افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

نشست شورای امنیت درباره انفجارهای لبنان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369972
نشست شورای امنیت درباره انفجارهای لبنان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای زنجیره ای دستگاه های ارتباطی در لبنان آغاز شد. رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: اکنون بیش از صد هزار برخی از ساکنان جنوب لبنان و 60 هزار نفر از ساکنان سرزمین […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای زنجیره ای دستگاه های ارتباطی در لبنان آغاز شد.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: اکنون بیش از صد هزار برخی از ساکنان جنوب لبنان و 60 هزار نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی شمال به دلیل تبادل آتش بین طرفین تخلیه شده اند. تبادل آتش بین حزب الله و اسرائیل تلفات انسانی و آسیب های زیادی به زیرساخت ها و محیط زیست وارد کرده است.

وی با دعوت به آتش بس در غزه در پس زمینه ناآرامی در لبنان افزود: خطر گسترش این درگیری به سایر مناطق خاورمیانه بسیار جدی است. این موضوع خطری جدی برای لبنان، اسرائیل و به طور کلی کل منطقه است.

نماینده اسلوونی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت در این نشست گفت: شاهد هستیم که اسرائیل تجهیزات ارتباطی را به سلاح تبدیل کرده است. وسایل انفجاری پیجر این یک پیشرفت جدی در عرصه جنگ است. مرگ غیرنظامیان در این سلسله انفجارها مایه نگرانی است.

الجزایر: انفجار وسایل ارتباطی نقض حاکمیت لبنان است

نماینده الجزایر در این نشست گفت: سلسله انفجارهای دستگاه های ارتباطی در لبنان توسط اسرائیل نقض حاکمیت لبنان تلقی می شود و این موضوع آشکارا ناقض قوانین فیمابین است. بین المللی jw.org ka این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان می شود و رویه جدیدی را در استفاده از وسایل غیرنظامی برای مقاصد نظامی در درگیری ها ایجاد می کند.

و افزود: شاهد آن هستیم که جامعه بین بین المللی این کشور دائماً از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا برای کاهش تنش‌ها گام‌هایی بردارند، اما اسرائیل به‌طور یک‌جانبه منطقه را به جنگی تمام‌مقیاس می‌کشاند. حمله امروز به بیروت بار دیگر خودنمایی کرد همیشه آویو او علاقه ای به توافق ندارد.

سوئیس: انفجارها در لبنان غیرنظامیان را به وحشت انداخته است

نماینده سوئیس به عنوان یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه گفت: انفجارهای زنجیره ای وسایل ارتباطی در لبنان باعث ایجاد رعب و وحشت در بین غیرنظامیان شده است. از سوی دیگر، شاهد بیش از 11 ماه جنگ در غزه هستیم و لازم است برای کاهش رنج غیرنظامیان، آتش بس در این نوار برقرار شود و اسرا بین طرف های درگیر تبادل شود.

ایالات متحده: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست اظهار داشت: از دیدگاه واشنگتن، گسترش درگیری در منطقه به هیچ وجه مناسب نیست. ما هیچ نقشی در حوادثی که در لبنان رخ داده است نداریم و بارها از طرف های درگیر خواسته ایم از اقداماتی که پیامدهای ویرانگر دارد اجتناب کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود و تلفن را به رسمیت می شناسیم آویو باید بتواند در برابر تهدیدات دفاع کند. در عین حال شاهد انتقاد اعضای شورای امنیت علیه اسرائیل هستیم که هیچ یک از کشورهای عضو حاضر به پذیرش حضور شبه نظامیان در مرزهای خود نیستند. ما بارها تاکید کرده‌ایم که راه حل دیپلماتیک تنها راه ممکن برای بازگشت غیرنظامیان به مناطق مسکونی نزدیک مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی است.

انگلیس: طرف های درگیر باید حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت گفت: ما از همه طرف های درگیر می خواهیم حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند. این حزب الله بود که در 8 اکتبر حملات موشکی را علیه شمال سرزمین های اشغالی انجام داد و اسرائیل به این حملات پاسخ داد. لندن بر حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید دارد.

نماینده فرانسه همچنین خواستار خویشتن داری طرف های درگیر برای جلوگیری از تشدید تنش ها و گسترش جنگ به مناطق دیگر شد.

روسیه: درگیری ها در لبنان می تواند به یک جنگ بزرگ منطقه ای تبدیل شود

نماینده روسیه در محکومیت حملات علیه مردم غیرنظامی لبنان گفت: انفجارهای پی در پی در لبنان و سوریه ابعاد خطرناکی را که فناوری می تواند داشته باشد به وضوح نشان داده است. ما خواهان آن هستیم که کسانی که پشت این انفجارها هستند پاسخگو باشند هستند.

وی در ادامه افزود: ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که به قطعنامه 1701 شورای امنیت که پس از جنگ 2006 لبنان صادر شد، پایبند باشند. آمریکا درباره قتل اسماعیل هانیهرهبر سیاسی حماس در تهران توجهی نکرد.

لبنان: رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات خود باشد

وزیر امور خارجه لبنان در این نشست از رژیم صهیونیستی به دلیل وحشیگری گسترده علیه مردم کشورش به شدت انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی این رژیم به جنایات خود شد.

وی گفت: اگر شورای امنیت در مقابل جنایات صهیونیست ها سکوت کند به این معناست که آنها را تایید کرده است. با توجه به بزرگی این حملات، هیچ کس در حال حاضر در امان نیست. اقدام تروریستی اسرائیل علیه همه غیرنظامیان بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.