افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

نسخه جدید توکن های MKR و DAI راه اندازی شد

  • کد خبر : 339097
نسخه جدید توکن های MKR و DAI راه اندازی شد

روز (DAI) چیست؟ ارز دیجیتال دای اولین ارز دیجیتال پایدار، غیرمتمرکز و با پشتوانه وثیقه است. DAI یک توکن ERC-20 است که تلاش می کند با قفل کردن سایر دارایی های دیجیتال در قراردادهای هوشمند، ارزش 1:1 را با دلار آمریکا ثابت نگه دارد. برخلاف سایر استیبل کوین‌های صادر شده و کنترل شده توسط یک […]

روز (DAI) چیست؟

ارز دیجیتال دای اولین ارز دیجیتال پایدار، غیرمتمرکز و با پشتوانه وثیقه است.

DAI یک توکن ERC-20 است که تلاش می کند با قفل کردن سایر دارایی های دیجیتال در قراردادهای هوشمند، ارزش 1:1 را با دلار آمریکا ثابت نگه دارد.

برخلاف سایر استیبل کوین‌های صادر شده و کنترل شده توسط یک مرجع مرکزی، DAI یک توکن بومی پروتکل Maker است، یک اکوسیستم مستقل غیرمتمرکز از قراردادهای هوشمند که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند.

وام های تضمین شده راهی برای تضمین وام با قفل کردن دارایی هایی که شخص در اختیار دارد، فراهم می کند.

به طور سنتی، این وام ها دارای نرخ بهره کمتری نسبت به وام های بدون تضمین هستند، زیرا دارایی های قفل شده را می توان در صورت لزوم برای بازپرداخت بخشی از وام نقد کرد.

قالب چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال DAI این به عنوان یک جزء کلیدی در مفهوم موقعیت های بدهی وثیقه (CDP) وجود دارد.

CDPها قراردادهای هوشمند پروتکل سازنده هستند که در آن کاربران می توانند دارایی های وثیقه خود (مانند ETH، BAT و غیره) را قفل کرده و DAI تولید کنند.

یک راه خوب برای درک CDP ها این است که آنها مانند صندوق های امانی هستند که برای ذخیره وثیقه استفاده می شوند و در عین حال دسترسی به نقدینگی و پول دیجیتال پایدار را نیز فراهم می کنند.

به دلیل نوسانات دارایی های مورد استفاده به عنوان وثیقه، DAI اغلب دارای وثیقه اضافی برای جلوگیری از انحلال است.

به عنوان مثال، کاربران برای دریافت 100 DAI باید 200 دلار ETH واریز کنند، که حاشیه امنی در برابر نوسانات است. به این ترتیب، اگر قیمت ETH 25٪ کاهش یابد، وام 100 DAI همچنان با 150 دلار ETH پوشش داده می شود.

برای مطالبه دارایی های وثیقه خود، کاربر باید DAI را که به عنوان وام دریافت کرده است، به اضافه کارمزد اضافی برگرداند.

بنیانگذاران دای چه کسانی هستند؟

بنیاد Maker و به دنبال آن DAI در سال 2014 توسط توسعه دهنده ای به نام ران کریستنسن تاسیس شد.

پروتکل Maker یک پروژه منبع باز است که به عنوان یک پاسخ غیرمتمرکز به پروتکل های متمرکز و بحث برانگیز استیبل کوین آن زمان ایجاد شده است.

در سال 2017، DAI به طور رسمی با پروتکل Maker راه اندازی شد. DAI به عنوان یک دارایی اعتباری پایدار، غیر فرار و مطمئن برای مشاغل و افراد، طراحی شده است تا این ویژگی ها را بدون به خطر انداختن تمرکززدایی ارائه دهد.

از زمان راه‌اندازی پروتکل Maker، بنیاد Maker تمام اختیارات این پلتفرم را به MakerDAO، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز که اکنون کل پروتکل Maker را اداره می‌کند، منتقل کرده است.

چه چیزی دای را منحصر به فرد می کند؟

دای متعلق به نسل جدید ارزهای دیجیتال است که به عنوان استیبل کوین شناخته می شوند.

قدرت استیبل کوین ها، همانطور که از نام آن پیداست، در توانایی آن ها برای ایجاد یک ذخیره پایدار ارزش در یک بازار بی ثبات نهفته است.

حفظ ثبات قیمت معمولاً از طریق استفاده از نهادهای متمرکز بزرگ حاصل می شود، اما پروتکل MakerDAO به شیوه ای کاملاً غیرمتمرکز عمل می کند، حتی حاکمیت پروتکل را به شبکه توزیع شده ای از کاربران که MakerDAO را تشکیل می دهند، واگذار می کند.

برای اینکه فرآیندهای خودکار شما به درستی عمل کنند، پروتکل Maker به اطلاعات به روز شده در زمان واقعی نیاز دارد تا از وثیقه کافی در CDP های خودکار در هر زمان اطمینان حاصل شود.

همچنین بدانید: قیمت فعلی سکه بایننس – نمودار فنی BNB

چه چیزی به دای ارزش می دهد؟

عرضه DAI به طور کامل توسط تقاضا تنظیم می شود. هنگامی که یک کاربر ETH یا هر توکن ERC20 پشتیبانی شده دیگری را به عنوان وثیقه در پلتفرم Maker سپرده گذاری می کند، DAI ایجاد می شود و در نهایت با نسبت وثیقه به وام 66 درصد به کاربر قرض داده می شود، عرضه کل DAI را افزایش می دهد. این جایی است که ارزش DAI عمدتاً از آنجا می آید.

