افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

نانوچسب لنت ترمز مسیر واردات و صادرات را معکوس کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 215362
نانوچسب لنت ترمز مسیر واردات و صادرات را معکوس کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، این چسب تولید شرکت فناوری کربن امیرکبیر باعث افزایش دوام لنت شد و با هزینه کمتری نسبت به نمونه خارجی تولید شد. محمد امیر نگینی، مدیر بازرگانی شرکت فناوری کربن امیرکبیر اظهار داشت: این لنت چسبی پیش از این به ایران وارد می شد اما با توسعه و تولید انبوه آن […]

به گزارش خبرگزاری مهر، این چسب تولید شرکت فناوری کربن امیرکبیر باعث افزایش دوام لنت شد و با هزینه کمتری نسبت به نمونه خارجی تولید شد. محمد امیر نگینی، مدیر بازرگانی شرکت فناوری کربن امیرکبیر اظهار داشت: این لنت چسبی پیش از این به ایران وارد می شد اما با توسعه و تولید انبوه آن اکنون از ایران به ترکیه صادر می شود. قیمت نمونه وارداتی از ترکیه بین 20 تا 25 دلار در هر کیلوگرم است، در حالی که این نانو نمونه ایرانی با قیمت 6 تا 7 دلار به دست مصرف کننده می رسد.

سید عباس حسینی مجد مدیر تحقیق و توسعه این شرکت افزود: مراحل تولید این چسب شامل ترکیب مواد اولیه و سنتز در داخل راکتور و سپس جداسازی آب و سایر متعلقات است. سپس محلول به دست آمده غلیظ شده و نانومواد به آن اضافه می شود. سپس بسته به نوع گرید چسب اعم از دیسکی یا غلتکی، مواد افزودنی اضافه می شود.

این چسب لنت ترمز حاصل کار میان رشته ای متخصصان در زمینه نانوتکنولوژی، مهندسی مواد و پلیمرها است که دمای 400 درجه را تحمل می کند و در این دما هنوز خواص لنت ترمز حفظ می شود.

حسینی مجد ادامه داد: یکی از ویژگی های مهمی که چسب لنت ترمز باید داشته باشد مقاومت در برابر حرارت است. این چسب لنت ترمز که ما تولید کرده ایم دارای چنان ویژگی است که در دمای 400 درجه خواص خود را حفظ می کند و بدون جدا شدن بیت از مفصل ساچمه ای در طول عمر مفید لنت به خوبی فرآیند ترمز را انجام می دهد.

یکی از ویژگی های مهم این چسب قیمت پایین آن است که باعث شده تا 65 درصد ارزانتر از نمونه خارجی باشد. این لنت چسب تمامی استانداردهای ملی را با موفقیت پشت سر گذاشته و پس از ورود به بازار ترکیه آماده ورود به بازار سایر کشورها می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.