افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

نبود سردخانه و چوب برای حراج مشکل باغداران لرستانی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 353883
نبود سردخانه و چوب برای حراج مشکل باغداران لرستانی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: اگرچه لرستان یکی از قطب های باغبانی کشور محسوب می شود. اما مشارکت این بخش از استان در حوزه صادرات بسیار کم است و باید راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شود. این نشان می دهد که استان لرستان که از قابلیت های بسیار بالایی در زمینه باغبانی و همچنین […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: اگرچه لرستان یکی از قطب های باغبانی کشور محسوب می شود. اما مشارکت این بخش از استان در حوزه صادرات بسیار کم است و باید راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شود.

این نشان می دهد که استان لرستان که از قابلیت های بسیار بالایی در زمینه باغبانی و همچنین کیفیت بالای محصولات باغی برخوردار است، هنوز به آنچه در حوزه باغبانی و باغداری مطلوب است دست نیافته است.

ظرفیت های استفاده نشده در بخش باغبانی

وجود ظرفیت‌های استفاده نشده فراوان در بخش باغبانی موضوعی است که علی‌رغم اقدامات و برنامه‌های ارائه‌شده تاکنون اقدام مؤثری برای استفاده از این ظرفیت‌ها صورت نگرفته است.

توجه به این قابلیت ها می تواند زمینه ساز تامین نیازهای کشور و استان در بسیاری از کالاهای اساسی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رونق صادرات باشد. تحقق این امر مستلزم تشکیل برخی زیرساخت ها در تولید و درمان محصولات باغی نشان دهنده تغییرات اساسی در بخش صنایع غذایی است.

ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش باغبانی و کشاورزی یکی از محورهای اصلی رونق این بخش است. اما در سال های اخیر توجه چندانی به راه اندازی پروژه های نیمه تمام یا ایجاد واحدهای جدید در کنار مراکز تولیدی نشده است.

سطح سردخانه در لرستان متناسب با میزان تولید نیست

محمدحسن کیانی فر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: 10 درصد محصولات باغی لرستان در استان مصرف می شود و مابقی به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شود.

وی گفت: 90 درصد محصولات گلخانه ای لرستان صادر می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سطح سردخانه در استان متناسب با میزان تولیدی که به سایر استان ها فروخته می شود و سردخانه های دیگر استان ها برای فروش نیست. ذخیره سازی.

میوه ها را با قیمت بسیار پایین به استان های دیگر تحویل می دهند

کیانی فر گفت: از این نظر باغدار سود زیادی نمی برد.

وی با بیان اینکه در صنایع تبدیلی استان نیز چالش دارد، افزود: به عنوان مثال بین پنج تا شش هزار تن انار درجه سه داریم که بخشی از آن به صورت سنتی در استان به رب یا آب انار تبدیل می شود. دلیل کمبود صنایع تبدیلی در استان این است که علاوه بر انار، میوه های دیگری مانند سیب، زردآلو، هلو، شلیل و … نیز وجود دارد. با قیمت بسیار پایین به استان های دیگر صادر می شود و یا در صورت فرآوری در صنایع ملی از کیفیت و بازار پسندی لازم برخوردار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.