افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

ناکامی های پی در پی در خریدهای تابستانی؛ مروری بر گزینه هایی که پرسپولیس را جذب نکردند – خبر قرمز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 357233
ناکامی های پی در پی در خریدهای تابستانی؛ مروری بر گزینه هایی که پرسپولیس را جذب نکردند – خبر قرمز – پرسپولیس نیوز

در فصل نقل و انتقالات تابستانی امسال باشگاه پرسپولیس روزهای پر استرس و پریشان را پشت سر گذاشت و مدیریت این باشگاه در چند پروژه نقل و انتقالاتی ناکام ماند. تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره لیگ برتر را به دست آورد که یک هفته پس از این افتخار، اسمار […]

در فصل نقل و انتقالات تابستانی امسال باشگاه پرسپولیس روزهای پر استرس و پریشان را پشت سر گذاشت و مدیریت این باشگاه در چند پروژه نقل و انتقالاتی ناکام ماند.

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره لیگ برتر را به دست آورد که یک هفته پس از این افتخار، اسمار ویرا، سرمربی برزیلی این تیم را ترک کرد و راهی بوریرام تایلند شد.

پس از جدایی ویرا، سه بازیکن کلیدی قرمزها، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر نیز از این تیم جدا شدند و لباس تراکتورسازی تبریز را بر تن کردند. عبدالکریم حسن که در نیم فصل دوم رقابت های لیگ بیست و سوم به تیم سرخ پوشان پیوسته بود پس از 6 ماه از تیم سرخ پوشان جدا شد و راهی الوکره قطر شد. علی نعمتی و وحدت حنان اف دیگر بازیکنان سرشناس پرسپولیس بودند که در پایان فصل از این تیم جدا شدند تا مدیران این باشگاه در فصل جدید کار سختی را برای تکمیل تیم خود دارند.

بررسی گزینه های باشگاه حاکی از آن بود که مدیرعامل سرخ ها در تابستان 1403 باز هم یک سورپرایز برای هواداران این تیم خواهد داشت، اما شرایط فرق می کرد!

مربی بزرگی که به ایران نیامد

پرسپولیس گزینه جذابی را برای هدایت قرمزها انتخاب کرد. والتر مازاری. خبر توافق این مربی مشهور فوتبال جهان را ابتدا جانلوکا دیمارزیو، روزنامه نگار سرشناس ایتالیایی اعلام کرد. وی در ایکس نوشت: والتر ماتزاری سرمربی جدید پرسپولیس خواهد بود.

با توجه به سابقه جالب این مربی ایتالیایی و حضور روی نیمکت تیم هایی مانند اینترمیلان، ناپولی، تورینو و واتفورد و همچنین عملکرد این مربی، شاید ماتزاری بتواند مشهورترین مربی ای باشد که این مربی را بر عهده گرفته است. موقعیت . هدایت یک تیم ایرانی اما در شرایطی که این مربی ایتالیایی در آستانه می خواست روی نیمکت سرخپوشان بنشیند، ناگهان خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس شد تا این انتقال جذاب از طرف درویش انجام نشود. اتفاق بیفتد

تارتار مانع از حضور کاپیتان سابق تراکتورسازی در پرسپولیس شد

پس از اخراج جنجالی بیرانوند، پرسپولیس برای انتخاب جانشین او به سراغ محمدرضا اخباری مدافع گلگهر سیرجان و کاپیتان سابق تراکتورسازی رفت. قرمزها در چند نوبت برای جذب این دروازه بان با سیرجانی ها مذاکره و نامه نگاری کردند و در نهایت این انتقال توسط مهدی تارتار سرمربی گل گهر منتفی رد شد و در نهایت الکسیس گندوز به عنوان دروازه بان جدید پرسپولیس معرفی شد.

روند عجیب انتخاب جانشین حسن

عجیب ترین نکته در فصل نقل و انتقالات پرسپولیس به خدمت گرفتن جانشین عبدالکریم حسن بود. باشگاه پرسپولیس که موفق شد مدافع قطری خود را به مبلغ خوبی بفروشد، پس از تقریبا 2 ماه و 2 هفته رقابت در لیگ برتر، میلاد محمدی را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. قرمزها ابتدا به سراغ یحیی عطیه الله، مدافع 28 ساله تیم ملی مراکش و باشگاه روسی سوچی رفتند. روند مذاکره با این مدافع تقریبا 50 روز به طول انجامید. در این شرایط عطیه در این مذاکرات 2 بار به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد اما قرمزها همچنان به دنبال او بودند و در نهایت این بازیکن به الاهلی مصر قرض داده شد.

