افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

نحوه کاشت گوجه گیلاسی در گلدان; گوجه فرنگی که به طراحی سالاد و غذا جان می بخشد

  • کد خبر : 167070
نحوه کاشت گوجه گیلاسی در گلدان;  گوجه فرنگی که به طراحی سالاد و غذا جان می بخشد

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- گوجه گیلاسی یکی از سبزیجات زینتی است که بیشتر از طعم آن مرده محسوب می شود. راستش برای طراحی غذا و سالاد بسیار مفید است. در این مقاله نحوه کاشت گوجه گیلاسی را در خانه به شما می گوییم، پس تا پایان این مقاله با […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- گوجه گیلاسی یکی از سبزیجات زینتی است که بیشتر از طعم آن مرده محسوب می شود. راستش برای طراحی غذا و سالاد بسیار مفید است. در این مقاله نحوه کاشت گوجه گیلاسی را در خانه به شما می گوییم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم یک تخت گوجه گیلاسی زیبا داشته باشیم.

برای کاشت گوجه فرنگی باید نهال گوجه فرنگی داشته باشید. دو روش برای کاشت نهال وجود دارد: اول استفاده از خود گوجه فرنگی، دوم استفاده از بذرهای خریداری شده یا خشک، روش دوم بسیار بهتر است.

با استفاده از بذر، نهال بکارید.

می توانید دانه ها را از فروشگاه های بذر بخرید یا دانه های گوجه فرنگی را بیرون بیاورید و بگذارید خشک شوند. سپس مقداری خاک سبک مانند ورمی کمپوست یا خاک برگ در یک گلدان کوچک یا فنجان یکبار مصرف بریزید و روی بذرها به ارتفاع 1 تا 2 سانتی متر خاک بریزید و با آبپاش آبیاری کنید. برای جلوگیری از خروج رطوبت می توانید روی قابلمه را با نایلون بپوشانید. اما لطفا توجه داشته باشید که برای جلوگیری از بیماری های قارچی باید هر روز 1 ساعت نایلون را بردارید. تا زمانی که خاک نسبتاً خشک است به آن آبیاری کنید تا جوانه بزند.

اگر می خواهید برای همیشه گوجه فرنگی را در گلدان بکارید و به گلدان جدید منتقل نکنید، در هر گلدان 2 تا 3 دانه به قطر 15 سانتی متر قرار دهید.

کاشت نهال گوجه فرنگی در گلدان.

هنگامی که نهال ها حدود 15 سانتی متر رشد کردند، توصیه می شود آنها را در گلو قرار دهید. در هر گلدان 1 تا 2 نهال قرار دهید. گلدان را با خاک سبک پر کنید. مخلوطی از ورمی کمپوست، خاک برگ، پرلیت یا خزه مناسب است.

شرایط نگهداری گوجه گیلاسی در گلدان.

پس از کاشت نهال در گلدان باید به آن توجه کرد. در زیر شرایط لازم برای پرورش گوجه گیلاسی را به شما می گوییم.

گوجه گیلاسی

گلدان مناسب برای کاشت گوجه فرنگی.

یک گلدان مناسب برای کاشت گوجه فرنگی باید حداقل 30 سانتی متر عمق داشته باشد. اگر عمق گلدان کم باشد، ریشه گیاه روی سطح خاک می نشیند و به سرعت خشک می شود.

گوجه فرنگی را چگونه باید آبیاری کرد؟

برای آبیاری باید خاک گلدان را بررسی کنید و هر زمان که خشک شد به عمق 2-3 سانتی متر آبیاری کنید. نکته بعدی در نگهداری از این گیاه توجه به زهکشی است، حتما زهکشی گلدان را بررسی کنید تا تجمع آب زیر گلدان باعث پوسیدگی گیاه نشود.

کاشت-گوجه-فرنگی-3

خاک مناسب برای کاشت گوجه گیلاسی.

ترکیبی از خاک باغچه، خاک برگ و مقدار کمی ماسه مناسب. می توانید از پرلیت و پیت نیز استفاده کنید و کمی ورمی کمپوست را با آن مخلوط کنید تا گوجه فرنگی به خوبی رشد کند. وقتی گوجه ها کمی رشد کردند می توانید به آنها کود آهن بدهید.

دمای مناسب برای کاشت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از گیاهان حساس به سرما است، بنابراین در سرما به سرعت برگ های خود را از دست می دهد. دمای بین 20 تا 30 درجه بهترین دما برای رشد آن است.

نور مورد نیاز برای رشد گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به نور مستقیم زیادی نیاز دارد، بنابراین گلدان خود را پشت پنجره جنوبی قرار دهید تا نور کافی دریافت کند.

گوجه فرنگی-گیلاس-4-700x675



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.