افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

نتایج “تأیید صلاحیت” در زمان مقرر اعلام می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 283963
نتایج “تأیید صلاحیت” در زمان مقرر اعلام می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک رهپیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان ظهر امروز در چهارمین روز ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: با وجود اینکه تعدادی وجود داشت. فرصت محدود برای تدارک اقدامات با هماهنگی بسیار خوب بین نهادهای مختلف به ویژه وزارت کشور و […]

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک رهپیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان ظهر امروز در چهارمین روز ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: با وجود اینکه تعدادی وجود داشت. فرصت محدود برای تدارک اقدامات با هماهنگی بسیار خوب بین نهادهای مختلف به ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان دو نهاد اصلی در اجرا و نظارت بر انتخابات، مقدمات بسیار سریع و با هماهنگی و هماهنگی انجام شد. کمک لازم دوستان از نظر مکانیزم و روال قانونی و همچنین نصب سخت افزار و نرم افزار تلاش زیادی کردند.

وی افزود: در بازدید امروز از ستاد انتخابات کشور به فضل الهی فضای بسیار مساعدی وجود داشت و نیروهای آماده و آموزش دیده از نظر نیروی انسانی حضور دارند. همچنین بر اساس توضیحات مسئولان ستاد انتخابات کشور مشکلی در روند ثبت نام وجود نداشت.

رهپیک تصریح کرد: از مراجع دیگر اعم از مراجعین و سایر دستگاه ها گزارش هایی دریافت کرده بودیم که بر اساس این گزارش ها با سرعت و منظمی قابل توجه در حال انجام است و انشاالله این کار تا پایان مراحل ثبت نام ادامه خواهد داشت. فردا خواهد بود.

نایب دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: پس از پایان مهلت قانونی داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات، پرونده کاندیداها در شورای نگهبان بررسی و نتیجه بررسی صلاحیت ها در لحظه تعیین شده اعلام می شود. مراحل تبلیغات انتخاباتی و برگزاری انتخابات را دنبال خواهد کرد. انشاالله انتخابات آینده نتیجه بسیار مفید و موثری برای کشور داشته باشد.

معیارهای ثبت نام می بینم و بررسی صلاحیت ها قانون است.

رهپیک درباره رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها گفت: ضوابط ثبت نام می بینم و بررسی صلاحیت ها قانون است و در این فرآیند آنچه در قانون اساسی، قوانین عادی و مقررات مربوط مقرر شده است، لحاظ می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد کسانی که در دوره های قبل صلاحیت نداشتند در این دوره این کار را انجام دهند، تاکید کرد: زمانی که بین دوره های مختلف انتخاباتی فاصله می افتد ممکن است اطلاعات جدیدی در مورد افراد به وجود بیاید و قضاوتی وجود نداشته باشد. می توان آن را ساخت. در هر دوره باید وضعیت داوطلبان بررسی شود و نمی توان از قبل گفت چه اتفاقی می افتد.

نایب دبیر شورای نگهبان درباره ادعای برخی کاندیداها مبنی بر مشورت با شورای نگهبان برای ثبت نام در انتخابات گفت: هیچکس با شورای نگهبان به عنوان نهاد شورای نگهبان و با همه اعضای این شورا مشورت نکرده است. و این افراد ممکن است بخواهند بگویند که شاید یکی از اعضا را در جایی دیده اند یا تلفنی با آنها صحبت کرده اند.

رهپیک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مناظره های تلویزیونی نامزدها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: تشکیلات و کیفیت مناظره ها بر عهده صدا و سیما است. مسئولین صداوسیما در روزهای آینده گزارش خواهند داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.