افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

نشت نفت در آب های جزیره خارگ

  • کد خبر : 398934
نشت نفت در آب های جزیره خارگ

به گزارش بازار، محمد شکیبی نسب صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاریخ 31 مهر ماه 1403 ساعت 11:30 نشت نفت از خطوط انتقال نفت در 4 مایلی جزیره خارگ گزارش شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، رصد شد. منطقه آغاز شد و اقداماتی انجام شد که نیاز به پیگیری داشت. وی […]

به گزارش بازار، محمد شکیبی نسب صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاریخ 31 مهر ماه 1403 ساعت 11:30 نشت نفت از خطوط انتقال نفت در 4 مایلی جزیره خارگ گزارش شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، رصد شد. منطقه آغاز شد و اقداماتی انجام شد که نیاز به پیگیری داشت.

وی بیان کرد: با انجام مقدمات، کشتی «ناجی 23» نیز به محل آلودگی اعزام شد و در ادامه عملیات، 2 لکه نفتی دیگر در رصد هوایی با استفاده از پهپاد شناسایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس گزارش تکمیلی، سوم مهرماه، کشتی «دریاپک 1» در ساعت 6:35 و با مشاهده آلودگی منطقه، با توجه به شرایط مناسب، عملیات رصد خود را آغاز کرد. آب و هوا از تجهیزات تخصصی و بازوهای شناور (LORS) برای تمیز کردن استفاده شد.

شکیبی نسب با اشاره به مشارکت شرکت نفت فلات قاره در این عملیات تاکید کرد: تمامی اقدامات برای جلوگیری از گسترش آلودگی و پاکسازی کامل منطقه در حال انجام است و وضعیت منطقه به صورت مستمر رصد می شود.

وی ویژگی این عملیات را استفاده از روشی جدید و تخصصی برای پاکسازی نشت نفت عنوان کرد و افزود: این کار برای اولین بار در آب های کشور با استفاده از ظرفیت تخصصی شناور دریاپک 1 انجام شده است. “.

شکیبی نسب گفت: نظافت با دستمال و برس در مقایسه با روش های دیگر موثرتر، کم هزینه تر و بدون نیاز به اسپری لکه بر روغن است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.