افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

نامه سرگشاده به یک رئیس درباره کارگران و بازنشستگان

  • کد خبر : 267102
نامه سرگشاده به یک رئیس درباره کارگران و بازنشستگان

از نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی آفتاب نیوز: نصرالله دریابیگی نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و دبیر اجرایی خانه کار مازندران در نامه ای سرگشاده خطاب به سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم نکاتی را در خصوص سیاست های این دولت در قبال کشور بیان کرد. بازنشستگان و کارگران با استناد به نظرات […]

از نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی

آفتاب نیوز:

نصرالله دریابیگی نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و دبیر اجرایی خانه کار مازندران در نامه ای سرگشاده خطاب به سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم نکاتی را در خصوص سیاست های این دولت در قبال کشور بیان کرد. بازنشستگان و کارگران با استناد به نظرات مقام معظم رهبری و اسناد عالی رتبه. و قانون اساسی کشور به یادگار ماند.

وی این نامه را به مناسبت سفر اخیر رئیس جمهور به استان مازندران نوشته است. متنی که در ادامه می خوانید شرح این نامه است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و خیر مقدم به صف محافظه کاران و مروجان فرهنگ والای شیعه و ولایی (مازندران)، بر خود وظیفه می دانیم که در مقام وکالت از این حضور برای دیدار با مردم و شنیدن مشکلات آنان بهره ببریم. دو طبقه کارگر زندگی بخش و ارزشمند هستند، کارگران و بازنشستگان که رهبر کبیر انقلاب (ره) عمر جامعه را مرهون آنها دانسته اند و رهبر فرزانه انقلاب. در مورد کارگران گفت: بهبود زندگی جامعه کارگری تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت کل جامعه دارد که متاسفانه برخلاف این نظر و بینش، نقش حیات بخش و ارزشمند این دو قشر است. ” تأثیر بسیار مؤثری در اداره امور کشور از بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چه در عوده و چه در عوده طی دهه ها و به ویژه در سال های اخیر به شدت مورد تحقیر و مهجوریت قرار گرفته اند و در نتیجه همین بی مهری و کم لطفی، اکنون معیشت و غذای آنان متاثر و خالی است و از نظر روحی و معنوی نیز فشار سنگین و طاقت فرسایی بر آنان و خانواده هایشان وارد شده است. لذا با توجه به اهمیت موضوع، دخالت مستقیم جناب عالی جهت پرهیز از سلایق مخرب مسئولین دولتی و غیردولتی که از مضرات بازی با عواطف و سفره این دو غافل هستند، لازم است. بازیگران تاثیرگذار اجتماعی و اقشار سیاسی هر روز به نحوی دست از اعمال خود بر می دارند و یا با تصمیمات غیرکارشناسی آنها را به زمین خیابان می کشانند که این راه همکاری آگاهانه یا ناآگاهانه با اشرار و مخالفان انقلاب شکوهمند اسلامی است. که هر روز از آن سوی مرزها بر طبل تحریک این جامعه می کوبند، عوامل حل دغدغه های کنونی برای حاد و غیرقابل کنترل این دو قشر بزرگ و مؤثر جامعه بزرگ ایران؛ بنابراین مهمترین مشکلات این گروه که نیازمند راه حل های فوری و اضطراری است عبارتند از:

1- در سالهای اخیر عدم رعایت قانون در تعیین حقوق کارگران و مشمولان آن، حقوق بازنشستگان (کارگران سابق) در ایجاد نسبت قابل قبول و بر اساس ماده 41 قانون کار. و 96 و 111 قانون تامین اجتماعی با نرخ واقعی تورم و تورم. انتظار برای مدت حقوق ثابت باعث فقیر شدن کارگران و بازنشستگان می شود و یکی از آثار زیانبار آن فرسودگی جسم، روح و روان سرپرستان خانوارهای کارگری، بازنشستگان و خانواده های آنان است.

آقای رئیس جمهور کدام مامور شما با حقوق ده میلیون تومانی توان اداره معیشت او را دارد؟ اگر چنین فرد توانمندی وجود دارد، لطفاً به عنوان نمونه تبلیغ کنید تا تأیید انجام شود. بدترین چیز این است که این ده میلیون حقوق عمدتاً با ماهها تاخیر توسط مراکز تولیدی به ویژه پیمانکاران دولتی پرداخت می شود. آیا این دردناک نیست و باعث اعتراض و دلخوری می شود؟ و اگر چنین است، حق با کیست؟ مقصر کیست و مجازاتش چیست؟ حقوق شامل چند درصد از کل هزینه می شود که همه مشکلات اقتصادی باید به حقوق مربوط باشد؟ لذا از شما درخواست می شود که این ظلم و ستم ناشی از عدم عدالت و انصاف وزرای خود را که در شورای عالی کار تصمیم می گیرند، از بین ببرید.

2- همانطور که اشاره کردید درمان رایگان حق کارگران و بازنشستگان همشهری است. شاید به آنها اطلاع داده نشده بود که کارگران باید تا چهار برابر بیشتر برای درمان خود و خانواده‌شان بپردازند.

