنجاهمین نشست خود که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، هنگام بررسی داده های تولید نفت خام در ژانویه و فوریه 2024، الحاق همه اعضای اوپک پلاس را برجسته کرد. به اعلام همکاری و سازوکار جبران تخلفات.

این کارگروه به نظارت بر پایبندی کشورهای عضو به برنامه کاهش عرضه توافق شده تا پایان سال 2024 مطابق با سی و پنجمین اجلاس وزرای نفت و انرژی (ONOMM) اوپک و غیراوپک در 4 ژوئن ادامه می دهد. وی تاکید کرد: در سال 2023 و همزمان کاهش داوطلبانه عرضه توسط چند عضو ائتلاف اوپک پلاس در آوریل 2023 و سپس در نوامبر 2023 و فوریه 2024 اعلام شد.

از پایان سال 2022، برای حمایت از بازار، اعضای اوپک پلاس در مجموع 5 میلیون بشکه در روز یا حدود 5 درصد از تقاضای روزانه جهانی را برای حمایت از بازار، همزمان با تولید متعهد کرده‌اند. ایالات متحده و سایر تولیدکنندگان غیرعضو افزایش می یابد و نگرانی در مورد تقاضای نفت به دلیل تضعیف اقتصادهای اصلی جهان با افزایش نرخ بهره بانکی، تولید آن را کاهش می دهد.

محاسبات رویترز نشان می دهد که ارقام کاهش عرضه بیشتر از رقم قبلی یعنی 3 میلیون و 660 هزار بشکه در روز تا پایان سال 2024 است که از پایان سال 2022 در مراحل مختلف اعلام شده است.

محاسبات رویترز نشان می دهد که با احتساب این کاهش، کل کاهش به 5.86 میلیون بشکه می رسد که معادل حدود 5.7 درصد تقاضای روزانه جهانی است.

منابعی در کشورهایی که داوطلبانه عرضه نفت خود را قطع کردند، در این ماه به رویترز گفتند که احتمال تمدید آن وجود دارد.

از پایان سال 2022 به منظور حمایت از بازار، همراه با افزایش تولید از سوی ایالات متحده و سایر تولیدکنندگان غیرعضو و نگرانی در مورد تقاضای نفت به دلیل تضعیف اقتصادهای بزرگ جهان با افزایش نرخ بهره بانکی . اوپک پلاس طرحی را برای کاهش تولید نفت خام اجرا کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=274608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.