افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

نشست عربی برای دفاع از تل آویو! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 268568
نشست عربی برای دفاع از تل آویو!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بی اثر بودن نشست های سران کشورهای عربی و بی تاثیر بودن این نشست ها بر تحولات مهم جهان عرب و اسلام به ویژه وضعیت فلسطین، بسیاری از تحلیل گران را به انتقاد از این نشست ها برانگیخته است. روزنامه المراقیب العراقی درباره نشست سران عرب در منامه بحرین نوشت: […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بی اثر بودن نشست های سران کشورهای عربی و بی تاثیر بودن این نشست ها بر تحولات مهم جهان عرب و اسلام به ویژه وضعیت فلسطین، بسیاری از تحلیل گران را به انتقاد از این نشست ها برانگیخته است.

روزنامه المراقیب العراقی درباره نشست سران عرب در منامه بحرین نوشت: تحلیلگران بر این باورند که نشست های سران کشورهای عربی به دلیل اختلافات بین دولت های این کشور و بسیاری از آنها پس از نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه. هستند; از این رو چنین جلساتی به سخنرانی های بی نتیجه ای تبدیل شده است که هیچ تاثیری بر مسائل مهم و حساس منطقه ندارد.

نشست عربی برای دفاع

روزنامه القدس العربی درباره وضعیت غزه نوشت: به نظر می رسد اشغالگر صهیونیستی به طور همزمان دامنه حملات مخرب خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه گسترش داده است. هستند. راهپیمایی به سمت شهر رافا که هر روز گسترش می یابد کابینه را نشان می دهد همیشه آویو این کشور به دنبال پایان دادن به جنگ یا حتی امضای توافقنامه ای جزئی برای توقف کشتار فلسطینیان نیست و قصد دارد نوار غزه را اشغال کند و در آنجا بماند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بیش از نیم میلیون فلسطینی در مناطق مختلف این شهر زندگی می کنند رافا او این مکان ها را به سمت خان یونس و مرکز غزه ترک کرد. هستند. این موضوع باعث وخامت اوضاع بهداشتی و بحران انسانی در غزه شده است. برخی از این پناهجویان با پای پیاده به مناطق دیگر می رسند بدون اینکه جایی برای زندگی در آنجا داشته باشند. طبق معمول متجاوزان صهیونیست قبل از خروج منطقه ای را با بمباران هوایی منهدم می کنند.

نشست عربی برای دفاع

روزنامه رای الیوم درباره مشکلات پیش روی نتانیاهو نوشت: عنصر غافلگیری در عملیات هجومی الاقصی در 7 اکتبر سال گذشته باعث غافلگیری و سردرگمی دشمن شد و برنامه ای برای آن زمان وجود نداشت. دوره پس از جنگ نه در غزه یکی از دستاوردهای عملیات نیروهای مقاومت فلسطین ایجاد این سردرگمی در کابینه رژیم صهیونیستی است. کشتار وحشیانه مردم فلسطین وجهه رژیم صهیونیستی را در جامعه جهانی مخدوش کرده است. ارتش اسرائیل که در غزه شکست خورد و نتوانست به اهداف اعلام شده خود دست یابد، اقدام به حرکت به سوی آن کرد رافا برای جبران این ناکامی، اما از همان روزهای اول حمله به این شهر با عملیات ویژه و منحصر به فرد نیروهای مقاومت مواجه شد.

نشست عربی برای دفاع

روزنامه سوریه انقلاب وی درباره نشست بحرین نوشت: بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که نشست سران عرب در بحرین به نشست حمایت از فلسطین تبدیل شود و از این وضعیت برای حمایت از نیروهای مقاومتی استفاده شود که با ماشین جنگی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده اند. زمان طولانی تری از هفت ماه شکست این رژیم حتی در کشورهای حامی آن به جهانیان نشان داده شده است. همیشه آویو ما شاهد حمایت مردمی از فلسطین هستیم. امروز کشورهای عرب امیدوارند از نشست سران عرب برای پایان دادن به اختلافات داخلی و حمایت از محور مقاومت، نتایج ملموسی دریافت کنند.

نشست عربی برای دفاع

روزنامه العربی جدید وی درباره رژیم صهیونیستی نوشت: اختلافات عمیقی بین سران رژیم صهیونیستی وجود دارد که می تواند باب درگیری های سیاسی را فراتر از چارچوب های تعیین شده باز کند که حتی به درگیری های اجتماعی و حقوقی هم می رسد. همانطور که دوشنبه گذشته در مراسم یادبود سربازان کشته شده در درگیری های اسرائیل دیدیم. رژیم صهیونیستی در درون خود اختلافات عمیقی در مورد ماهیت این رژیم، نظام حقوقی، مرزها و مسائل دیگر دارد.

عملیات طوفان الاقصی به طور کامل پای این اختلافات را باز کرد. نتانیاهو همیشه در مورد دوران صحبت می کند دوره پس از جنگ او در غزه فرار می کند زیرا عمق اختلافات داخلی در جامعه صهیونیستی را در این زمینه می داند. جریان های رادیکال خواهان توافق هستند می بینم در نوار غزه، پس از کشتار یا مهاجرت تمامی ساکنان آن، دیگران می خواهند تجربه تأسیس تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه و تقسیم این نوار به بخش های کوچکتر و اشغال برخی از آنها را تکرار کنند.

نشست عربی برای دفاع

روزنامه یمن المسیره نیز درباره نشست سران عرب نوشت: شاید انتخاب شهر منامه برای برگزاری نشست سران عرب نیز از پوچ بودن این دیدارها مصون نباشد. در این شهر چند تن از سران کشورهای عربی برای ادامه خواب گرد هم آمدند. آن جلسه بدون هیچ تصمیم عملی برای پایان دادن به درد ملت عرب در حال نابودی پایان یافت. در همین حال، برخی از این به اصطلاح حاکمان عرب، جنبش حماس را به خاطر دفاع از خود مورد انتقاد قرار می دهند و می گویند که اقدامات جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل باید پایان یابد! نشست سران عرب بیشتر شبیه نشست دفاع از رژیم صهیونیستی بود.

نشست عربی برای دفاع

روزنامه سوریه میهن وی در خبری درباره اقدامات غیرقانونی آمریکا در این کشور نوشت: منابع رسانه ای اعلام کردند هستند اینکه آمریکایی ها در حال تقویت پایگاه های غیرقانونی خود در سوریه هستند. بر اساس این گزارش ها یک فروند هواپیمای باری متعلق به نیروهای آمریکایی به همراه تجهیزات نظامی و لجستیک در پایگاه اشغال در میدان نفتی سن او در حومه دیرالزور فرود آمد. این تجهیزات نظامی دومین محموله در 72 ساعت گذشته است که با هدف تقویت پایگاه اشغالگران در برابر حملات احتمالی ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.