افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

نبود صنایع پایین دستی باعث توسعه نیافتن معادن کرمان شده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369150
نبود صنایع پایین دستی باعث توسعه نیافتن معادن کرمان شده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن زاده بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی جنوب شرق کرمان اظهار داشت: در معادن استان کرمان کار انجام شده اما هیچ پیشرفتی نداشته است زیرا مس و طلا دیگر وجود ندارد. در صنایع پایین دستی کار زیادی انجام نشده است. وی با بیان […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن زاده بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی جنوب شرق کرمان اظهار داشت: در معادن استان کرمان کار انجام شده اما هیچ پیشرفتی نداشته است زیرا مس و طلا دیگر وجود ندارد. در صنایع پایین دستی کار زیادی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ساختار وزارت معادن در کشور باید شکل بگیرد و به عنوان یک زمین شناس از فعالان حوزه معدن می خواهم این مطالبه را پیگیری کنند، افزود: شرکت های بزرگ استان کرمان کمکی به ما نکرده اند و در حال تولید بوده ایم. 50 سال است که مس کاتد در رفسنجان انجام می شود، اما 10 هزار نفر بیکار داریم و با وجود اینکه در شهرهای صنعتی شغل ایجاد شده است، همه می خواهند به شرکت مس بروند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در استان کرمان باید صنایع تبدیلی و فرعی تشکیل شود و در کشور نه تنها یک میلیون کاتد مس، بلکه دو میلیون تن کاتد تولید شود، اما صنایع تبدیلی. ابتدا باید تعریف شود

حسن زاده ادامه داد: در استان کرمان شرکت های خصوصی داریم که به صورت تخصصی و بدون رانت کار می کنند و به دولت مراجعه نمی کنند زیرا بخش خصوصی واقعی می داند باید چه کار کند.

وی تصریح کرد: توسعه در معادن استان کرمان صورت گرفت اما پیشرفتی حاصل نشده است زیرا مس و طلا در صنایع پایین دستی پیشرفت چندانی نداشته است.

حسن زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بزرگترین آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی جنوب شرق در کرمان، ظرفیت آنالیز بین 400 تا 500 هزار تن در سال را دارد، ادامه داد.

وی زنگ خطر در حوزه معدن را به دلیل خالی ماندن رشته های معدن و زمین شناسی در دانشگاه ها به صدا درآورد و افزود: این در شرایطی است که باید فکر معدنی برای معدن در استان های معدنی شکل بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه تفکر معدنی هنوز در کشور ما شکل نگرفته است، تصریح کرد: مدارس بهترین گزینه برای ایجاد تفکر معدنی است به همین دلیل از آموزش و پرورش درخواست داریم کودکان را به معادن نزدیک کند. که به این رشته علاقه دارند. .شکل می گیرند.

حسن زاده همچنین خواستار دریافت شناسنامه سنگساران استان کرمان شد و بیان کرد: در این میان نسبت به سنگ اندازان بی توجهی کرده ایم. خانه گردش مالی 1.2 میلیارد دلاری در جهان دارد و 20 میلیون نفر در هند به طور مستقیم در این زمینه فعالیت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در پایان سخنان خود گفت: مسابقات کشوری آبان ماه سال جاری برگزار می شود. خانه با کمک ایمیدرو در استان کرمان میزبانی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.