افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

نامه گمرک به سازمان توسعه تجارت برای رفع ابهام واردات آیفون

  • کد خبر : 283744
نامه گمرک به سازمان توسعه تجارت برای رفع ابهام واردات آیفون

به گزارش بازار، در نامه ای محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به ضیغمی معاون امنیتی وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت با عنوان «ضرورت روشن شدن ابهام ممنوعیت واردات برند اپل و شفاف‌سازی سود تجاری گوشی‌ها» «همراه هوشمند» اعلام کرد: مطابق ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات، تغییرات […]

به گزارش بازار، در نامه ای محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به ضیغمی معاون امنیتی وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت با عنوان «ضرورت روشن شدن ابهام ممنوعیت واردات برند اپل و شفاف‌سازی سود تجاری گوشی‌ها» «همراه هوشمند» اعلام کرد:

مطابق ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات، تغییرات مزایا و مقررات بازرگانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود. گمرک ایران بر اساس تعهدات قانونی مجری سیاست های اعلام شده و مسئولیت وصول درآمدهای دولت است.

با توجه به ابهامات مطرح شده و سوالات مکرر و متعدد دریافت کنندگان خدمات، بازرگانان و مصرف کنندگان در این خصوص و با عنایت به تاثیرات بر درآمد و پیامدهای احتمالی موارد زیر و نتیجه و پیشنهادات احتمالی جهت اصلاح، لطفاً اطلاع رسانی فرمایید. این سازمان در اسرع وقت ممکن است. :

1. آیا با توجه به اضافه شدن یک بند به محتوای تبصره 85، واردات تلفن همراه هوشمند با برند اپل ممنوع است یا خیر؟

2. در صورتی که ممنوعیت موضوع تبصره مذکور کلی نباشد، واردات چه مدل هایی از گوشی های موبایل با برند مذکور بر اساس مصوبه مذکور ممنوع است؟

3. با توجه به اینکه در متن توضیحی بند اضافه شده به تبصره های فصل 85 آمده است که «در صورت رفع ممنوعیت در آینده از سوی مراجع ذیصلاح، سود تجاری برند مذکور 96 درصد پیش بینی می شود. ” فعلا و با اطلاع رسانی مشخص نیست این تایید سود تجاری تلفن همراه هوشمند با برند مذکور چقدر است؟

4. لازم است سود بازرگانی برای تعیین ارزش کالای قاچاق موضوع بند «ح» ماده 1 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صراحت مشخص شود.

5. با عنایت به ماده (7) آیین نامه لزوم ثبت و ابلاغ مقررات در پایگاه قوانین و مقررات مربوط به محیط کسب و کار موضوع تصویب نامه شماره 17976/ت 61134 ح مورخ 9/2. 1402 هیأت محترم وزیران، آیین نامه ای که علاوه بر دستگاه های اجرایی و کارکنان آنها برای سایر افراد ایجاد حق یا تکلیف می کند، 15 روز پس از انتشار در بانک اطلاعاتی معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری لازم الاجرا می شود. لذا با عنایت به اینکه مصوبه مذکور برای افراد ایجاد حقوق و تکالیفی می کند و تاریخ اجرای آن در متن تصویب نامه قید نشده است، خواهشمند است جهت رعایت موارد اخذ شده، تاریخ دقیق اجرای مصوبه مذکور را دستور فرمایید. حقوق موضوع ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را به صراحت بیان می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.