افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

نبی: عذرخواهی کرونا عالی بود! – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 326661
نبی: عذرخواهی کرونا عالی بود! – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال تاکید کرد که مهدی تاج کار بزرگی انجام داده و از تیم های استقلال و تراکتور به دلیل اشتباهات داوری در فصول اخیر عذرخواهی کرده است. مهدی محمدنبی در خصوص وضعیت اخیر میزبانی تیم ملی فوتبال قرقیزستان در اولین بازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا گفت: جا دارد […]

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال تاکید کرد که مهدی تاج کار بزرگی انجام داده و از تیم های استقلال و تراکتور به دلیل اشتباهات داوری در فصول اخیر عذرخواهی کرده است.

مهدی محمدنبی در خصوص وضعیت اخیر میزبانی تیم ملی فوتبال قرقیزستان در اولین بازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا گفت: جا دارد از همکاری عالی باشگاه ذوب آهن اصفهان به ویژه مهندس مهدی تشکر کنم. کوهی مدیرعامل کارخانه و نیما مدیرعامل باشگاه ذوب آهن. همانطور که می دانید از آنجایی که ورزشگاه آزادی شرایط لازم برای میزبانی از دیدار 24 شهریور تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان را نداشت، تصمیم گرفتیم این دیدار را در اصفهان برگزار کنیم.

وی افزود: البته گزینه هایی مانند ورزشگاه امام رضا (ع) را در نظر گرفتیم و با وجود اینکه این ورزشگاه شرایط استانداردی دارد اما همزمان با حضور زائران در مشهد بود و حدود 10،11 میلیون نفر حضور خواهند داشت. لذا با توجه به رایزنی با مهدی تاج، این نشست در اصفهان و به همت هیئت استان اصفهان برگزار می شود. بخشی از استانداردهای مد نظر AFC باید در ورزشگاه فولادشهر لحاظ می شد که به طور مستمر روی آن کار شده است. اعتبارات اختصاص یافته از سوی کارخانه ذوب آهن به ورزشگاه فولادشهر باعث تسریع در کار شد. تقریباً 17 مشکل وجود داشت که کم کم اصلاح شد و دیگر مشکلی وجود ندارد. نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته آینده به تهران سفر کرده و سپس برای بازدید از ورزشگاه فولادشهر و هتل های محل اقامت تیم ها راهی شهر اصفهان می شود. ورزشگاه زیر ذره بین خواهد بود و او روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده قبل از سفر به مالزی از آن بازدید خواهد کرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این ورزشگاه باید یک هفته قبل از بازی در اختیار نمایندگان AFC قرار گیرد. این فقط در مورد انجام بازی در زمین نیست و دارای موضوعات مختلفی از جمله بازاریابی، رسانه، امنیت و غیره خواهد بود. با کمک فدراسیون فوتبال و حمایت دوستان اصفهانی همه چیز محقق می شود. اولین بازی این تیم بسیار مهم است و خوشبختانه اولین کارت های زرد به بازیکنان نشان داده شده است. برای ما مهم است که در بازی اول با قدرت پیش برویم. این تیم 21 شهریور به اصفهان سفر می کند و چند روزی در این شهر تمرین می کند و 15 همان ماه به مصاف قرقیزستان می رود. ملی پوشان 26 شهریور به طور مستقیم از اصفهان به العین امارات می روند تا 29 شهریور به مصاف تیم امارات بروند و 22 همان ماه به تهران باز خواهیم گشت. امیدواریم با توجه به اینکه اصفهان بهترین شرایط را به عنوان میزبان داشته است بتوانیم از استقبال هواداران اصفهانی و فهیم در این دیدار استفاده کنیم. یک بار دیگر باید از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیدند تشکر کنم. قطعا جلساتی در اصفهان برگزار می شود تا کار در این شهر به خوبی انجام شود.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا تیم های دیگر در این ورزشگاه به میدان می روند یا خیر، گفت: قانون AFC این است که هفت روز قبل از بازی هیچ مسابقه ای برگزار نشود. ذوب آهن در 11 شهریور میزبان خواهد بود و سپس ورزشگاه در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار خواهد گرفت. تیم های ایران و قرقیزستان یک روز قبل از بازی به صورت قانونی در ورزشگاه فولادشهر تمرین می کنند.

