افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

نامه معاون علمی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به مجلس برای اصلاح لایحه هفتم توسعه

  • کد خبر : 31330
نامه معاون علمی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به مجلس برای اصلاح لایحه هفتم توسعه

به گزارش بازار، احسان خاندوزی و روح الله دهقانی فیروزآبادی در نامه ای به کمیسیون تلفیق شورای اسلامی، خواستار اصلاح لایحه هفتم توسعه در حوزه «اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه» شدند. وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه اخیر نمایندگان مجلس […]

به گزارش بازار، احسان خاندوزی و روح الله دهقانی فیروزآبادی در نامه ای به کمیسیون تلفیق شورای اسلامی، خواستار اصلاح لایحه هفتم توسعه در حوزه «اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه» شدند.

وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه اخیر نمایندگان مجلس در خصوص قانون راهبردی جهش تولیدی دانش بنیان، بر پیشرفت کشور در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان نباید در برنامه هفتم توسعه معکوس شود.

به گفته یک منبع آگاه، در نامه مذکور که رونوشتی از آن به محمدباقر قالیباف ارسال شده است، خاندوزی و دهقانی فیروزآبادی از شورای اسلامی درخواست الحاق تبصره‌ای به لایحه هفتم توسعه کردند که به موجب آن، بند 11 دانش قانون جهش به تولید مبتنی بر، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه باید از شمول بند «ج» ماده ۲۷ این لایحه مستثنی شود.

در بند «ج» ماده ۲۷ لایحه هفتم توسعه، اعطای مشوق های مالیاتی ممنوع است. این در حالی است که بر اساس قانون جهش به تولید دانش بنیان که سال گذشته تصویب شد، در نظر گرفته شده است که اگر شرکت ها و صنایع بزرگ برای تحقیق و توسعه هزینه کنند، نسبت معینی از آن هزینه به آنها تعلق می گیرد. مالیات. . اعتبار در نظر گرفته شده است. در نتیجه تحقیق و توسعه، صنایع و شرکت های بزرگ از دانش و فناوری های نوین برای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود استفاده می کنند و این رکن اساسی برای افزایش کیفیت تولید ملی و پیشبرد کشور به سمت دانش بنیان خواهد بود. اقتصاد اقتصاد

این نوع سیاست نیز در کشورهای مختلف تحت عنوان «اعتبار مالیاتی» دنبال می شود تا انگیزه ای برای شرکت ها برای به روز رسانی فناوری ها و فرآیندهای خود باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.