افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

نحوه معوق اعتبارات موسسات اعتباری اعلام شد

  • کد خبر : 356118
نحوه معوق اعتبارات موسسات اعتباری اعلام شد

به گزارش بازار، مهمترین نکاتی که در بخشنامه مذکور در رابطه با مفاد «قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مصوب 1402 اصلاح خواهد شد به شرح زیر است: 1. اصلاح استناد قانونی دستورالعمل مذکور در قسمت مقدمه که؛ عبارت «در اجرای اهداف و مسئولیت‌های مندرج در بند (ت) ماده (2)، بند (2) جزء (ب) ماده […]

به گزارش بازار، مهمترین نکاتی که در بخشنامه مذکور در رابطه با مفاد «قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مصوب 1402 اصلاح خواهد شد به شرح زیر است:

1. اصلاح استناد قانونی دستورالعمل مذکور در قسمت مقدمه که؛ عبارت «در اجرای اهداف و مسئولیت‌های مندرج در بند (ت) ماده (2)، بند (2) جزء (ب) ماده (3) و ماده (20) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را اضافه کنید. قانون جمهوری ایران» و حذف عبارت «ب» «ماده (11) قانون بانکداری پولی کشور».

2 در مواد (1) و (31) دستورالعمل فوق الذکر به جای عبارت «شورای پول و اعتبار» به جای «هیات عالی».

3- حذف مهلت ایجاد سازوکار اجرای بخشنامه فوق الذکر به دلیل انقضای مهلت شش ماهه مقرر در ماده (38) بخشنامه مذکور.

4 – اصلاح ماده (39) به طوری که; مؤسسه اعتباری موظف است سیستم های عملیاتی خود را بر اساس مفاد این بخشنامه و بر اساس چارچوب تعیین شده توسط بانک مرکزی به گونه ای استقرار دهد که حداقل اطلاعات شامل مانده وام های مستغلات به تفکیک سررسید جاری و گذشته باشد. .، معوق و مشکوک، انواع روش ها و قراردادها استفاده از حواله و هرگونه تغییر در موارد ذکر شده می تواند بلافاصله به صورت آنلاین برای بانک مرکزی و کلیه اعضای هیأت مدیره، هیئت مدیره و مدیران مربوطه قابل مشاهده باشد مؤسسه اعتباری موظف است اطلاعات مربوط به مطالبات امحالی را به شرح فوق در یادداشت های همراه صورت های مالی افشا کند.

5 اصلاح ماده (41) بخشنامه فوق الذکر مبنی بر اینکه؛ تخلف از مفاد این دستورالعمل موجب اعمال تحریم های مقرر در قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین و مقررات مربوط خواهد شد.

«دستورالعمل اجرایی نحوه معوق اعتبارات مؤسسات اعتباری» که قبلاً در ماده (40) و تبصره (13) در یکصد و دویست و هفتاد و ششمین جلسه مورخ 1398/05/15 شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و از تاریخ لازم الاجرا خواهد بود. ابتدای سال 1398 و با اصلاحاتی در یک هزار و سیصد جلسه مورخ 07/01/1399 شورای پول و اعتبار در ماده (41) و تبصره (14) در جلسه فوق‌العاده مورخ 5 به تصویب رسید. /11/ 1403 هیأت عالی با اصلاحاتی در آن تصویب شد.

ضمناً بانک ها موظفند وضعیت بخشنامه را با رعایت مفاد بخشنامه شماره 149153/96 مورخ 1395/05/16 به کلیه واحدهای ذیربط اعلام و بر اجرای آن نظارت دقیق داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.