افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد به طور متوسط ​​25 درصد است

  • کد خبر : 401824
نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد به طور متوسط ​​25 درصد است

به گزارش بازار، داریوش جاوید با اشاره به نرخ افزایش جذب در دانشگاه آزاد در رشته های غیرپزشکی گفت: نرخ موثر افزایش ثبت نام در دانشگاه آزاد به طور متوسط ​​25 درصد است. وی با اشاره به سرانه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت ادامه داد: سرانه دانشجویی دانشگاه آزاد برای دانشجویان پزشکی، غیرپزشکی، کاردانی […]

به گزارش بازار، داریوش جاوید با اشاره به نرخ افزایش جذب در دانشگاه آزاد در رشته های غیرپزشکی گفت: نرخ موثر افزایش ثبت نام در دانشگاه آزاد به طور متوسط ​​25 درصد است.

وی با اشاره به سرانه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت ادامه داد: سرانه دانشجویی دانشگاه آزاد برای دانشجویان پزشکی، غیرپزشکی، کاردانی و کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سال گذشته 15 میلیون تومان بوده است. . و امسال بودجه از 20 میلیون تومان فراتر نمی رود.

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه آزاد افزود: این یعنی سرانه دانشجویان ما اعم از پزشکی و غیرپزشکی کمتر از 20 میلیون تومان در سال است.

به گزارش مهر، اخیرا در پی افزایش شهریه رشته های پزشکی، برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این افزایش اعتراض کرده و طی نامه ای خطاب به مسئولان این دانشگاه اعلام کردند: رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از این افزایش است. منطقی میزان ثبت نام افزایش می یابد و حتی در کوتاه مدت امکان پذیر است. روند جذب دانشجو به دانشگاه کند و یا مختل خواهد شد و جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن به دلیل تغییر ترکیب جمعیتی دانشگاه با خطرات جدی مواجه خواهد شد. دانشگاه از طریق حداکثر درآمد طبقه ثروتمند حتی با رتبه های علمی پایین تر.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد همچنین به اعتراض دانشجویان پزشکی به افزایش شهریه ها پاسخ داد و گفت: هزینه های دانشگاه از جمله حقوق کارمندان افزایش یافته و باید با شهریه جبران شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.