افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

نتانیاهو: ما در محاصره ایران هستیم

  • کد خبر : 355978
نتانیاهو: ما در محاصره ایران هستیم

به گزارش مانیبان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تیراندازی و قتل 3 شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی توسط یک راننده کامیون اردنی در گذرگاه مرزی اردن و کرانه باختری اشغالی، این اقدام را به چیزی نسبت داد. محور شرارت ایران را خواند. به گزارش فاکس نیوز، نخست وزیر راستگرای […]


به گزارش مانیبان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تیراندازی و قتل 3 شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی توسط یک راننده کامیون اردنی در گذرگاه مرزی اردن و کرانه باختری اشغالی، این اقدام را به چیزی نسبت داد. محور شرارت ایران را خواند.

به گزارش فاکس نیوز، نخست وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله مرگبار یک شهروند اردنی 39 ساله و راننده کامیون به سه شهرک نشین اسرائیلی در مرز با اردن گفت: ما در محاصره مرگباری هستیم. ایدئولوژی با محوریت «محور شرارت ایران».

نتانیاهو این حمله را محکوم کرد و آن را به درگیری گسترده تر اسرائیل با ایران و گروه های مقاومت حماس در غزه و حزب الله لبنان مرتبط دانست.

وی همچنین درباره دستورات در خصوص تغییر وضعیت در مرزهای شمالی (مرز با لبنان) گفت: به ارتش و همه نیروهای امنیتی دستور داده ام که برای تغییر اوضاع در شمال آماده باشند. متعهد به بازگرداندن تمامی ساکنان شمال اسرائیل به خانه های خود هستند.”

روز گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل از آمادگی ارتش این رژیم برای حمله به عمق لبنان خبر داد. لازم به ذکر است صبح امروز یک راننده کامیون اردنی از کامیون خود پیاده شد و به سوی شهرک نشینان اسرائیلی در پل مرزی ملک حسین (میان اردن و کرانه باختری اشغالی) تیراندازی کرد. در این حمله سه شهرک نشین کشته شدند.

نتانیاهو در واکنش به قتل 3 شهرک نشین اسرائیلی در مرز با اردن: ما در محاصره ایران هستیم. روزنامه اسرائیلی هاآرتص هویت دو اسرائیلی کشته شده در این حمله را فاش کرد: یوهانان شاچوری، 61 ساله، اهل شهرک غیرقانونی معاله افرایم در کرانه باختری اشغالی و یوری برنباوم، 65 ساله، از شهرک های شلوغ ناما. . این شهرک نشینان به عنوان نگهبان خصوصی در گذرگاه مرزی بین اردن و کرانه باختری اشغالی کار می کردند.

این شهروند اردنی 39 ساله نیز بر اثر تیراندازی در مقابل چشمان نظامیان اسرائیلی جان باخت. این حمله در منطقه بارگیری تجاری این گذرگاه، تنها نقطه خروجی فلسطینیان در کرانه باختری برای تردد به خارج از سرزمین های اشغالی رخ داد.

شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی غیرقانونی و مغایر با توافقات و قطعنامه های سازمان ملل است. سازمان ملل کرانه باختری، غزه و بخش شرقی شهر قدس اشغالی را به عنوان بخشی از خاک تشکیلات خودگردان فلسطین به رسمیت می شناسد. در حالی که طی دو دهه گذشته رژیم اسرائیل با بیرون راندن هزاران فلسطینی از خانه‌هایشان در کرانه باختری، صدها شهرک غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی ساخته و جمعیتی بالغ بر 700 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی را در این شهرک‌های غیرقانونی آواره کرده است. دیدگاه حقوق بین الملل سرزمین فلسطین را مستعمره می شناسد.

شهرک نشینان ساکن در کرانه باختری از جمله تندروترین شهرک نشینان اسرائیلی هستند که اغلب به شهرک ها و شهرهای فلسطینی حمله می کنند، خانه ها، مزارع، مغازه ها و اتومبیل های آنها را به آتش می کشند و حتی فلسطینی ها را می کشند.

این اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه در بیش از 11 ماه گذشته است که چنین حادثه ای در مرز اردن و فلسطین اشغالی رخ می دهد.

چند ماه پیش نیز یک سرباز مصری در مرز مصر و فلسطین اشغالی به سوی نیروهای اسرائیلی تیراندازی کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ناظران بر این باورند که عامل اصلی چنین تحولاتی خشم عمومی ملت‌های عربی و اسلامی منطقه از جنایات و نسل‌کشی اسرائیل در غزه و انفعال دولت‌های عربی و اسلامی است.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.