عطیه الله تنها گزینه قرمزها در پست دفاع چپ نبود. آنها علاوه بر مذاکره با این مدافع مراکشی به زولت ناگی، مدافع تیم ملی مجارستان و باشگاه پوشکاش روی آوردند. اگرچه مذاکرات پرسپولیس با باشگاه مجارستانی و این بازیکن مثبت شد اما در نهایت این انتقال انجام نشد تا شیاطین سرخ در روند جذب بازیکن باکیفیت دیگری ناکام ماندند.

جایگزینی برای ترابی جذب نشد!

قطعا جدایی ترابی موضوعی است که به گفته اکثر کارشناسان و هواداران پرسپولیس ضربه بزرگی به قرمزها وارد کرد. درویش برای انتخاب جانشین ستاره بی چون و چرای دو فصل اخیر قرمزها به سراغ مهدی لیموچی، وینگر 24 ساله آلومینیوم اراک رفت. روند مذاکره با این بازیکن خوب پیش رفت اما در روزهایی که انتظار می رفت این بازیکن به جمع سرخ ها بپیوندد، لیموچی با پیشنهاد جالب سپاهان مواجه شد و در یک چرخش 180 درجه ای از تهران راهی اصفهان شد تا پیراهن سپاهان را بر تن کند. . یونیفرم کند

با محرومیت لیموچی، پرسپولیس در 2 نوبت به سراغ علی قلی زاده ملی پوش ایرانی رفت. در دور اول به دلیل اینکه این بازیکن سرباز است حضورش در تیم قرمز منتفی شد اما با اعلام مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و رفع مشکل تیم ملی. پس از سربازی بازیکنان، باشگاه پرسپولیس بار دیگر شانس خود را برای جذب این بازیکن امتحان کرد. در شرایطی که روند مذاکرات طرفین روند مثبتی را طی می کرد، پس از درخشش قلی زاده در تیم لخپوزنان، مدیران این باشگاه حاضر به فروش او نشدند، بنابراین در نهایت حضور گزینه دوم منتفی شد پرسپولیس جایگزین ترابی می شود. دور انداخته شد. علیرضا جهانبخش یکی دیگر از گزینه های بازیکنان پرسپولیس برای جذب در جمع ملی پوشان بود و با وجود اینکه صحبتی مبنی بر پیوستن او به پرسپولیس مطرح نشده بود، خود باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد که جهانبخش اگرچه از پرسپولیس تشکر می کند اما با این پیشنهاد مخالف است.

گزینه های جذاب در خط حمله اما بی نتیجه

به گزارش گاریدو، باشگاه پرسپولیس تنها سهمیه خارجی خود را به پست فوروارد اختصاص داد. سرخپوشان چندین گزینه را در نظر گرفتند که در نهایت به نام آرون بوپندزا مهاجم 28 ساله تیم ملی گابنی و امبایه نیانگ ستاره 29 ساله سابق میلان و مهاجم میلان رسید. تیم سنگال بوپنداز اگرچه در ابتدا معاملات خوبی با قرمزها داشت، اما به دلیل شرایطی از حضور در ایران انصراف داد و در نهایت راهی تیم الزمالک مصر شد.

نیانگ را می توان جذاب ترین گزینه پرسپولیس در نقل و انتقالات امسال دانست. بازیکنی با دوران درخشانی که مورد توجه قرمزها قرار گرفت. مهاجم سنگالی در اولین پیشنهاد خود از قرمزها مبلغی بسیار متفاوت از بودجه این تیم خواسته بود. قرمزپوشان به مذاکره با این ستاره آفریقایی ادامه دادند و در نهایت این بازیکن دومین پیشنهاد خود را ارائه کرد. در حالی که قرمزها پس از مذاکرات فراوان پیشنهاد خود را به مدیر برنامه این بازیکن ارائه کردند و منتظر پاسخ وی بودند اما ناگهان این بازیکن راهی مراکش شد و به تیم الوداد پیوست.

با مرور گزینه های قرمزها در نقل و انتقالات تابستانی 1403 می توان گفت که اگر این بازیکنان در کنار مربی سرشناس ایتالیایی در پرسپولیس حضور داشتند، رضا درویش می توانست عنوان بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران را از آن خود کند. از طرف پرسپولیسی ها اما با شرایط فعلی همه چیز مخالف است. شده و حتی برخی از هواداران این تیم بارها هشتگ برکناری مدیرعامل قرمزها را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند.

آیرین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.