افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

نخست وزیر قطر شرایط تمدید آتش بس در غزه را تشریح کرد

  • کد خبر : 138054
نخست وزیر قطر شرایط تمدید آتش بس در غزه را تشریح کرد

به گزارش بازار، فایننشال تایمز نوشت: آتش بس چهار روزه ای که از روز جمعه آغاز شده قرار است امروز به پایان برسد. به عنوان بخشی از این معامله، حماس با آزادی 50 زن و کودک موافقت کرد. در مقابل، رژیم صهیونیستی انتقال کمک‌ها به غزه و آزادی 150 فلسطینی را که در زندان‌های این […]

به گزارش بازار، فایننشال تایمز نوشت: آتش بس چهار روزه ای که از روز جمعه آغاز شده قرار است امروز به پایان برسد. به عنوان بخشی از این معامله، حماس با آزادی 50 زن و کودک موافقت کرد.

در مقابل، رژیم صهیونیستی انتقال کمک‌ها به غزه و آزادی 150 فلسطینی را که در زندان‌های این رژیم به سر می‌بردند، پذیرفت.

با این حال، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، به فایننشال تایمز گفت که بیش از 40 زن و کودک دیگر که در غزه اسیر هستند، در دست حماس نیستند و در دست باندهای جنایتکار و غیرنظامی هستند.

وی گفت: اگر حماس بتواند از این توقف در درگیری ها برای شناسایی محل نگهداری این اسرا استفاده کند، آتش بس موقت قابل تمدید است.

شیخ محمد در این مصاحبه اظهار داشت: اگر زنان و کودکان بیشتری پیدا کنند، آتش بس تمدید می شود. ما هنوز اطلاعات روشنی در مورد چگونگی یافتن آنها نداریم زیرا یکی از اهداف این آتش بس این است که به حماس فرصت کافی برای جستجوی بقیه افراد مفقود داده شود.

نخست وزیر قطر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی فهرستی حاوی اسامی بیش از 90 زن و کودک ناپدید شده در حمله حماس در 7 اکتبر (15 مهر) ارائه کرده است. در این حمله 240 نفر از جمله سربازان و دیگر افراد مسن اسیر و به غزه منتقل شدند.

این مقام قطری تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در صورت «ثابت» شدن آزادی زنان و کودکان بیشتر توسط حماس حاضر به تمدید آتش بس موقت است.

او گفت حماس به قطر گفته است که نیروهایش غیرنظامیان را اسیر نکرده اند و گروه های دیگر را مقصر می داند.

محمد آل ثانی تصریح کرد: با اجرای توافق آتش بس تصمیم گرفته شد 50 زن و کودک آزاد شوند زیرا حماس گفته می تواند این تعداد نفر را آزاد کند.

فایننشال تایمز نوشت: حماس روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال تمدید آتش‌بس موقت با افزایش «تعداد افراد آزاد شده از زندان» است، اما این گروه مشخص نکرد که آیا منظور آن اسیران غزه است یا فلسطینی‌هایی که در این کشور نگهداری می‌شوند. زندان ها . . رژیم اسرائیل.

این مقام قطری تصریح کرد: از دیدگاه ما می‌خواهیم این جنگ پایان یابد تا بتوان راه‌حلی برای رفع نگرانی‌ها (اسرائیل‌ها) پیدا کرد، اما تاکنون تنها خواسته مذاکره برای قطع درگیری‌ها یا ایجاد یک راه حل است. آتش بس به موضوع زندانیان مربوط می شود. اگر کارها درست پیش برود، می‌توانیم درباره سایر طبقه‌بندی‌های مربوط به زندانیان وارد مذاکره شویم.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، از زمان اجرای توافقنامه آزادی زندانیان در روز جمعه، حماس 39 زن و کودک و 18 شهروند خارجی را آزاد کرده است. رژیم صهیونیستی همچنین 117 زن و کودک فلسطینی را از زندان های خود آزاد کرده است.

قطر به عنوان میزبان دفتر سیاسی حماس در دوحه، مقاماتی را به تل آویو و غزه فرستاده تا هماهنگی های لازم را انجام دهند.

شیخ محمد که وزیر خارجه قطر نیز هست، هشدار داد که عدم حفظ و تمدید آتش بس موقت خطر گسترش جنگ و بی ثباتی کل منطقه را به دنبال دارد.

وی با انتقاد از خودداری دولت های غربی از فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ، هشدار داد: بمباران رژیم صهیونیستی و محاصره غزه خطر افراط گرایی در بین نسل جوان عرب را به همراه دارد.

مقامات فلسطینی از شهادت بیش از 13 هزار و 300 نفر از جمله زنان و کودکان در غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه برای حفظ آتش بس اقدامات بیشتری لازم است، گفت: واکنش غرب باعث ناامیدی بزرگی در منطقه شده است.

وی افزود: انتظار داشتیم غرب کشتار مردم فلسطین را محکوم کند و به همان معیارها و اصولی که در جنگ های دیگر به آن واکنش نشان می دهد، توجه کند.

این مقام قطری ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی گفت: هدف اعلام شده این رژیم از نابودی و پاکسازی غزه از حماس غیرواقعی است.

وی افزود: در نهایت اگر این جنگ ادامه یابد، نابودی حماس هرگز رخ نخواهد داد و تنها باعث تشدید افراط گرایی و رادیکالیسم خواهد شد. ما به یک راه حل سیاسی نیاز داریم که امنیت مردم هر دو طرف را تضمین کند.

نخست وزیر قطر خاطرنشان کرد که فلسطینیان در غزه و کرانه باختری اشغالی برای تشکیل کشور خود نیاز به “افق سیاسی” دارند تا بتوانند رهبری خود را انتخاب کنند و دولتی داشته باشند که هر دو منطقه را اداره کند. در غیر این صورت راه حلی وجود نخواهد داشت. اما اکنون برنامه ما توقف این جنگ است.

شیخ محمد گفت: صحبت از فردای جنگ در حالی که کشتارها و کشتارها ادامه دارد مانند تأیید این جنگ است. میزان خشم و سردرگمی مردم عرب منطقه پس از دیدن این تصاویر بی سابقه است و هیچکس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.