افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

نرخ رشد اقتصادی 7.5 درصدی در 6 ماهه نخست امسال دستاورد بزرگی است

  • کد خبر : 140591
نرخ رشد اقتصادی 7.5 درصدی در 6 ماهه نخست امسال دستاورد بزرگی است

به گزارش بازار، داود منظور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: تجربه ما در این دو سال نشان داده است که کشور قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند. بدون توجه به تهدیدات بین المللی وی افزود: نگرانی از تورم بسیار مهم […]

به گزارش بازار، داود منظور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: تجربه ما در این دو سال نشان داده است که کشور قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند. بدون توجه به تهدیدات بین المللی

وی افزود: نگرانی از تورم بسیار مهم است و رئیس جمهور علاقه زیادی به توقف تورم و کنترل قیمت ها دارد و اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش های صورت گرفته برای کنترل بازار و بهبود عرضه کالاها نویدبخش وضعیت باثبات در کشور است، ادامه داد: محدودیت هایی برای برخی کالاها وجود دارد که با افزایش عرضه دسترسی مردم به آنها و افزایش قیمت این کالاها در حال کنترل است.

منظور گفت: مولفه های افزایش قیمت و تورم را کنترل کرده ایم و با کنترل ترازنامه بانک ها سعی در کنترل رشد تورم داریم. امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری برای کنترل پایه پولی انجام دهیم تا کانون های تورم را متوقف کنیم.

وی افزود: علاوه بر این مدیریت بازار ارز در حال انجام است و معتقدیم با توجه به صادرات خوب غیرنفتی و وضعیت خوبی که در این زمینه داریم در کنار صادرات نفتی می توانیم بازار ارز را مدیریت کنیم. ، که به رکوردهای خوبی دست یافته اند، بتوانند برنامه ریزی لازم را روی شاخص ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رغبت مردم به استفاده از محصولات برگ رو به افزایش است، ادامه داد: تدابیر دولت برای معیشت اقشار کم درآمد از سیاست های اصلی آن است.

معاون رئیس جمهور گفت: در کالا برق مردم می توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنند و تلاش می کنیم قیمت این کالاها به ویژه برای پنج دهک اول ثابت بماند. منابع محصولات برگ را از محل مشخصی تامین می کنیم و این سیاست را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه افتخار دولت مردمی آقای رئیسی شنیدن حرف مردم است، گفت: مردم باید شیرینی کار ما را احساس کنند و همه کار ما باید در بین آنها امید ایجاد کند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا منابع لازم را برای تکمیل سریع تمام پروژه ها فراهم کنیم و از این نظر 980 پروژه در کشور داریم که احتمال بهره برداری وجود دارد و در تلاش هستیم تا پایان سال آینده افتتاح شوند. سال.”

وی همچنین افزود: کشور چندین نیاز دارد، مردم قبول ندارند که بگوییم منابع نبود و کار انجام نشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی برای انجام پروژه های مورد نظر می توانند درآمدزایی داشته باشند ادامه داد: واگذاری دارایی ها و بهره وری از جمله راهکارهایی است که می توان از آن اعتبارات لازم را برای پروژه های عمرانی و هزینه های جاری تامین کرد. . ارائه شده است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.