در ادامه اظهارات نبی، علی طاهری رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که آقای نبی فرمودند اصفهان برای اولین بار میزبان بازی تیم ملی خواهد بود و امیدواریم با تلاش مسئولان و حمایت ها بتوانیم این دیدار را انجام دهیم. فدراسیون فوتبال محل شایسته ای برای اولین بازی تیم ملی در این گام خواهد بود و انشالله قدم اول را محکم و با نتیجه خوب برداریم. اصفهان میزبان مسابقات باشگاهی زیادی بوده است و در این راستا از فدراسیون و مهدی تاج و نبی به خاطر اعتماد به اصفهان تشکر می کنیم. از زحمات گروه ذوب آهن در رفع نواقص ورزشگاه فولادشهر تشکر می کنیم.

نبی با یادآوری حضور بانوان در ورزشگاه فولادشهر خاطرنشان کرد: همان طور که اشاره کردید شاید 5 یا 6 بار تیم ملی خارج از تهران بازی کرد. تلاش ما بر این است که مسابقات تیم ملی را در شهرستان ها و استان هایی برگزار کنیم که از نظر تشکیلاتی از استانداردهای کافی برخوردار باشند. خوشبختانه اصفهان این قوانین را دارد و به همین دلیل دیدار با قرقیزستان را در اصفهان برگزار کردیم. تماشاگرانی که در اصفهان حضور دارند فوتبالدوستان هستند و امیدوارم با حضور آنها روزهای خوبی را رقم بزنیم. از نظر حضور بانوان مشکلی وجود ندارد و بانوان فصل گذشته در لیگ برتر و در مسابقات تیم ملی حضور داشتند. ما شاهد حضور بانوان در تیم ملی و مسابقات باشگاهی آسیا بوده ایم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به اظهارات اخیر معاون فرجا مبنی بر اینکه ملی پوشان مهرماه باید وضعیت سربازی خود را مشخص کنند، گفت: نشست های فدراسیون های فوتبال، بسکتبال و والیبال، نماینده وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است. با آمادگی فیزیکی نیروهای مسلح و آیین نامه ای تدوین شده که از طریق نیروهای مسلح ابلاغ می شود.

وی در پاسخ به این سوال که تمرینات تیم ملی در اصفهان کجا برگزار می شود، تصریح کرد: ملت و آرارات مورد توجه قرار گرفته است. البته ارزش بررسی وضعیت روشنایی ورزشگاه ها را دارد. یکشنبه هفته آینده جلسه ای برگزار می شود و موضوعات مورد بحث قرار می گیرد.

رئیس هیئت فوتبال اصفهان با اشاره به توانایی اصفهان در میزبانی مسابقات بین المللی خاطرنشان کرد: اصفهان تاکنون میزبان مسابقات بین المللی بوده است. الاهلی شباب امارات، الهلال عربستان و …. آنها به اصفهان آمده اند و ما سعی کرده ایم میزبانی شایسته داشته باشیم. اما با توجه به اینکه خانه اول تیم ملی ما خواهد بود، همفکری و همدلی بسیار خوبی در بین مسئولان استان از استانداری گرفته تا اداره کل ورزش و هیئت فوتبال ایجاد شده است و معتقدم که آنها برای یک اقامت مناسب آماده هستند.

طاهری همچنین با اشاره به وضعیت عجیب و شکسته چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان تصریح کرد: به دلیل ترافیک بالایی که سپاهان در مسابقات فصل گذشته در رده های مختلف داشت، این ورزشگاه فرصت بازسازی چمن را نداشت. امسال شاهد گرمای بی سابقه ای در سراسر کشور به ویژه اصفهان بودیم. منطقه ای که ورزشگاه نقش جهان در آن قرار دارد بسیار گرم است و این گرما به چمن آسیب رسانده است. البته سعی کرده اند در این ورزشگاه بازسازی خوبی انجام دهند. طبق اخباری که دارم بازی سپاهان مقابل چادرملوهای یزد در نقش جهان برگزار می شود و سپس تمامی دیدارهای سپاهان به ورزشگاه دیگری مانند استادیوم کاشان منتقل می شود. ورزشگاه نقش جهان بعد از آزادی دومین ورزشگاه استاندارد کشور است و فقط زمینی است و با تلاش باشگاه سپاهان امیدوارم شاهد میزبانی خوبی در این ورزشگاه باشیم.

