افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

نشستن طولانی مدت چه خطراتی دارد؟

  • کد خبر : 22163
نشستن طولانی مدت چه خطراتی دارد؟

هنگامی که بدن شما درد می کند، ممکن است بلند شدن و حرکت برای شما دشوار باشد. اما به خاطر داشته باشید که تجربه نشان می دهد که نشستن طولانی مدت می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. عدم تحرک کافی احتمال چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات متابولیک را افزایش می دهد. […]

هنگامی که بدن شما درد می کند، ممکن است بلند شدن و حرکت برای شما دشوار باشد. اما به خاطر داشته باشید که تجربه نشان می دهد که نشستن طولانی مدت می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. عدم تحرک کافی احتمال چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات متابولیک را افزایش می دهد.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا نشستن طولانی مدت چنین پیامدهایی برای سلامت انسان دارد. اما یک توضیح احتمالی وجود دارد: نشستن برای مدت طولانی بزرگترین ماهیچه های بدن را شل می کند. در حالت استراحت، ماهیچه ها گلوکز کمتری از خون دریافت می کنند که احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

نشستن نیز باعث افزایش درد می شود. حتی اگر به طور کلی فردی فعال هستید، چندین ساعت نشستن باعث می شود عضلات لگن و پشت ران شما منقبض شوند و مفاصل شما سفت شوند. به طور کلی انقباض عضلات باسن و قسمت خلفی ران بر راه رفتن و حفظ تعادل تاثیر می گذارد و فعالیت هایی مانند راه رفتن را دشوار می کند. علاوه بر این، انقباض عضلات گلوتئال و همسترینگ می تواند به کاهش کمردرد و سفتی زانو کمک کند.

با توقف نشستن مداوم، عضلات خود را کشش دهید و به طور کلی سعی کنید در روز فعالیت بیشتری داشته باشید. می‌توانید زنگ‌هایی را برای بلند شدن و حرکت در اطراف تنظیم کنید، و برای جلوگیری از نشستن دائمی، ایستاده تماس‌های تلفنی برقرار کنید. علاوه بر این، استفاده از توپ ورزشی به بدن کمک می‌کند تا از عضلات باسن و پشت ران برای نشستن کمک بگیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.