افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

نامه ایران به شورای امنیت: عاملان و همدستان حادثه کرمان را بازخواست می‌کنیم

  • کد خبر : 169841
نامه ایران به شورای امنیت: عاملان و همدستان حادثه کرمان را بازخواست می‌کنیم

در این نامه آمده است: با اندوه عمیق، به اطلاع دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت می‌رسانم که امروز 12 دی ماه 1393 در ایران رخ داد. مردم بی گناه با دو انفجار تروریستی در نزدیکی محل دفن سردار قاسم سلیمانی در شهر کرمان در چهارمین سالگرد شهادت وی. در حال حاضر […]

در این نامه آمده است: با اندوه عمیق، به اطلاع دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت می‌رسانم که امروز 12 دی ماه 1393 در ایران رخ داد. مردم بی گناه با دو انفجار تروریستی در نزدیکی محل دفن سردار قاسم سلیمانی در شهر کرمان در چهارمین سالگرد شهادت وی. در حال حاضر حداقل 103 نفر از جمله کودکان و زنان جان خود را از دست داده اند و 211 نفر مجروح شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

این نامه می افزاید: هم اکنون تحقیقات گسترده ای برای شناسایی و دستگیری عاملان و سازمان دهندگان این جنایت هولناک ادامه دارد. در عین حال، جمهوری اسلامی ایران متعهد است که از تمامی سازوکارهای موجود برای اطمینان از پاسخگویی مسئولین و همدستان آنها در این جنایت شنیع و اقدام تروریستی استفاده کند.

در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به صراحت این اقدامات شنیع تروریستی را محکوم می کند و برای تحقق عدالت برای قربانیان این حادثه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله تروریستی وحشتناک را فوراً و صریحاً محکوم کنند. این درخواست با مواضع تزلزل ناپذیر دبیرکل و رویه ثابت شده شورای امنیت مبنی بر محکومیت آشکار تروریسم و ​​به رسمیت شناختن آن به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی از طریق قطعنامه ها مطابقت دارد.

در این نامه همچنین آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم و ​​با تجربه مستقیم پیامدهای فاجعه بار آن، همچنان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای رهبری مبارزه با این بلای خانمان سوز تکیه می کند.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.