در مرحله اول در زمان دریافت حقوق ماهانه از محل 30 درصد حقوق خود که 9 درصد آن بابت درمان پرداخت می شود در مرحله بعد به دلیل عدم توانایی و پاسخگویی مراکز درمانی خصوصی و در پزشکی مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی باید مبلغ قابل توجهی بپردازند و در مرحله سوم پس از بازنشستگی، درمان از حقوق آنها کسر می شود و در مرحله چهارم مجددا باید بیمه تکمیلی ارائه کنند. در این دوران بازنشستگی برای خود و خانواده‌شان از جیب خودشان. و این در تضاد با قانون اساسی رفتار آزادانه با حقوق مردم توسط دولت است.

آقای رئیس جمهور آیا در هیچ جای دنیا چنین وضعیتی حاکم است؟ به نظر شما این ظلم به این دو گروه نیست؟ خواهشمند است در صورت اطلاع راه حل، اقدام و دستوری برای رفع این موضوع به ما اطلاع دهید. ضمناً در این طومار فرصتی برای ارائه گزارشی مبنی بر عدم خدمت صادقانه به بیماران در مراکز درمانی سازمان و پیمانکار آن نمی یابیم.

3- در موضوع ناامنی شغلی کارگران، علیرغم امکان قانونی رسیدگی به پدیده شوم و ناامیدکننده ناامنی شغلی ناشی از اخذ قراردادهای امضا شده توسط سفیدپوستان، متاسفانه اکنون کارگران ابراز نگرانی کرده اند. رهبر انقلاب در این زمینه در بلاتکلیفی و یأس شدید هستند. چرا که کارگران با قراردادهای امضا شده توسط سفید پوستان که بدون کوچکترین نظارت قانونی از سوی مراجع ذیربط بر بازار کار کشور و روابط بین کارگران و کارفرمایان مسلط هستند، امیدی ندارند که اگر امروز پس از اتمام کار کارگاه را ترک کنند، آیا امکان خروج از کارگاه وجود خواهد داشت. فردا ادامه کار؟ موجود است، ندارند. آیا این زیباست برای نظامی که زیرساخت های آن بر اساس توسعه بخشی و ایجاد امید در جامعه و رشد، تعالی و رشد و توصیه رهبر فرزانه انقلاب است با این روند و شرایط حاکم در روابط کار؟ و کارفرمایان، امکان پذیر است؟ چه کسی مسئول و پاسخگوی این وضعیت است و چه برنامه ای برای برون رفت از این وضعیت در دولت شما وجود دارد و آیا در دستور کار اجرای آن است. خواهشمند است دستوری در این خصوص صادر نمایید.

4- تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در لایحه 1403 از سوی دولت به مبلغ 120 میلیارد تومان پیشنهاد و با کمیسیون تلفیق به 170 میلیارد تومان افزایش یافت، سپس با چالش مواجه شد و موجب نگرانی جامعه شد. از 15 میلیون بازنشسته جناب آقای رئیس جمهور، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بیش از 70 درصد حداقل دستمزد دریافت می کنند. بنابراین لزوم بازیابی آن جایگاه ارزشمند و رفیع در تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و اجرای مهم حقوق مستمری بگیران موجب صلح، عدالت و احقاق حقوق این سربازان گمنام جنگ خواهد شد. سنگرها و تولید فداکاری و بهترین و بیشترین مصلحت آنها به نظام و حکومت و انقلاب اسلامی است.

5- بانک رفاه کارگر متعلق به سازمان تامین اجتماعی و دارایی بیمه شدگان و بازنشستگان کشور می باشد. واگذاری این بانک به بخش خصوصی از نظر جامعه کارگری غیرقانونی، غیرقانونی و غیرقانونی است و ما جامعه کارگری و بازنشستگان خواستار تقویت بانک و ارائه خدمات بیشتر این بانک به کارگران و بازنشستگان هستیم. . در قالب وام های خیریه و وام های بلند مدت برای حمایت از مسکن کارگران و بازنشستگان.

6- جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران همانطور که اشاره فرمودید سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت بدهی دولت به سازمان نیاز مبرم به راهنمایی و حمایت و توجه ویژه دارد. از آنجایی که ارائه خدمات توسط سازمان تامین اجتماعی و حتی پرداخت حقوق مستمری بگیران به دلیل انباشته شدن بدهی دولت به سازمان با تاخیر مواجه می شود. خدمات پزشکی و اجرای وظایف قانونی آنها با مشکل مواجه شده و باعث نارضایتی جامعه شده است، بنابراین دولت باید سالانه بخشی از بدهی خود را به سازمان بپردازد تا مدیریت سازمان تمام تلاش خود را انجام دهد برای حل مشکل. مشکلات بیمه شدگان و بازنشستگان که با خانواده نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند تا با چالش جدی مواجه نشوند. در غیر این صورت مشکلات زیادی برای کشور و جامعه پیش خواهد آمد.

7- سازمان تامین اجتماعی با حق بیمه کارگران ساختمانی تشکیل شد متاسفانه این قشر نجیب و زحمتکش از خدمات سازمان تامین اجتماعی محروم شده اند. لذا حمایت، راهنمایی و ارشاد این گروه ضروری است. کارگران ساختمانی مظلوم، کارگران و متدینین بیمه کامل هستند. بدیهی است و منوط به موافقت خالق و خالق جناب رئیس جمهور با حمایت شما قانون بیمه کارگران ساختمانی بنا به درخواست ما اصلاح خواهد شد. و عدالت محقق شود و منافع مستضعفان و مستضعفان کشور حفظ شود.

و یک … التوفیق

نصرالله متوجه خواهد شد

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.