افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ناکارآمدی سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر حملات پهپادی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 331613
ناکارآمدی سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر حملات پهپادی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، رسانه های رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی سامانه پدافند هوایی این رژیم پی بردند. منابع اذعان کردند که این نگرانی وجود دارد که سامانه پدافند هوایی به اندازه کافی در برابر تهدیدات پهپادها مؤثر نباشد. رسانه های صهیونیستی اعلام کردند: این نگرانی زمانی بیشتر می شود که […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، رسانه های رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی سامانه پدافند هوایی این رژیم پی بردند.

منابع اذعان کردند که این نگرانی وجود دارد که سامانه پدافند هوایی به اندازه کافی در برابر تهدیدات پهپادها مؤثر نباشد.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند: این نگرانی زمانی بیشتر می شود که ده ها پهپاد همزمان به سمت ما ارسال می شود.

چندی پیش رسانه صهیونیستی Calcasit در مقاله ای به قلم Nitsan Sadan به بررسی حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان علیه سرزمین های اشغالی پرداخت و این سوال را مطرح کرد که چرا سامانه های ضد موشکی رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری آنها نیستند؟ موشک ها و پهپادها

سادان مقاله خود را به عملکرد موشک «برکان» حزب الله لبنان اختصاص داد و این موشک را نوعی سلاح کامپوزیت دانست که تنها در یک ساعت تولید می شود و نیازی به جوش ندارد. این موشک از انواع موشک های سنگین وزن است اما بر خلاف موشک های دیگر برای پرتاب به سوخت زیادی نیاز ندارد اما دارای کلاهک انفجاری بزرگی است.

بر اساس این گزارش، حزب الله لبنان موشک فوق الذکر را در جریان جنگ سوریه در سال 2012 معرفی کرد. این موشک ابزاری ساده و ارزان برای انهدام استحکامات ارتش دشمن است. بر اساس این گزارش شلیک این موشک نیاز به ریسک بالایی ندارد و سکوهای پرتاب آن را می توان روی کامیون حمل کرد و پس از یک دقیقه پرتاب مخفی کرد. هزینه تولید هر هواپیمای این موشک کمتر از 400 دلار است اما خسارتی که می تواند به مواضع دشمن وارد کند بسیار زیاد است.

این نویسنده صهیونیست اضافه می کند که این موشک مانند آبگرمکن خورشیدی است و حرکت آن در هوا بسیار کند است، بنابراین امکان مشاهده آن وجود دارد. این موضوعی است که باعث پیچیدگی رهگیری این موشک می شود.

بر اساس این گزارش، سامانه موشکی مذکور در سیستم های راداری بسیار دقیق عمل می کند و حتی اگر موشک مهاجم بسیار سریع باشد یا در ارتفاع کم پرواز کند، امکان فرار با این موشک وجود دارد. چون این موشک یک موشک معمولی نیست، در ارتفاع بسیار پایین حرکت می کند و در فواصل کوتاه شلیک می شود. نیروهای حزب الله این موشک ها را در بردهای بسیار کوتاه پرتاب می کنند و مرحله پرتاب تا اصابت موشک بیش از 10 ثانیه طول نمی کشد. به این ترتیب سامانه گنبد آهنین در این مدت کوتاه فرصت رهگیری این موشک را نخواهد داشت.

این مقاله صهیونیستی در ادامه می افزاید: تنها سامانه ای که قادر به رهگیری و انهدام این موشک ها است، سامانه ضد هوایی است که با لیزر کار می کند، اما این سامانه های ضد موشکی هنوز توسط ارتش مورد استفاده قرار نگرفته و در حال آزمایش هستند. البته اگر این ضد موشک ها در مرحله آزمایشی بودند، احتمالا صهیونیست ها از آن برای رهگیری موشک های حزب الله استفاده می کردند، بنابراین به نظر می رسد هنوز چنین موشک هایی در سرزمین های اشغالی تولید نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.