چند تاس تاس (DAI) در گردش است؟

مقدار فعلی عرضه در گردش DAI در حال شارژ شدن است.

برخلاف استیبل کوین‌های متمرکز که توسط یک شرکت خصوصی بر اساس خط‌مشی صدور خود ایجاد می‌شوند، هر کاربری می‌تواند توکن‌های جدید DAI را با استفاده از عملکرد CDP پروتکل Maker تولید کند.

پروتکل Maker بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و نرم افزاری است که عرضه DAI را کنترل می کند. برای ثابت نگه داشتن قیمت DAI در برابر دلار آمریکا، پروتکل Maker سخت افزاری برنامه ریزی شده است تا اطمینان حاصل شود که هر توکن DAI موجود با مقدار مناسبی از ارزهای دیجیتال دیگر وثیقه می شود.

هیچ محدودیتی برای عرضه کل DAI وجود ندارد – عرضه به طور مداوم بر اساس میزان وثیقه ذخیره شده در CDP های شبکه در هر زمان مشخص در حال تغییر است.

دولت دایDAI)

دای، به عنوان توکن پایدار بومی پروتکل Maker، توسط دارندگان توکن Maker (MKR) مدیریت می شود.

از طریق سیستم MakerDAO، حاکمیت Dai/Maker هم در زنجیره و هم خارج از زنجیره انجام می‌شود. دارندگان توکن MKR با استفاده از سیستم حاکمیت زنجیره ای Maker Protocol به پیشنهادات رای می دهند.

این سیستم شامل دو نوع رأی گیری است: رأی گیری دولتی و رأی اجرایی. همه دارندگان توکن MKR می توانند در این رای گیری ها شرکت کنند تا به شکل گیری آینده پروتکل کمک کنند.

سهامداران MKR همچنین می‌توانند با شرکت در انجمن‌های حاکمیت عمومی و پخش‌های اینترنتی، به صورت غیر زنجیره‌ای رأی دهند.

اطلاعات بیشتر: درباره بیت کوین، طلای ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید!

MakerDAO نسخه جدید توکن ها MSEK و DAI اما یک گرفتاری وجود دارد

MakerDAO به‌روزرسانی توکن‌های DAI و MKR را که شامل معرفی NewStable و NewGovToken می‌شود، اعلام کرد و به کاربران اطلاع داد که این توکن‌ها با هم وجود خواهند داشت.

پروتکل غیرمتمرکز بلاک چین MakerDAO از تبلیغ توکن های DAI و MKR خبر داده است. این پلتفرم دو دارایی جدید NewStable و NewGovToken را راه اندازی کرده است که با DAI و MKR همزیستی خواهند داشت. این اقدام بخشی از برنامه نهایی MakerDAO برای بهبود حاکمیت و اقتصاد پروتکل است.

نسخه جدید توکن های MKR و DAI راه اندازی شد

MakerDAO راه اندازی دو دارایی جدید

MakerDAO دو دارایی رمزنگاری جدید را معرفی کرد که به عنوان نسخه های به روز شده MKR و DAI عمل می کنند. در پستی در X (توئیتر سابق) در 22 اوت، این پلتفرم به جامعه اطلاع داد که DAI و MKR قابل استفاده خواهند بود مگر اینکه تغییرات بیشتری ایجاد شود.

“طرح نهایی نسخه های به روز شده DAI و MKR به نام های NewStable و NewGovToken را معرفی می کند. با این حال، DAI و MKR در دسترس خواهند بود. انتظار می رود هر دو توکن در آینده قابل پیش بینی بدون تغییر باقی بمانند، مگر اینکه حاکمیت تصمیم دیگری بگیرد. شما می توانید به استفاده و حفظ هر دو توکن ادامه دهید. مثل قبل.”

بر اساس این اعلامیه، دارندگان DAI می توانند با گزینه بازگشت به NewStable به NewStable ارتقا دهند زیرا 1 DAI برابر با 1 NewStable خواهد بود. اگرچه هر دو دارایی به طور همزمان عمل می کنند، اکوسیستم در نهایت تفاوت ها را در عملکرد آنها تشخیص می دهد. هدف NewStable پذیرش گسترده است، در حالی که DAI بر برنامه های رمزنگاری متمرکز خواهد بود.

از سوی دیگر، NewGovToken، مشابه MKR، با تبدیل موثر بین هر دو دارایی، برای رای گیری معرفی خواهد شد. یک MKR معادل NGT 24000 خواهد بود. این تغییر مشارکت جامعه را افزایش می‌دهد زیرا کاربران بیشتری می‌توانند دارای نشانه‌ای برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌ها در اکوسیستم باشند. در زمان نگارش این مقاله، قیمت MKR به 2033 دلار رسیده است و در 24 ساعت گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

طراحی نهایی (پایان بازی)

طراحی نهایی MakerDAO در چندین زمینه مورد تحسین قرار گرفته است زیرا به دنبال افزایش کارایی در بازار است. پیشنهاد اولیه برای طرح نهایی شامل بررسی حاکمیت و اقتصاد اکوسیستم، از جمله عناصری مانند Maker Atlas و SubDAO است.

مزایای اصلی این اقدام حول محور هدف مقاوم کردن پلت فرم در برابر خطرات خارجی است. اطمینان حاصل کنید که اکوسیستم Maker می تواند به روشی غیرمتمرکز مقیاس شود. همسو کردن انگیزه ها برای همه شرکت کنندگان در اکوسیستم Maker، که منجر به فرهنگ و مشارکت مثبت جامعه می شود. بار حاکمان را بر دوش دارندگان MKR و نمایندگان سازندگان کاهش دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=339097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.