افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

نحوه نگهداری از نخود فرنگی / فصل آنها به زودی تمام می شود، آنها را اینگونه نگه دارید و در تمام طول سال داشته باشید

  • کد خبر : 255190
نحوه نگهداری از نخود فرنگی / فصل آنها به زودی تمام می شود، آنها را اینگونه نگه دارید و در تمام طول سال داشته باشید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اواسط بهار نخود فرنگی به بازار می رسد و پس از مدتی تمام می شود. نخود فرنگی خوشمزه است و می توان از آن در غذاهای مختلفی مانند خورش مرغ، سوپ، سالاد، سالاد ماکارونی و … استفاده کرد و خواص بی نظیری دارد. این میوه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اواسط بهار نخود فرنگی به بازار می رسد و پس از مدتی تمام می شود. نخود فرنگی خوشمزه است و می توان از آن در غذاهای مختلفی مانند خورش مرغ، سوپ، سالاد، سالاد ماکارونی و … استفاده کرد و خواص بی نظیری دارد. این میوه تابستانی جذاب سرشار از ویتامین C است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بنابراین، دانستن نحوه نگهداری و استفاده از نخودفرنگی برای مدت زمان طولانی بسیار مهم است. جدا از نگهداری نخود فرنگی در فریزر، یکی از بهترین راه ها برای حفظ خواص این ماده غذایی برای مدت طولانی، نگهداری از نخود است، چیزی که در این مقاله به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای نخود فرنگی کنسرو شده

نخود فرنگی 2 کیلو

نمک 2 تا 4 قاشق چایخوری

سرکه 4 قاشق غذاخوری

آب به میزان لازم

چند شیشه با درهای فلزی.

konserv-nokhodfarangi5

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

مرحله اول

نخودها را از کیسه خارج کرده و در یک کاسه آب بریزید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس نخودها را بشویید.

مرحله دوم

نخودها را همراه با آب در قابلمه مناسبی بریزید و حرارت دهید تا بجوشد و به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید. (آب باید به اندازه ای باشد که روی نخودها را بپوشاند. اگر در حین پخت در قابلمه کف تشکیل شد آن را بردارید تا در آخر نخودهای کنسرو شده شفاف شوند). سپس آنها را از روی حرارت بردارید تا خنک شوند.

konserv-nokhodfarangi6

سطح سوم

وقتی مخلوط آب و نخود خنک شد نمک و سرکه را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. نمک را طبق ذائقه و ذائقه خود اضافه کنید تا میزان شوری آن را دوست داشته باشید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آب و نخود را داخل شیشه ها بریزید و در آن ها را محکم ببندید. داخل قابلمه ای آب بریزید و شیشه ها را داخل قابلمه قرار دهید. (نیمی از شیشه ها باید در آب باشد). قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

مرحله پنجم

اجازه دهید آب به مدت نیم ساعت بجوشد و سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید نخود فرنگی های کنسرو شده خنک شوند. وقتی سرد شدند می توانید در یخچال نگهداری کنید.

konserv-nokhodfarangi4

خواص نخود فرنگی

نخود فرنگی یا نخود سبز حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، چربی و پروتئین است. نخود فرنگی دارای فیبر است و به همین دلیل به هضم غذا کمک می کند و متابولیسم بدن را بهبود می بخشد.

نخود فرنگی حاوی مقادیر کافی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی مانند لوتئین، کاروتن، زآگزانتین و ویتامین A است. ویتامین A یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت غشای مخاطی، پوست و بینایی است.

konserv-nokhodfarangi1

جالب است بدانید نخودفرنگی حاوی فولات است و این ماده تاثیر مثبتی بر سلامت روان ما دارد. نخود فرنگی برای بیماران دیابتی نیز مفید است; فیبر و پروتئین بالای نخودفرنگی هضم قند را کند می کند و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. علاوه بر این، نخود دارای خواص بسیار دیگری است که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

konserv-nokhodfarangi2



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.