افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

نجات جان راننده خواب آلود با ابتکار فولکس

  • کد خبر : 374463
نجات جان راننده خواب آلود با ابتکار فولکس

امیر مسعود عابدین_ به تازگی در یکی از پربازدیدترین ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، قدرت و مهارت دستیار رانندگی فولکس واگن پاسات توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در آزمایش جالبی که توسط سرنشین راننده فولکس واگن پاسات انجام شد، این فرد پشت فرمان به خواب رفت و این حس را به […]

امیر مسعود عابدین_ به تازگی در یکی از پربازدیدترین ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، قدرت و مهارت دستیار رانندگی فولکس واگن پاسات توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در آزمایش جالبی که توسط سرنشین راننده فولکس واگن پاسات انجام شد، این فرد پشت فرمان به خواب رفت و این حس را به خودرو داد که راننده به خواب رفته است. خودرو بلافاصله از طریق سنسورها و دوربین های به کار رفته در کابین متوجه می شود که راننده خواب است و احتمال خطر بسیار زیاد است. در این بین اخطارها و خطاهای مختلفی نمایش داده می شود و خودرو تحویل می گیرد. با کمک رادارهای لاین و سایر حسگرها، خودرو بین خطوط حرکت کرده و حرکت می کند. در عین حال با ترمزگیری قوی، سرعت فولکس واگن پاسات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و خودرو به کنار جاده حرکت می کند. قبل از توقف کامل، بوق و لرزش فرمان به راننده کمک می کند هوشیار بماند.

در برخی خودروها حتی علائم و وضعیت راننده نیز به طور دقیق مشخص می شود و در صورت بروز مشکل جدی برای مسافر مانند سکته، خود خودرو با آمبولانس تماس می گیرد و درخواست اعزام امداد می کند.

فولکس واگن دیگر پاسات را در ایالات متحده عرضه نمی کند، اما به عرضه خودروهای خانوادگی سایز متوسط ​​در اروپا با پلت فرم پیشرفته تر MQB ادامه می دهد. از زمان عرضه در سال 1973، فولکس واگن بیش از 30 میلیون دستگاه پاسات تحویل داده است. اتاق جدید پاسات با نام B9 تنها به عنوان خودروی خانوادگی عرضه خواهد شد.

پاسات 2024 دارای یک پلتفرم اصلاح شده (MQB Evo) است که با نسل بعدی تیگوان و گلف Mk8 مشترک است و به طور قابل توجهی بزرگتر از B8 قدیمی است.

فولکس واگن پاسات جدید با طراحی مدل های ID الکتریکی هماهنگ شده است. طبق معمول، ظاهر بیرونی به سطح تجهیزات بستگی دارد: Passat، Business، Elegance و R-Line.

ارائه نسل جدید خودروی شکست خورده در بازار ایران/عکس

چرخ‌های تا 19 اینچ به همراه چراغ‌های LED ماتریس جدید و LEDهای دینامیک در عقب ارائه می‌شوند.

ارائه نسل جدید خودروی شکست خورده در بازار ایران/عکس

فضای داخلی نشان دهنده انحراف کامل از پاسات B8 است. تقریباً می توانید از طریق صفحه لمسی به تمام عملکردهای موجود دسترسی داشته باشید. با پرداخت هزینه اضافی، ابعاد صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی تا 15 اینچ قابل افزایش است. یک صفحه کیلومتر 10.25 اینچی به صورت استاندارد موجود است.

کنترل کننده تعویض دنده به ستون فرمان منتقل شد و مهندسان توانستند فضای بین صندلی ها را برای ظرفیت بار اضافی آزاد کنند. راحتی سرنشینان جلو با انتخاب صندلی های گرم شونده، تهویه شونده و ماساژور جدید با تنظیم برقی 14 جهته افزایش می یابد.

ارائه نسل جدید خودروی شکست خورده در بازار ایران/عکس

این جهش در اندازه نه تنها باعث افزایش فضای پا، بلکه ظرفیت تنه نیز شده است. نیمکت عقب را می توان تا 1920 لیتر یا 140 لیتر بیشتر از پاسات قبلی جمع کرد.

برای اولین بار در تاریخ پاسات، یک موتور بنزینی و هیبریدی ملایم وجود دارد. بعدی یک موتور بزرگتر 2.0 لیتری TSI با 201 اسب بخار قدرت در چرخ های جلو و پیکربندی قدرتمندتر با 261 اسب بخار قدرت و 4Motion چهار چرخ متحرک است.

اگر هنوز نسخه دیزلی در سال 2024 می خواهید، فولکس واگن سه موتور 2.0 لیتری TDI را ارائه کرده است که به ترتیب 121 اسب بخار، 148 اسب بخار در مدل های FWD و 190 اسب بخار قدرت تولید می کنند.

ارائه نسل جدید خودروی شکست خورده در بازار ایران/عکس

سپس پلاگین هیبریدهایی هستند که به عنوان مدل های “eHybrid” به بازار عرضه می شوند. نسخه پایه 201 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد، در حالی که قوی ترین مدل 268 اسب بخار و 400 نیوتن متر تولید می کند که آن را قوی ترین می کند. این دو PHEV دارای یک موتور 1.5 لیتری TSI، یک جعبه دنده شش سرعته (DSG) و یک باتری 19.7 کیلووات ساعتی هستند که تا 100 کیلومتر برد الکتریکی را ارائه می دهند.

فولکس واگن با نسل جدید پاسات از شارژ سریع DC با توان 50 کیلووات پشتیبانی می کند تا باتری را از 10 تا 80 درصد در 25 دقیقه شارژ کند. فولکس واگن پاسات 2024 که هفته آینده در نمایشگاه IAA در مونیخ رونمایی عمومی خواهد شد، در سه ماهه اول سال آینده به فروش می رسد. این خودرو دیگر در آلمان تولید نخواهد شد، زیرا تولید به براتیسلاوا، اسلواکی منتقل خواهد شد، جایی که در کنار Skoda Superb جدید مونتاژ خواهد شد.

58322

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.