افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

نام 7 وزیر در لیست هیات رئیسه نیست – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 323118
نام 7 وزیر در لیست هیات رئیسه نیست – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

رحمتله بیگدلی عضو شورای حکومتی دولت چهاردهم در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس و ترکیب آنها گفت: به جز 7 وزیر پیشنهادی، بقیه اسامی باقی مانده است. در فهرست پیشنهادات هیئت مدیره به رئیس جمهور قرار دارد. ما از لیست شورای حاکمیت دفاع می کنیم وی […]

رحمتله بیگدلی عضو شورای حکومتی دولت چهاردهم در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس و ترکیب آنها گفت: به جز 7 وزیر پیشنهادی، بقیه اسامی باقی مانده است. در فهرست پیشنهادات هیئت مدیره به رئیس جمهور قرار دارد.

ما از لیست شورای حاکمیت دفاع می کنیم

وی با بیان اینکه هیات رئیسه از پیشنهادات خود به رئیس جمهور دفاع می کند، ادامه داد: از لیستی که به رئیس جمهور پیشنهاد کرده ایم دفاع می کنیم و امیدواریم با ترکیبی که نهایی شده، لیست پیشنهادی وزیران در مجلس رای گیری شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره فعالیت هیات مدیره ای که برای بررسی گزینه های پیشنهادی اعضای دولت تشکیل شد نیز گفت: هیات مدیره برای اولین بار در فضای سیاسی و اجرایی کشور تجربه داشت. رئیس دولت جلسه ای را برای بررسی صورتجلسه گزینه های پیشنهادی احزاب و نهادهای مدنی و گروه های مختلف تشکیل داد تا صورتجلسه ها و رزومه ها بررسی و به عنوان اعضای کابینه پیشنهاد شود.

ماموریت هیئت مدیره به پایان رسید.

بیگدلی افزود: فعالیت هیات رئیسه در پیشنهاد اعضای کابینه و ارائه وزرای پیشنهادی به رئیس جمهور اولین تجربه بود و امیدواریم این تجربه عمیق تر و بهتر از گذشته ادامه یابد. وظیفه هیات مدیره این بود که پس از بررسی ها اعضای دولت را به رئیس جمهور معرفی کنند. هیأت مدیره با ارائه هیأت وزیران به رسالت خود عمل کرده و ادامه آن منوط به نظر رئیس جمهور محترم است. تعریف ماموریت جدید این شورا بستگی به این دارد که رئیس جمهور مأموریت دیگری را به هیئت مدیره محول کند یا خیر.

بیگدلی درباره انتخاب استانداران از سوی معاون راهبردی رئیس جمهور و ارتباط وی با هیات رئیسه گفت: این موضوع مستقلی است اما معتقدیم هیات رئیسه در انتخاب اعضای کابینه وظایف خود را به درستی انجام داده و به وظایف خود عمل کرده است. ملی. . وظیفه ای که بر عهده این شورا گذاشته شد.» خوب کار کرد و امیدواریم کابینه قوی تر از کابینه فعلی تشکیل شود.

شورای حکام هیچ محدودیتی برای رئیس جمهور اعمال نکرد

عضو هیات رئیسه انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه خروج اسامی پیشنهادی از سوی این هیات تنها یک پیشنهاد به رئیس جمهور بوده است، ادامه داد: قصد ما در هیات رئیسه ایجاد محدودیت نبود. توسط رئیس جمهور محترم؛ زیرا رئیس جمهور مسئول خواسته های مردم است. امیدواریم رئیس جمهور به خواسته های مردم و کسانی که به او رای داده اند پاسخ دهد.

مدیکایان با درایت و مشورت جمعی سعی در انتخاب کابینه داشت

بیگدلی معرفی اعضای کابینه دولت به مجلس را وظیفه شخصی رئیس جمهور دانست و گفت: رئیس جمهور با نوعی خرد جمعی سعی در انتخاب اعضای کابینه داشت. وی برخی از اعضای کابینه را با نظر شورای حکومتی و برخی دیگر را با رایزنی با مجلس و سایر نهادها انتخاب کرد. امیدواریم به فضل الهی کابینه ای موفق و توانمند در پاسخگویی به مطالبات مردم تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب متنوعی از جریان های سیاسی در هیات مدیره انتخاب شده برای تعیین اعضای کابینه وجود دارد، گفت: در این هیات از چهره های اصولگرا نیز استفاده شد. اصلاح طلبان در هیات مدیره متحد نبودند و از طیف های مختلف جریان اصلاحات در این هیات حضور داشتند.

طبق عرف اصلاح طلبان باید کابینه را انتخاب می کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب که معتقد است اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند، در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در شورای حاکمیتی جریان حاکم هستند یا خیر، گفت: پیروز انتخابات، جریان اصلاح طلب به ویژه مردم و مردم بودند. اقوام مختلف و طبق قوانین این جنبش باید اعضای کابینه را انتخاب می کردند. ما هیچ سابقه ای نداریم که جریان اصولگرا وقتی در انتخابات پیروز می شود، حتی به صدای گرایش اصلاح طلب و اقوام گوش دهد، چه رسد به اینکه بخواهد اعضای گروه اصلاح طلبان عضوی از گروه اصلاح طلب باشند. جایی که قرار است وزرا انتخاب شوند.

بیگدلی افزود: به عنوان مثال در دولت احمدی نژاد یا دولت رئیس جمهور نه تنها در سطح وزرا، بلکه در سطح معاونان وزرا یا استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز از گرایش اصلاح طلبی استفاده نمی شد. به نظر من اینکه مهمترین وزرای لیست پیشنهادی آقای مدشکیان وزرای اصولگرا هستند فراتر از اجماع ملی و حتی ائتلافی است. زیرا تقریبا نیمی از اعضای کابینه یعنی مهمترین وزرا متعلق به جریان سیاسی شکست خورده در انتخابات هستند. در این دولت مهم ترین وزارتخانه ها به اصولگرایان واگذار شده است. اگر حداقل سه نفر از اعضای مهم دولت اصلاح طلب بودند، می شد گفت این دولت دولت وحدت ملی است! امیدوارم جنبش رقیب شکست خورده در انتخابات قدردان این همه فداکاری پزشکان باشد و به آنها اجازه دهد به وعده های خود به ملت عمل کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.