افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

نامه ایران به شورای امنیت در پاسخ به جلسه توجیهی بایدن در مورد زمان وقوع شر احتمالی اسرائیل

  • کد خبر : 405185
نامه ایران به شورای امنیت در پاسخ به جلسه توجیهی بایدن در مورد زمان وقوع شر احتمالی اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین ایرنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت نوشت: این اظهارات تحریک آمیز (بایدن) عمیقاً نگران کننده است زیرا آنها تأیید و حمایت ضمنی را نشان می دهند. آمریکا تجاوز نظامی غیرقانونی رژیم اسرائیل […]

به گزارش خبرآنلاین ایرنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت نوشت: این اظهارات تحریک آمیز (بایدن) عمیقاً نگران کننده است زیرا آنها تأیید و حمایت ضمنی را نشان می دهند. آمریکا تجاوز نظامی غیرقانونی رژیم اسرائیل به ایران را فاش می کند. چنین اظهاراتی همچنین با ادعاهای مکرر ایالات متحده مبنی بر حمایت از کاهش تنش در منطقه در تناقض است.

متن کامل نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در خصوص اظهارات جو بایدن رئیس جمهور سازمان ملل متحد سازمان ملل متحد در خصوص اطلاعات لحظه و شکل احتمال شرارت رژیم صهیونیستی علیه کشورمان به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و پاسکال کریستین، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنا به درخواست دولتم، این مکاتبه را ارسال می‌کنم تا اظهارات بسیار نگران‌کننده و تحریک‌آمیز رئیس‌جمهور ایالات متحده در 18 اکتبر 2024 در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین را به اطلاع شما برسانم. رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود فاش کرد که از شکل و زمان حمله احتمالی رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران آگاه است. این اظهارات تحریک آمیز عمیقاً نگران کننده است زیرا نشان دهنده تأیید ضمنی و حمایت آشکار ایالات متحده از تجاوز نظامی غیرقانونی رژیم اسرائیل به ایران است. چنین اظهاراتی همچنین با ادعاهای مکرر ایالات متحده مبنی بر حمایت از کاهش تنش در منطقه در تناقض است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این تحریک خطرناک و نقض آشکار قوانین بین‌الملل، در ۲۷ مهر ۱۳۹۳ از طریق شبکه اجتماعی به صراحت اعلام کرد که «اگر حمله اسرائیل به ایران اطلاع داشت و/ یا ابزار و پشتیبان چنین جنون را فراهم کند، منطقاً باید در قبال قربانیان احتمالی مسئول شناخته شود.»

علاوه بر این، دخالت ایالات متحده با ارائه کمک های فنی و تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه های پیشرفته پدافند هوایی به رژیم اسرائیل که باعث تحریک و جسارت بیشتر رژیم برای انجام حملات تهاجمی علیه ایران می شود، دولت ایالات متحده را مجبور می کند هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران و پیامدهای آن “همدست” است. همانطور که در جنایات جنگی و مبارزات نسل کشی مداوم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در غزه و لبنان شریک بوده است.

بنابراین، ایالات متحده مسئولیت کامل نقش خود در تحریک، تشویق و تسهیل هرگونه اقدام تهاجمی رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد گرفت. این اقدامات تهاجمی آشکارا ناقض اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور ملل متحد از جمله اصل ممنوعیت توسل به زور بر اساس بند 4 ماده 2 منشور است و همچنین پیامدهای فاجعه باری برای صلح و منطقه و بین المللی دارد. امنیت

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که صریحاً این اقدام تحریک‌آمیز بی‌ملاحظه را محکوم کرده و از ایالات متحده به عنوان یک عضو دائمی بخواهد به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد عمل کند. علاوه بر این، شورای امنیت باید از ایالات متحده بخواهد که از نفوذ قابل توجه خود برای وادار کردن رژیم اسرائیل به پایان فوری جنایات جنگی و نسل کشی خود علیه مردم فلسطین در غزه و مردم لبنان استفاده کند. این جنایات نه تنها منطقه را بی ثبات می کند، بلکه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، خوشحال خواهیم شد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.