افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

نخست وزیر اسپانیا: من به طور جدی در پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی تردید دارم

  • کد خبر : 140807
نخست وزیر اسپانیا: من به طور جدی در پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی تردید دارم

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا حملات رژیم صهیونیستی به غزه را غیرقابل قبول توصیف کرد و از این رژیم خواست به قوانین بین المللی احترام بگذارد. به گزارش الجزیره، سانچز با اشاره به تلفات بالای غیرنظامیان در نوار غزه گفت: بر اساس فیلم هایی که می بینیم و تعداد […]

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا حملات رژیم صهیونیستی به غزه را غیرقابل قبول توصیف کرد و از این رژیم خواست به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

به گزارش الجزیره، سانچز با اشاره به تلفات بالای غیرنظامیان در نوار غزه گفت: بر اساس فیلم هایی که می بینیم و تعداد بالای کودکانی که جان خود را از دست می دهند، در مورد پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی بشردوستانه تردید جدی دارم.

رئیس دولت اسپانیا در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور افزود: آنچه ما در غزه می بینیم قابل قبول نیست.

هفته گذشته، سانچز “قتل کور غیرنظامیان بیگناه، از جمله هزاران پسر و دختر” در نواز غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد.

وی که جمعه گذشته به مصر سفر کرده بود، اظهار داشت: خشونت تنها منجر به خشونت بیشتر می شود. در آن سفر، سانچز همچنین خواستار آتش بس دائمی شد.

اظهارات این مقام اروپایی در شرایطی است که اسرائیل و حماس امروز پنجشنبه وارد هفتمین روز آتش بس موقت شدند که باعث توقف خونریزی در غزه شده است.

تنش های دیپلماتیک

مواضع اسپانیا در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی و همچنین تشویق سایر کشورهای اروپایی به اقداماتی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته است.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل هفته گذشته در واکنش به اظهارات سانچز گفت که چنین مواضعی “تروریسم را تقویت می کند”. ساعاتی بعد، وزارت خارجه کوهن سفیر اسپانیا را احضار کرد و به او «اخطار شدید» داد.

با وجود تنش های دیپلماتیک، سانچر روز پنجشنبه تایید کرد که روابط اسپانیا با اسرائیل در مسیر درستی قرار دارد. وی همچنین گفت: کشورهای دوست باید به یکدیگر هشدار دهند.

قبل از برقراری اولین آتش بس موقت در 24 نوامبر، حملات هفت هفته ای اسرائیل به غزه منجر به شهادت بیش از 15000 نفر شده بود که بیش از 5500 نفر از آنها کودک بودند.

با وجود آتش بس شکننده در غزه، رژیم اسرائیل به حملات مرگبار خود به کرانه باختری ادامه داد و تقریباً به همان تعداد اسیر فلسطینی جدید را دستگیر کرد که به عنوان بخشی از آتش بس آزاد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز تاکید کرد که آتش بس های کنونی به معنای قصد تل آویو برای پایان دادن به جنگ نیست. رژیم اسرائیل هدف نظامی از عملیات در غزه را «نابودی حماس» قرار داده است، هرچند بسیاری از تحلیلگران اجرای آن را حتی در فلسطین اشغالی نیز تردید دارند.

بسیاری از شخصیت های غربی و اروپایی در روزهای اخیر اعلام کرده اند که حماس یک ایدئولوژی است و قابل نابودی نیست. به عنوان مثال، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، چند روز پیش در نشستی در بارسلون گفت که حماس یک ایدئولوژی است و قابل نابودی نیست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در 7 اکتبر (15 مهر) در واکنش به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندانی کردن و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات موسوم به «ال» را آغاز کرد. -طوفان اقصی».

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. جنگنده‌های حماس از چند نقطه از حصارهای مرزی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و به روستاها حمله کردند و علاوه بر کشتن تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها، تعدادی از آنها را نیز به اسارت گرفتند.

در پاسخ به این عملیات، رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را به غزه انجام داد و این منطقه را در محاصره کامل قرار داد.

با وجود این، همانطور که تحلیلگران می گویند، عملیات حمله به الاقصی شکست بزرگ سیاسی و امنیتی را بر اسرائیل تحمیل کرده است.

جنگ غزه نیز آسیب جدی به اقتصاد اسرائیل وارد کرده است. به تازگی وب سایت شبکه خبری بلومبرگ با جمع آوری آمارهای جدید اعلام کرده است که بیش از یک سوم شرکت های رژیم صهیونیستی پس از تاثیر جنگ غزه هنوز فعالیت خود را از سر نگرفته اند.

بلومبرگ تاکید کرد که کسب‌وکارهای کوچک در اسرائیل بیشترین ضربه را از جنگ غزه متحمل شده‌اند، به‌طوری‌که کاهش 21 درصدی خرید هفتگی کارت اعتباری در مقایسه با میانگین قبل از جنگ در سال 2023 و همچنین کمبود نیروی کار به دلیل بازنشستگی بی‌سابقه نشان می‌دهد. 300 هزار نفر ساکن در سرزمین های اشغالی از جمله نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی هستند که 8 درصد از نیروی کار اسرائیل را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.