نبی در ادامه جلسه خود درباره عذرخواهی مهدی تاج از باشگاه استقلال به دلیل خطای داور در دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته آخر لیگ برتر فصل گذشته و از دست دادن قهرمانی آبی پوشان صحبت کرد. فرهنگ عذرخواهی باید در کشور ما نهادینه شود. با اینکه این موضوع مستقیماً به تاج مربوط نمی شد، او بزرگنمایی کرد و عذرخواهی کرد. امیدوارم این فرهنگ در کشور بیشتر اتفاق بیفتد تا دوستانی در هر سطحی که در ورزش هستند قدم مثبتی بردارند. در آن مسابقه سیستم داور ویدیویی وجود نداشت و خطای داوری وجود داشت. تاج نیز حرکت بزرگی انجام داد و عذرخواهی کرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: در یورو 2024 که آلمان میزبان بود، اگر اشتباه داوری در دیدار آلمان و اسپانیا رخ نمی داد، تیم ملی آلمان به مرحله بعد صعود می کرد. اشتباهات در قضاوت همه جا هست. امیدوارم به زودی از سیستم VAR در فوتبال استفاده شود. فقط یک دستگاه VAR خالی کمکی نمی کند و داوران باید در این زمینه آموزش ببینند. هدایت ممبینی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) و کمیته داوران دپارتمان آموزش را ایجاد کرده اند و امیدوارم در فصل جاری شاهد مشکلات کمتری باشیم.

وی همچنین با اشاره به حضور مستمر تماشاگران در ورزشگاه ها خاطرنشان کرد: سامانه بلیت فروشی از سال گذشته برقرار است و داریم. علاوه بر این در برخی از ورزشگاه ها شماره صندلی نداشتیم تا تماشاگران با توجه به شماره صندلی در جای خود بنشینند. دیروز در جلسه ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال مواردی را گفتیم که باید رعایت شود از جمله شماره گذاری صندلی ها. به ورزشگاه هایی که این کار را نکرده اند تا هفته سوم فرصت داده ایم تا این کار را انجام دهند. از هفته چهارم تمامی صندلی های ورزشگاه باید شماره گذاری شوند.

نبی تاکید کرد: در جلساتی که کارگروه استانداردسازی ورزشگاه های لیگ برتر برگزار می کرد، فدراسیون باید نقش تسهیل گر را ایفا می کرد اما پس از پایان لیگ برتر در فصل گذشته، فدراسیون وقت گذاشت و همه را بررسی کرد نقص ورزشگاه ها برخی از ورزشگاه ها 42 ایراد داشتند و خوشبختانه با پیگیری ها ایرادات کاهش یافت تا جایی که برخی از ورزشگاه ها تنها 5 یا 6 ایراد دارند و تا هفته چهارم فرصت دارند تا آن ها را برطرف کنند. ورزشگاه نقش جهان تا فصل گذشته بهترین چمن را داشت اما به دلیل برخی مشکلات و گرمای شدید، چمن این ورزشگاه به آفت تبدیل شد. این ورزشگاه 15 سال پیش ساخته شده و طبیعتاً هر پنج سال یکبار باید زمین آن زهکشی و تعمیر شود. بازی های زیادی در این ورزشگاه برگزار می شد که فرصتی برای بازسازی وجود نداشت. مسئولان خواستار رفع این فرصت شده اند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به استفاده از سیستم VAR در ورزشگاه ها تصریح کرد: این سیستم با اعتبار فدراسیون کم کم وارد کشور می شود. اولین دستگاه در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک نصب شد. تفاهم نامه ای بین شرکت توسعه تجهیز و فدراسیون فوتبال برای پرداخت وام منعقد شده و خزانه دار فدراسیون در حال پیگیری وام مذکور است.

در آن زمان خبرنگاری پرسید که آیا شرکت توسعه و تجهیزات برای خرید دستگاه های VAR پول پرداخت کرده است یا خیر که نبی پاسخ داد: تا ساعتی پیش هزینه ای را پرداخت نکرده بودند. یادداشت ها و کارهای اداری انجام شده است. صحبت های وزیر ورزش و جوانان درست بود و باید از پیگیری های ایشان تشکر کرد. باید کارهای اداری انجام شود.

نبی در این خصوص تاکید کرد: استفاده از VAR تنها در دو ورزشگاه می تواند انتقاد و اعتراض تیم های دیگر را به همراه داشته باشد: در هشت ورزشگاه VAR خواهیم داشت اما ورزشگاهی مانند آزادی باید آماده شود. ورزشگاه نقش جهان هم مشکل چمن دارد. در این فصل باید کم کم سیستم های VAR را نصب کنیم چون اولین سالی است که از آن استفاده می کنیم باید دستگاه ها را تست کنیم و داوران باید آنها را بشناسند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.