افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

ناکارآمدی کاهش تعرفه کشتی تجارت دریایی ایران 8 درصد رشد کرد

  • کد خبر : 201622
ناکارآمدی کاهش تعرفه کشتی تجارت دریایی ایران 8 درصد رشد کرد

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: علی اکبر صفایی در همایش اقتصاد دریایی ایران با بیان اینکه سالانه 140 هزار کشتی از بنادر ایران تردد می کنند، اظهار داشت: حمل ونقل دریایی وضعیت متفاوتی دارد و نرخ ناوگان نفتی افزایش و نرخ کانتینر کاهش یافته است که این وضعیت در باب السلطنه است. منداب […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: علی اکبر صفایی در همایش اقتصاد دریایی ایران با بیان اینکه سالانه 140 هزار کشتی از بنادر ایران تردد می کنند، اظهار داشت: حمل ونقل دریایی وضعیت متفاوتی دارد و نرخ ناوگان نفتی افزایش و نرخ کانتینر کاهش یافته است که این وضعیت در باب السلطنه است. منداب باعث ایجاد ظرفیت پاسخگویی به عرضه و ایجاد فاصله بین قیمت ها شده است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که مسائل سیاسی در قیمت گذاری کشتی ها بسیار موثر است و اتفاقات باب المندب باعث شد شرکت های بزرگ کشتیرانی از جمله مرسک مسیر کشتیرانی خود را تغییر دهند و به سمت جنوب و آفریقا حرکت کنند. این باعث شد که نرخ ها تغییر کند.” .

کاهش تعرفه هنوز تاثیری بر قیمت کشتی سازی نداشته و قیمت کشتی بالاست

وی به افزایش سفارشات کشتی‌سازی اشاره کرد و افزود: بازار کشتی‌سازی داغ شده و در برخی موارد درخواست پذیرش سفارش‌های کشتی‌سازی را تا سال 2028 تکمیل کرده‌اند، اما آنچه مشخص است کاهش نرخ‌ها همچنان ادامه دارد و تاثیری بر آن نداشته است. قیمت کشتی سازی و قیمت کشتی بالاست.

صفایی با اشاره به اینکه ناوگان دریایی ایران جزو 20 کشور بزرگ در حمل و نقل دریایی و جزو 10 کشور برتر در این زمینه است، خاطرنشان کرد: 80 هزار کشتی در دنیا یک میلیارد تن کالا و تردد حمل و نقل می کنند. که باعث شده تجار در سراسر جهان از این روش حمل کالا استفاده کنند.

تجارت دریایی ایران در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته و در کشتیرانی کانتینری با رشد 9 درصدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تجارت دریایی ایران در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته و در کشتیرانی کانتینری با رشد 9 درصدی مواجه هستیم و امروز بنادر ایران آماده پذیرش کشتی هستند. با ظرفیت 18000 TEU.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد حمل و نقل مسافر دریایی گفت: در چند روز تعطیلات 22 بهمن 450 هزار نفر بین بنادر مسافری استان هرمزگان تردد کردند که این رقم در طول مدت به میلیون ها نفر خواهد رسید. ایام نوروز، از این رو زیرساخت های بندری. هرمزگان را برای افزایش استقبال گردشگران دریایی آماده کردیم.

ما باید بین توسعه دریایی، اقتصاد دریایی و اقتصاد کشتیرانی تفاوت قائل شویم. توسعه دریامحور توسعه ای است که با دریا مرتبط باشد.

صفایی با اشاره به توسعه دریامحور گفت: باید بین توسعه دریامحور، اقتصاد دریایی و اقتصاد دریایی تفاوت قائل شویم. توسعه دریامحور یعنی هر چیزی که به دریا مربوط می شود. مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تقسیم شده است. در برخی مناطق، سواحل بین 10 تا 20 کیلومتر دریا تحت تأثیر قرار می گیرد. منطقه تعریف شده در سیاست های دریا محور سواحل، سواحل، دریاها و اقیانوس ها هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش گوگرد در سوخت ها گفت: امروز با شعار کربن صفر، IMO در تلاش است تا استفاده از سوخت های پر گوگرد در حمل و نقل دریایی را به حداقل برساند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.