افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

نبود نهاد مستقل اجرایی و تصمیم گیری، حلقه مفقوده هوش انرژی

  • کد خبر : 251981
نبود نهاد مستقل اجرایی و تصمیم گیری، حلقه مفقوده هوش انرژی

به گزارش بازار، به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «بیست و هشتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق» از تاریخ 21 تا 13 اردیبهشت 1303 به همت شرکت توزیع نیروی برق ایران و استان زنجان برگزار شد با حمایت زنجان دانشگاه. . ضمن اینکه انتظار می رود برگزاری چنین […]

به گزارش بازار، به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «بیست و هشتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق» از تاریخ 21 تا 13 اردیبهشت 1303 به همت شرکت توزیع نیروی برق ایران و استان زنجان برگزار شد با حمایت زنجان دانشگاه. .

ضمن اینکه انتظار می رود برگزاری چنین رویدادهایی بستر مناسبی را برای تبادل دانش و تجربه کارشناسان علمی و صنعتی، «معرفی اهمیت هوشمندسازی در حوزه توزیع برق» و «توسعه علمی و صنعتی با سایر مراکز علمی در جهان»، از جمله برخی. اهداف مهم آن بود

در همین راستا و در آخرین روز برگزاری، پنل مدیریت هوشمند مصرف با حضور مصطفی درجزی مدیرکل بازرگانی سازمانی شرکت اول و نمایندگان توانیر و خواجه نصیرالدین طوسی و شهید برگزار شد. دانشگاه باهنر.

درجزی در این نشست با محوریت سه موضوع «ضرورت حضور اپراتورهای تلفن همراه در حوزه انرژی»، «جزئیات همکاری همراه اول در پروژه درک موتور و هوشمندسازی کشاورزی و صنعتی» و «ایجاد» ارائه شد. راهکارهای مختلف برای مدیریت مصرف در بخش خانگی و تجاری.” و به مقام اول رقابتی در منطقه دست یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 57 درصد از سهم درآمد بازار ارتباطات سیار در اختیار همراه اول است، اظهار داشت: 53 درصد از سهم بازار مشترکان فعال نیز در اختیار اپراتور همراه اول است اما بیش از 80 درصد مشترکان. کانال ارتباطی با صنعت برق از طریق سیم کارت های تلفن همراه است.

مدیر کل بازرگانی سازمانی معبر آل ابتدا با اشاره به سه لایه تجاری این اپراتور گفت: در سال های اخیر مطابق با رسالت «تحقق رویای دیجیتال» با چشم انداز تبدیل شدن به یکی از پیشتازان در بخش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه با ارائه خدمات و راه‌حل‌های هوشمند، متناسب با این مأموریت مهم، سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه‌ای را در سه لایه کسب‌وکار خود انجام داده است که شامل Core به‌عنوان کسب‌وکار اصلی، هسته نزدیک به کسب‌وکار اصلی و فراتر از هسته اصلی می‌شود. از لایه اصلی

درجزی ورود اولین شریک به بخش‌های «بهداشت»، «انرژی»، «کشاورزی»، «خدمات عمومی و شهری»، «تدارکات و حمل‌ونقل» و «سبک زندگی» را در قالب کلان پروژه‌های سازمانی تشریح کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال در پروژه مگا انرژی با هدف اجرای ساختار «انرژی هوشمند» به عنوان اپراتور انرژی در هوشمندسازی کنتورهای برق و گاز شناخته می‌شویم و همچنین تفکیک هوشمند انرژی مصرفی از جمله آب را تکمیل کرده‌ایم. ، برق و گاز.

وی ادامه داد: ابتدا ملزم به انجام و آزمایش پروژه های شبکه گسترده ارتباطی خود هستیم و در این راستا اقداماتی را برای «هوشمندسازی کنتور برق سایت های همراه اول» انجام داده ایم.

مدیرکل بازرگانی سازمانی شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به ارزیابی تطبیقی ​​بازارهای آمریکا و آسیا در حوزه انرژی، تشخیص داد: بر اساس تحلیل و پیش‌بینی‌های Researchandmarkets، «بازار انرژی جهان» با نرخ رشد سالانه 6.8 درصدی، از 6416 تا 8315 به 1 میلیارد دلار در سال 2027 و ارزش “بازار جهانی کنتورهای هوشمند” به 25.3 میلیارد دلار در سال 2030 با نرخ رشد سالانه 7.7 درصد خواهد رسید.

درجزی در سخنان خود همچنین گزارشی از GSMA در سال 2021 ارائه کرد که در آن سودآورترین حوزه های خدماتی در سبد درآمدی اپراتورهای بین المللی شناسایی شد و سهم تولید به ترتیب 56 درصد، مالی 31 درصد، تجارت الکترونیکی 27 درصد بود. -سلامت 22 درصد، انرژی 14 درصد و کشاورزی 14 درصد است.

وی بازیگران اصلی حوزه هوش انرژی در کشور را «مجلس»، «دولت»، «ارائه‌دهندگان ارتباطات مانند اپراتورهای تلفن همراه» و «تامین‌کنندگان بخش خصوصی» دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حلقه مفقوده مقوله هوش عبارت است از فقدان نهاد مستقل و متشکل از تمامی فعالان حوزه تصمیم گیری و اجرا.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.