افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

نحوه شستن پتوی ساده / پتو را در ماشین نریزید، این یک اصل خوب است

  • کد خبر : 213693
نحوه شستن پتوی ساده / پتو را در ماشین نریزید، این یک اصل خوب است

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- شستن پتو یکی از کارهای ضروری در هر خانه ای است. بالاخره همه ما کم و بیش در خانه و کمد خود پتو، بالش و تشک داریم که بعد از مدتی استفاده یا حتی زمانی که استفاده نمی شود و داخل روکش نیست باید شسته […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- شستن پتو یکی از کارهای ضروری در هر خانه ای است. بالاخره همه ما کم و بیش در خانه و کمد خود پتو، بالش و تشک داریم که بعد از مدتی استفاده یا حتی زمانی که استفاده نمی شود و داخل روکش نیست باید شسته شوند. این روزها عید نوروز از رگ گردن ما نزدیکتر است و خیلی از مامان ها شروع به نظافت و مرتب کردن خانه می کنند. بدون شک، پرده، پتو، روبالشی و غیره را بشویید. این یکی از کارهایی است که باید انجام شود تا بوی تمیزی و تازگی به خانه بیاورد. ناگفته نماند که شستن این وسایل فقط یک بار در سال فایده ای ندارد و بهتر است دو یا سه بار این کار را انجام دهید، اما با توجه به اینکه به عید نزدیک می شویم، می خواهیم نگاهی به ترفندهای شستن پتو بیندازیم!

بدون شک گذاشتن پتوها در خشکشویی برای شستن راه بسیار بهتری است، اما برخی از خانم ها هستند که در شرایط خاصی قرار دارند و می خواهند خودشان پتوها را بشویند، اما دقیقاً نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند. تا پتوها کثیف نشوند آسیب می رسانند. اگر چنین مشکلی دارید، حتما مقاله ما را دنبال کنید.

ابتدا برچسب روی پتو را بررسی کنید.

خب، به احتمال زیاد پتو شما دارای برچسب مشخصات است. بنابراین ابتدا به آن برچسب توجه کنید تا بتوانید تصمیم بهتری در مورد شستن پتو بگیرید. این برچسب ها به شما کمک می کند پتو را بشویید و می توانید آن را با دست بشویید یا باید آن را به خشکشویی بفرستید.

به وزن پتو و شرایط شستشو بسیار دقت کنید.

شاید اولین چیزی که هنگام شستن پتو به آن توجه می کنید این است که وزن آن چقدر است؟ گاهی برخی از پتوهای دو نفره آنقدر سنگین هستند که وقتی خیس می شوند سنگین می شوند و شاید شستن لباس های معمولی چاره کار نباشد! باید مراقب باشید و بدانید که ماشین لباسشویی شما می تواند تا چندین کیلوگرم وزن را در حین شستشو تحمل کند. این نکته قطعا در دفترچه لباسشویی نوشته شده است.

نحوه شستن پتو در خانه.

البته شاید ندانید که پتو با خیس شدن چند کیلو اضافه می کند، اما در این شرایط باید به شما بگوییم که حداقل وزنی که یک پتو خیس می تواند تحمل کند 6 کیلو است. بنابراین ماشین لباسشویی شما باید حداقل 6 کیلو وزن را تحمل کند و علاوه بر آن زمانی که پتو یا پرده را با فشار زیاد داخل ماشین لباسشویی قرار می دهیم باید توجه داشته باشید که هنگام شستشو فضا کم باشد نه فقط می تواند مانند شستن کالا خوب و تمیز نباشد، بلکه حتی باعث چروک شدن آن می شود!

نحوه شستن پتو در خانه.

و اما مراحل شستن پتو ساده و ساده. پتو را تکان دهید

مطمئناً، پتو نیز مانند سایر موارد، گرد و غبار را جمع می کند، پس حتماً قبل از انجام هر کاری آن را در هوای آزاد تکان دهید. اگر برای اولین بار است که پتو را می شویید، مطمئن شوید که رنگ آن دوباره به دست نمی آید. برای تست این موضوع می توانید گوشه ای از پتو را خیس کنید و با یک ملحفه سفید آن را بکشید تا ببینید رنگ برمی گردد یا خیر. اگر رنگ نشد به کار خود ادامه دهید.

پتو رو بذار تو ماشین!

خب، بیشتر پتوها دارای برچسب دستورالعمل هستند، اما اگر نداشتند، پتو را با آب خیلی داغ نشویید. شاید بهترین دما برای این کار 30 درجه باشد و از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید تا به پتو نچسبد و پتو را تبدیل به گرد و غبار نکند. پس مقداری پودر لباسشویی بریزید و به میزان لازم از نرم کننده استفاده کنید.

نحوه شستن پتو در خانه.

پتو را به این صورت خشک کنید.

ممکن است به نظر برسد که خشک کردن پتو مانند هر شستشوی دیگری آسان است، اما بهتر است از خشک کردن پتو با گرمای ماشین لباسشویی خودداری کنید. در عوض، به سادگی آب اضافی باقیمانده داخل پتو را بردارید و سپس می توانید پتوی خیس را تا کنید و چند حوله روی لاشه قرار دهید تا نیش از بین برود. همچنین بهتر است اجازه دهید پتو در هوا خشک شود.

نحوه شستن پتو در خانه.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.