افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری چه زمانی اعلام می شود؟

  • کد خبر : 183025
نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری چه زمانی اعلام می شود؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزانتخابات دیگری که در کنار رای شورای اسلامی دوازدهم در روز جمعه 20 اسفند 1402 برگزار می شود، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است. بیشتر بخوانید: اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد فرآیندهای این انتخابات همزمان با مراحل انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد و در بازه […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزانتخابات دیگری که در کنار رای شورای اسلامی دوازدهم در روز جمعه 20 اسفند 1402 برگزار می شود، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

بیشتر بخوانید:

اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد

فرآیندهای این انتخابات همزمان با مراحل انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد و در بازه زمانی 23 تا 30 آبان ماه، 510 نفر از واجدین شرایط برای تصاحب 88 کرسی نمایندگی برای یک دوره هشت ساله به صورت حضوری ثبت نام کردند.

طبق قانون جدید، شرایط ثبت نام، داشتن مدرک تحصیلی سطح چهارم حوزوی و داشتن حداقل ۴۰ سال سن بود. 52 درصد داوطلبان سابقه حضور در این مجلس را داشته اند و 65 نفر از نمایندگان فعلی ثبت نام کرده اند.

از جمله چهره هایی که برای ورود به مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند می توان به سید احمد خاتمی، سید محمود علوی، محمد امامی کاشانی، محسن قمی، محمدعلی محدی کرمانی، سید احمد حسینی خراسانی، صادق آملی لاریجانی، غلامرضا مصباحی مقدم، سید ابراهیم رئیسی و حسن اشاره کرد. . روحانی. .

نکته دیگر عدم ثبت نام آیت الله احمد جنتی رئیس فعلی مجلس خبرگان رهبری در این دوره از انتخابات است.

طبق تقویم، چهارم و پنجم بهمن ماه آینده آخرین مهلت اعلام وضعیت رد صلاحیت داوطلبان توسط وزارت کشور یا فرمانداری های حوزه انتخابیه است.

پس از این مدت 3 روز برای بررسی مجدد داوطلبان رد صلاحیت شده در نظر گرفته می شود و در نهایت اسامی کلیه داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور و یا فرمانداری های منطقه 19 بهمن اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، از جمله تازه های این دوره یکسان سازی فرم های نرخ رای است. بدین ترتیب رأی دهندگان برگه ای دریافت می کنند که در یک قسمت اسامی نامزدهای خبرگان و در قسمت دیگر نامزدهای شورای اسلامی را می نویسند و هر دو قسمت را جدا کرده و در دو کادر جداگانه قرار می دهند.

همچنین با تایید شورای نگهبان و اعلام ستاد انتخابات کشور، در این دوره انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری در حوزه های انتخاباتی رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان برگزار می شود. کاملا الکترونیکی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.